Ga naar inhoud


Staatssecretaris Dekker kondigt einde aan van regionale omroepen


sattools

Aanbevolen berichten

Er komt een einde aan het bestaan van de dertien regionale omroepen in Nederland. We gaan toe naar een landelijke organisatie waarbij op veel verschillende plekken wel ruimte is voor onafhankelijke redacties.

Dat beeld schetst staatssecretaris Sander Dekker van OCW.

Dekker deed de aankondiging tijdens de ROOS-dagen in Ermelo.

Dat is een jaarlijkse tweedaagse bijeenkomst van regionale omroepen.

Mut@nt HD2400 met 1x sat en 3x cable met Ziggo, 1TB HDD op OpenPli 4.0 met Oscam.

Azbox HD Premium+ met 1x cable met Ziggo en 1x sat, 500 GB HDD op E2 met Oscam.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 71
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Inhoudelijke.argumenten ontgaan mij,

Gelegenheidsargumenten, ongetwijfeld.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

gewoon een paar regio versies maken van NED3. Dan 14-20 uur per week laten vullen met regio programmering aangevuld met wat event programmering.  De lokale omroepen er ook proberen bij te betrekken dan kan de geld kraan grotendeels dicht.

 

De regio omroepen verspillen vreselijk veel geld en willen op dit moment allemaal op primetime een uurtje uitzenden en daar houd het ook mee op.  De lokale omroepen, dat is helemaal amateuristisch en dus gooi het gewoon bij elkaar. Kan de kwaliteit flink omhoog en kosten flink omlaag. 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik reken maar zo, ook daar is een publiek voor.

Dus als het amateuristisch is is dan ook helemaal niet erg, ook veel piraten hebben een flink aantal luisteraars.

Als er veel publiek geld over de balk gegooid wordt dan wordt het natuurlijk anders maar of we er dan op zitten te wachten dat dit soort uitzendingen op Ned 3 te zien zijn?

Ik denk tenminste niet dat ze er in het westen op zitten te wachten als er hier in het oosten een tractor in de sloot is gereden.

Regionale omroepen zenden nu eenmaal uit over zaken die voor de regio van belang zijn en niet zo zeer van landelijk belang en adverteerders (waar toch een deel van de inkomsten vandaan komen) komen dan ook meer uit de regio of regionale zenders met regionale adverteerders dan op hun plaats zijn op een landelijke zender vraag ik me toch af.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sinds wanneer heeft NL een staatsomroep, waar men zich zo ver in kan mengen?.

Het wordt, op dit gebied, stilaan de Krim, daar zijn alle Ukraiense zenders vervangen door Russische.

 

Alle omroepen, inclusief de regionale, zijn van ons, WIJ betalen de belasting en niet de staat.

Dus handen af.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is ongelofelijk.Waarom?Ik vind het heerlijk in de ochtend naar rtv noord te luisteren.Ook om op zondag mijn voetbalclub te volgen via rtv rijnmond.waar moet ik straks heen?naar radio een?die zenden alleen stukjes uit ,Onbegrijpelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

gewoon een paar regio versies maken van NED3. Dan 14-20 uur per week laten vullen met regio programmering aangevuld met wat event programmering.  De lokale omroepen er ook proberen bij te betrekken dan kan de geld kraan grotendeels dicht.

 

De regio omroepen verspillen vreselijk veel geld en willen op dit moment allemaal op primetime een uurtje uitzenden en daar houd het ook mee op.  De lokale omroepen, dat is helemaal amateuristisch en dus gooi het gewoon bij elkaar. Kan de kwaliteit flink omhoog en kosten flink omlaag. 

Het lijkt me dat je niet weet waarover je het hebt. Zeker niet als het gaat om regio's buiten de randstad.

Nederland 3 is pas geldverspilling. Kijkcijfers wijzen dat uit. Eerst maar hand in eigen boezem, dunkt me. 

 

Sinds wanneer heeft NL een staatsomroep, waar men zich zo ver in kan mengen?.

Het wordt, op dit gebied, stilaan de Krim, daar zijn alle Ukraiense zenders vervangen door Russische.

 

Alle omroepen, inclusief de regionale, zijn van ons, WIJ betalen de belasting en niet de staat.

Dus handen af.

De vergelijking met De Krim gaat me wat ver, maar dat de politiek zich hier met de inhoud bemoeit, is overduidelijk.

 

Dit is ongelofelijk.Waarom?Ik vind het heerlijk in de ochtend naar rtv noord te luisteren.Ook om op zondag mijn voetbalclub te volgen via rtv rijnmond.waar moet ik straks heen?naar radio een?die zenden alleen stukjes uit ,Onbegrijpelijk.

Zeker onbegrijpelijk, want als ik 's ochtends in de auto Radio 1 aanzet, gaat het voornamelijk over de drie grote steden bij het "landelijk nieuws".

Verkeersinformatie, lokale stadspartijen, van alles behalve de regio.

Dekker weet niet waar hij over praat. Misschien wel nooit in het noorden geweest waar de aarde beeft. ;)

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

En hoezo amateuristisch? Wel eens bij bv RTV Noord geweest? Volgens mij woorden van een westerling, daar hoor je de godganse dag alle "regionale" nieuws op alle landelijke radiozenders. De mensen in de regio's zijn hardstikke blij met de regionalen. Kijk maar eens naar de kijk en luister cijfers! Weer weet men niet waarover men praat, wat er leeft onder de bevolking...

Amiko + Philips 8121, Gibertini 1.25 draaibaar en triax 88, A1,2,3..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Januari 2013: " TV Noord heeft 2012 afgesloten met betere kijkcijfers dan het jaar ervoor. Het gemiddelde aantal kijkers per dag steeg met ruim 13 procent ten opzichte van 2011.

Ook in beide jaren ervoor zat er een opwaartse trend in de kijkcijfers van TV Noord. Dat blijkt uit de officiële kijk- en luistercijfers. TV Noord is daarmee de best scorende regionale omroep in Nederland. 

Uit de cijfers blijkt ook dat er langer wordt gekeken naar TV Noord. Vorig jaar is de programmering aangepast naar een half uur per dag, juist met het doel meer kijkers langer aan de zender te binden. Daarin is de omroep geslaagd.

Per dag keken in 2012 gemiddeld 110.000 Groningers naar TV Noord. In 2011 waren dat er 97.000, het jaar ervoor 91.000. Vier jaar geleden zat TV Noord op gemiddeld 73.000 kijkers per dag.

De helft van alle Groningers van 13 jaar of ouder kijkt wekelijks minimaal een keer naar TV Noord. Dan gaat om ongeveer 250.000 inwoners van Groningen. " 

Amiko + Philips 8121, Gibertini 1.25 draaibaar en triax 88, A1,2,3..

Link naar reactie
Delen op andere sites

De regio omroepen verspillen vreselijk veel geld en willen op dit moment allemaal op primetime een uurtje uitzenden en daar houd het ook mee op.  De lokale omroepen, dat is helemaal amateuristisch en dus gooi het gewoon bij elkaar. Kan de kwaliteit flink omhoog en kosten flink omlaag. 

Heb je cijfers over die "verspilling"?

Kwaliteit is echt niet voorbehouden aan de NPO. En verspilling vindt bij de NPO alleen al plaats door topsalarissen, versnippering in omroepjes en Ned3 waar slecht naar wordt gekeken.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik ken nog de tijd dat er slechts een tv zender was, woensdag en zaterdag middag was er kinder uitzending en verder elke avond van 7 tot 11 uur.

Dus wat is recht?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ken nog de tijd dat er slechts een tv zender was, woensdag en zaterdag middag was er kinder uitzending en verder elke avond van 7 tot 11 uur.

Dus wat is recht?

Vlak na de oorlog waren de RONO en de ROZ er al.

Radio Noord en Omrop Fryslan hebben een lange traditie diep geworteld in de regio met eigen taal.

Daar snapt menige Randstad bewoner niks van. Die wordt de hele dag verwend door de NPO met Randstad nieuws, weer en verkeer.

Dekker banjert lomp door een porseleinkast.

Daar komt hij nog wel achter.

Net als collega Plasterk met zijn superprovincieplannen.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die Dekker, (VVD),wil wel meer, alles waar de staat geld in zou steken, moet maar weg.

 

Vergeet niet, in NL betaal je maar een kleine vergoeding om de NPO en Regionalen te kunnen zien, we zijn het op een na goedkoopst van Europa.

Daar komt dan nog het reclamegeld van de STER bij.

Maar vergis je niet, een deel van dat STER geld gaat maar naar de omroep en de rest naar de geschreven pers.

Nu gaat het met de pers niet zo goed, iedereen heeft internet, en ook de "Televaag", de wakkere? krant van NL, heeft al veel abo´s zien verdwijnen. Op een paar jaar van bijna één mijoen, tot nu nog net over de 400.000. Van mij mag die krant er dus uit,

maar zoals het er nu voorstaat, zal die op slinkse wijze, wel gesteund worden door dit rechtse kabinet.

 

Iedereen zal nu wel denken wat heeft dat alles met het einde van de Regio omroepen te maken, ALLES.

 

Als we Den Haag zo laten voortdoen, dan hebben we straks alleen nog NPO1 & 2, als het aan Wilders ligt, alleen 1

en wordt je bijna verplicht om naar de commerciële zooi van RTL/SBS te kijken.

En met de kranten zou het dan ook zo kunnen gaan.

 

En voor de mensen die toch het rechtse geluid willen horen, wordt dan nu een lid van WNL, die zitten te springen op nieuwe leden.

U heeft nog tijd tot eind volgend jaar.

Maar ja, dat kost geld en daar houdt rechts niet zo van, ze worden al "gestraft" door het verplicht te moeten betalen van

het "kijk en luistergeld".

Hopelijk redden ze het niet, we hebben genoeg aan het hoogstaande Nieuws Uur.

 

Willen we betere Regio omroepen, dan moet/mag er geen geld af, nee er moet juist veel bij.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...