Ga naar inhoud


Staatssecretaris Dekker kondigt einde aan van regionale omroepen


sattools

Aanbevolen berichten

Waarom zou hij ook.

 

Fatsoen? Respect? Principe? Oprechtheid?

Ik noem maar een paar redenen.

Maar beleidsmaatregelen baseren op leugens en hetze lijkt me in ieder geval verwerpelijk. Dan hoeven we ook niet meer te stemmen.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 71
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Staatssecretaris Dekker ken ik als een uiterst fatsoenlijk en respectabel mens.

Ik wens hem veel succes in het bestrijden van misbruik van gemeenschap geld.

Dat moet hij wel met deugdelijke en eerlijke argumenten komen.

Maar dit zal het zoveelste bezuinigingsvoornemen van dit kabinet zijn dat in het moeras wegzakt. 

Dat krijg je als je beleidsvoornemens baseert op fictieve denkbeelden.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zeg niet dat er geen regionale/lokale programmering mag bestaan alleen het moet anders. Op dit moment zijn er 13 regio omroepen met allemaal een eigen dikke management laag en faciliteiten voor radio/tv zenders en wat doet men er mee?  1 uurtje per dag uitzenden op TV. (radio is een ander verhaal)  En hoeveel geld van het budget gaat er daadwerkelijk naar dat uurtje Televisie? 10% ? En wat gebeurd er met de rest van het geld.  Als ik nu naar TV Gelderland kijk dan gaat het in dat uurtje 95% van de tijd over Arnhem en Nijmegen en daar heb ik niks mee want daar woon ik niet.

 

Het zou enorm schelen als je een 6-8 regio vensters maakt op NPO3 en alles aanstuurt vanuit Hilversum.  (ja de NPO gooit ook met geld dat weet ik) Dan is de management laag waar nu het meeste geld verdwijnt er tussenuit.  Men zou nog steeds op dezelfde locaties kunnen blijven werken in de provincie als dat handig blijkt. Als men ook de lokale omroepen te dwingt samen te werken met die regio redacties zal er een fijnmazig netwerk ontstaan voor een betrouwbare nieuws voorziening op regionaal-lokaal niveau. En dat is toch de doelstelling lijkt me.  Nederland is zo´n klein landje en dan nog zo moeilijk doen.. 

 

De NPO kan ook een fatsoenlijke nieuwszender beginnen die regionaal nieuws brengt, dat zou ik ook prima vinden. Op dit moment vind ik de regionale zenders weinig meerwaarde hebben. Nieuws in het algemeen wordt hier in Nederland slecht neergezet, men loopt altijd achter de feiten aan. Ik heb liever het amerikaanse model waar je zowat 24/7 kunt zien wat er in jou county of state speelt.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

.

Het zou enorm schelen als je een 6-8 regio vensters maakt op NPO3 en alles aanstuurt vanuit Hilversum.  (ja de NPO gooit ook met geld dat weet ik) Dan is de management laag waar nu het meeste geld verdwijnt er tussenuit.  Men zou nog steeds op dezelfde locaties kunnen blijven werken in de provincie als dat handig blijkt. Als men ook de lokale omroepen te dwingt samen te werken met die regio redacties zal er een fijnmazig netwerk ontstaan voor een betrouwbare nieuws voorziening op regionaal-lokaal niveau. En dat is toch de doelstelling lijkt me.  Nederland is zo´n klein landje en dan nog zo moeilijk doen.. 

Niks aansturen vanuit Hilversum, dat zou rampzalig uitpakken voor de regionale taal en cultuur. En npo had taal en cultuur toch zo hoog in het vaandel?

Het gaat namelijk niet alleen om nieuws.

Die aspecten blijven steeds maar buiten beschouwing in de discussie hierboven. Ik vind het bijna manipulatief dat regionale zenders worden gebagatelliseerd tot baanfabrieken die per dag een uurtje regionaal nieuws produceren. RTVNoord en Omrop Fryslan brengen niet alleen nieuws, maar zijn ook de spil bij regionale taal en cultuur. 

Dat kan niet in een nieuwsvenster. Bovendien wordt in de randstad neergekeken op regionale varianten van het Nederlands.  

En verder is hierboven nu ook wel voldoende aangegeven dat regionale omroepen ook fors regionaal worden gefinancierd. Of willen we dat verbieden? Eenheidsworst npo?

 

Als je managementlagen wilt zien, moet je (ook) naar het Mediaparkt gaan met al die omroepjes.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Eduard07

 

Ik denk niet dat je je zin krijgt door hier je mening te schrijven.

Als je goed leest weet je dat de besluiten al genomen zijn.

Wil je het nog terug draaien of er enige invloed op hebben zal je naar een ander adres moeten schrijven.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, dat denk ik ook niet, maar het is toch toegestaan in dit forum te debatteren? 

 

Misschien de wens de vader van de gedachte bij jou, want de hersenspinsels van Dekker lijken in ieder geval voor zijn eigen rekening te zijn.

Rutte heeft zich er al van gedistantieerd. 

Terecht, want Dekkers uitspraken en plannen zijn gebaseerd op onwaarheden en gaan extreem ver.

Daar krijgt hij nooit kamermeerderheden voor, zeker niet in de Senaat. Gelukkig leven we  hier niet in een dictatuur.

 

Mijn verwachting is, dat er - waar mogelijk - kussens worden opgeschud en bezuinigd, maar het plan tot afschaffen van regionale zenders t.b.v. de npo gaat in dezelfde prullenbak als waar de plannen voor o.a. superprovincies en waterschappen al in zijn gegooid.

 

Gelukkig dat we een parlement hebben met twee kamers en dat het land niet wordt gerund door snotneuzen met overmatig eigendunk .

Het moest er nog bijkomen dat de regio's verder worden gekneveld voor een grijpstuiver ten gunste van de randstad.

 

En als je je er aan ergert, dan kijk je toch gewoon niet?

Er zijn genoeg programma's waar ik als Nederlander aan meebetaal terwijl ik er nooit naar kijk. Zo gaat dat nou eenmaal met publieke zaken. Gelukkig maar.

Wees trots op een land waar veelkleurigheid troef is. 

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

hier waren ook al enkele feiten beknopt geschreven te lezen

 

als er iets is waar men ballen voor moet hebben, is het toch wel de TV (media) en z'n kijkers aanpakken

 

mede omdat het zo een machtig medium geworden is met geweldige lobby en structuren dat geen normaal denkend mens daar iets in durft te veranderen... :D 

en dat blijkt ook wel gezien de mediawetten in opvolging en mini wijzigingen (zeg maar een gedoogbeleid).

 

hoewel zeer noodzakelijk gezien de verkwisting gerelateerd aan de content

de petities zullen wel al verzameld worden in den lande.

 

en nogmaals zal het ook door de eerste kamer moeten.

Dicke Titten

Rammstein

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Eduard07.

Dit is geen debatteren.

In een debat luister je naar elkaars standpunten en neemt daar kennis van.

Wat jij doet is je eigen mening tot in den treure spuien. Je word een beetje saai om het zo maar eens te noemen.

Bijzonder dat ik die indruk ook van jou kreeg.

Maar je speelt het nu op de persoon, dus ik zal het hierbij laten.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

En om nog even toe te voegen; de NPO had nog 20 miljoen liggen om de voetbalrechten te kunnen kopen. Ik snap het niet meer intussen...

Mut@nt HD2400 met 1x sat en 3x cable met Ziggo, 1TB HDD op OpenPli 4.0 met Oscam.

Azbox HD Premium+ met 1x cable met Ziggo en 1x sat, 500 GB HDD op E2 met Oscam.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...