Bambix Geplaatst: 11 maart 2014 Geplaatst: 11 maart 2014 Goedemorgen allen, Ik heb een dreambox 800 met OpenPli erop draaien. Ook heb ik het progje blackbox live op mijn telefoon staan. Op het thuisnetwerk kan ik op mijn TF mijn zenders zien. Toen geprobeerd of ik ook buiten de deur gebruik van mijn dream kan maken. Dus in de router de nodige geconfigureerd. En ja hoor, ook dat werkt. Niet altijd even soepel. Maar dat komt door mijn beperkte upload. Echter merk ik sinds een paar dagen dat de dream in de morgen op een kanaal staat, welk voor mij totaal onbekend is. Het maar zo gelaten. Maar gister zat ik te kijken. En plotseling sprong hij naar een andere zender. In het bouquetlijst zag ik dat er veel zenders grijs waren. Als ik mij niet vergis, wordt er dan door derden/remote gebruik gemaakt van mijn dreambox. Ik heb toen http authenticatie op “aan” gezet. En keek rustig verder. Zonder ‘gestoord’ te worden. Maar ik wil graag weten welk IP mij ‘lastig valt’. Is dat op een manier te achterhalen?? Alvast bedankt, Bam…. Dreambox 800S en 500S....2.1.4, Stab HH 100, 80 cm schotel.
Tonskidutch Geplaatst: 11 maart 2014 Geplaatst: 11 maart 2014 als er iemand een open wlan toegang heeft naar jou dreambox, kan dat in de router / webinterface achterhaald worden indien hij op dat moment online is. (op de router moet je overige wlan client uitschakelen; per router type en model verschillend.) overigens komt het ook voor dat zoon of dochter aan de thuiswerk PC even in het webinterface van de dreambox op een zender gaat kijken, ik neem aan dat je dat al uitgesloten hebt dat het eigen familie is? ciao With Or Whitout You U2
theboyk Geplaatst: 12 maart 2014 Geplaatst: 12 maart 2014 en pas goed op...die persoon heeft dus toegang tot je internet dus eventueel ook computer/laptop/telefoon/tablet en alle bestanden etc die erbij horen. INTERNETBANKIEREN. zal zo meteen een leuke worden voor de verzekering: "dus meneer alle rekening zijn leeg geplunderd en alle betalingen gestorneerd omdat u buiten de deur een paar zendertjes wilde kijken en dus uw internet heeft opengegooid"??????
Bambix Geplaatst: 13 maart 2014 Auteur Geplaatst: 13 maart 2014 (aangepast) Ik heb gister in de router zitten kijken. Maar zag alleen interne IP adressen. Denk door mij vrij oude router. sitecom WL-153. Heb alle port fowarding uit gegooid. Wel DMZ aangezet. Dus dream benaderbaar. Maar vandaag een nieuwe router besteld.....Netgear Nighthawk AC1900 Smart WiFi Router R7000. Zodat ik in de toekomst met VPN kan gaan werken. PS. Mijn router is met WPA2-EAS beveligd. Bij DMZ zag ik dat mijn publieke IP naar mijn dreambox IP verwijst. Dat wil toch zeggen dat vanaf WLAN alleen mij dream benaderbaar is. En niets anders? 13 maart 2014 aangepast door Bambix Dreambox 800S en 500S....2.1.4, Stab HH 100, 80 cm schotel.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen