TEUNISSEN76 Geplaatst: 12 maart 2014 Geplaatst: 12 maart 2014 (aangepast) Op mijn 16gb stick kan ik max 5 films in sd opnemen. Via de pc kan ik gecomprimeerd een veelvoud kwijt op een usb. Bestaan er satelliet ontvangers die zelf gecomprimeerd kunnen opnemen? mijn sab titan kan dat niet 12 maart 2014 aangepast door TEUNISSEN76
Gast Mimisiku Geplaatst: 12 maart 2014 Geplaatst: 12 maart 2014 Ik ben ze niet tegengekomen. Hier zijn ook een aantal plausibele redenen voor aan te voeren: CPU snelheid is vaak te laag om *naast* het decoderen ook nog eens te comprimeren (400~800Mips is beetje gemiddelde CPU) Extra software/hardware belasting om de extra comprimeerlus te integreren. En wees eerlijk... Je zet de film op de PC/NAS. Daar heb je wel mooie tooltjes voor om te comprimeren..
TEUNISSEN76 Geplaatst: 12 maart 2014 Auteur Geplaatst: 12 maart 2014 oeps ..ik heb geen pc thuis, ik gebruik de sab titan als stand alone..
Tonskidutch Geplaatst: 12 maart 2014 Geplaatst: 12 maart 2014 ja dat is rottig... maar een 160GByte USB harddisk (als second hand) met usb kabeltje kan toch ook al weer het 10 voudige van die usb stick aan opnames zo duur zijn die externe schijfjes niet en vooral niet als het een tweede hands is. Dark & Long , Drift 2 Dark Train Underworld
Snoopy Geplaatst: 16 maart 2014 Geplaatst: 16 maart 2014 (aangepast) Via de pc kan ik gecomprimeerd een veelvoud kwijt op een usb. Daar heb ik sterk mijn twijfels over. TS bestanden e.d. zijn namelijk al flink gecomprimeerd. Ik vraag me dus af of comprimeren van b.v. een transport stream (TS) überhaupt zin heeft. Heb net als test een 2 mB TS gezipped en hield 1,92 mB over dus dat zet totaal geen zoden aan de dijk. 16 maart 2014 aangepast door Snoopy
ronaldsl Geplaatst: 16 maart 2014 Geplaatst: 16 maart 2014 Maar begrijp ik het goed ? Je wilt zo ie zo een andere ontvanger kopen ? Zo ja, dan 1 met een 1TB schijf, hoef je toch ook niet te comprimeren ? Of begrijp ik eea verkeerd ?
minplus Geplaatst: 22 maart 2014 Geplaatst: 22 maart 2014 Neem sowieso een 2 TB schijf in de nieuwe, dan heb je vast geen problemen meer. En mocht je film-verzamelaar zijn dan neem je er nog een externe bij. 3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen