Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Help !

Ik heb een DM800 welke ik wil aansluiten aan mijn draadloos netwerk.

Hiervoor heb ik een TP-Link  WA601G access point .

Ik krijg het echter niet voor elkaar om op de box een werkend netwerk te realiseren.

(bij de netwerk test krijg ik 3 stappen goed, maar de laatste 2 blijven onbevestigd =rood).

Mijn modem/router is WPA2 beveiligd.

Welke modus moet de TP Link hebben? 

Wellicht is er iemand die mij stap voor stap kan uitleggen welke settings ik moet uitvoeren.

Alvast kei bedankt :)

Marco

Geplaatst:

welke stick heb je eraan gehangen?

dan kunnen we je helpen.

- soort/type/merk wifi stick/antenne

- welke image draait erop? (niet alle oude images ondersteunen wlan)

het is niet moeilijk maar je geeft te weinig info

Gast Mimisiku
Geplaatst:

We hebben het over een originele DM800 (heeft standaard geen WLAN) en niet over een clone (SunRay SR4) die wel over WLAN beschikt)?

Indien Ja-> Hier einde verhaal

Indien Nee-> Probeer het volgende:

Het lekkerst werkt een WiFi bridge die direct aan de LAN poort van de DM800 wordt verbonden. Ik gebruik zelf een Vonets VAG11 die je overigens natuurlijk eerst via een PC moet instellen op jouw IP waarden en Gateway. Je doet dit simpelweg door te doen 'alsof' je hem gewoon via bedraad LAN gaat gebruiken. In het menu van je DM800 stel je eerst de correct waarden in en test dit desnoods even met een UTP kabel. Werkt alles naar behoren dan programmeer je je bridge met dezelfde waarden. Verwijder de LAN kabel van de DM800 en plaats de bridge. DM800 herstarten en klaar!

Tweede optie is een USB WLAN stick (altijd een risico omdat je eerst een werkende driver in je image moet hebben voor die bewuste WiFi chipset). Wordt de WiFi stick herkend, dan gewoon programmeren met de correcte waarden van je router.. DM800 herstarten..

Ik heb op mijn DM800 slechte ervaringen gehad met WLAN USB sticks. Enige die behoorlijk werkte was de LinkSys.

Geplaatst:

We hebben het over een originele DM800 (heeft standaard geen WLAN) en niet over een clone (SunRay SR4) die wel over WLAN beschikt)?

Indien Ja-> Hier einde verhaal

Indien Nee-> Probeer het volgende:

Het lekkerst werkt een WiFi bridge die direct aan de LAN poort van de DM800 wordt verbonden. Ik gebruik zelf een Vonets VAG11 die je overigens natuurlijk eerst via een PC moet instellen op jouw IP waarden en Gateway. Je doet dit simpelweg door te doen 'alsof' je hem gewoon via bedraad LAN gaat gebruiken. In het menu van je DM800 stel je eerst de correct waarden in en test dit desnoods even met een UTP kabel. Werkt alles naar behoren dan programmeer je je bridge met dezelfde waarden. Verwijder de LAN kabel van de DM800 en plaats de bridge. DM800 herstarten en klaar!

Tweede optie is een USB WLAN stick (altijd een risico omdat je eerst een werkende driver in je image moet hebben voor die bewuste WiFi chipset). Wordt de WiFi stick herkend, dan gewoon programmeren met de correcte waarden van je router.. DM800 herstarten..

Ik heb op mijn DM800 slechte ervaringen gehad met WLAN USB sticks. Enige die behoorlijk werkte was de LinkSys.

Nee, mijn dm800 heeft standaard GEEN wlan. Ik schreef ook dat ik hem verbindt met een TP-Link WA601G. 

Deze heeft het gedaan maar ik heb sinds vorige week een nieuwe modem/router waarna ik alles opnieuw moest

installeren omdat ik sinds nu ook de WPA2 versleuteling heb ingeschakeld (daarvoor nog niet). 

Ik moet dus de TP_Link eerst configureren maar weet niet in welke modus (AP,Repeater, of Bridge) en hoe juist de toegang met versleuteling

te laten werken. 

Geplaatst:

welke stick heb je eraan gehangen?

dan kunnen we je helpen.

- soort/type/merk wifi stick/antenne

- welke image draait erop? (niet alle oude images ondersteunen wlan)

het is niet moeilijk maar je geeft te weinig info

Geen stick, zoals beschreven. De dm800 verbind ik met een TP-Link WA601G.

Dit is een AP-Repeater-Bridge. Ik weet dit echter niet goed te configureren.

Heeft het gedaan maar nu na installatie van een nieuwe modem waarbij voor het eerst

de WPA2 versleuteling is ingeschakeld werkt e.e.a. niet meer.

Geplaatst:

Geen stick, zoals beschreven. De dm800 verbind ik met een TP-Link WA601G.

Dit is een AP-Repeater-Bridge. Ik weet dit echter niet goed te configureren.

Heeft het gedaan maar nu na installatie van een nieuwe modem waarbij voor het eerst

de WPA2 versleuteling is ingeschakeld werkt e.e.a. niet meer.

Mijn image is een openpli 2.1 (even uit mijn hoofd van mijn werk :) )

Gast Mimisiku
Geplaatst:

Configureer je router en noteer even de instellingen van de draadloze verbinding. De router fungeert als Access-Point. De router deelt dan zelf de IP adressen uit. Je TP-Link Wifi stel je in als bridge. In de TP-Link configureer je exacte de draadloze gegevens die bij je router horen.. Kan niet moeilijk zijn..

Geplaatst:

Configureer je router en noteer even de instellingen van de draadloze verbinding. De router fungeert als Access-Point. De router deelt dan zelf de IP adressen uit. Je TP-Link Wifi stel je in als bridge. In de TP-Link configureer je exacte de draadloze gegevens die bij je router horen.. Kan niet moeilijk zijn..

Ik ben alweer een uurtje enthousiast (..) aan het proberen maar het lukt nog steeds niet.

Bedraad gaat het prima, zonder enig probleem direkt verbinding. 

Met de TP-Link lukt het nog steeds niet. De netwerktest op de dm800 meld dan geen IP en Nameserver.

Nog een keer:

Op de TP-Link, wat moet ik instellen?  Ik heb een static IP voor de TP-LINK. Die wordt ook zichtbaar als ik

deze bedraad verbind met mijn router/modem. Gateway is zelfde gateway als van modem.

In de wireless mode heb ik de volgende keuzes:

AP - Client - Repeater - Bridge. Bij Bridge kan ik dan nog AP mode inschakelen.

Moet ik voor het MAC adres het WAN of WLAN adres van mijn modem/router gebruiken?

Mijn db800 had zonder WPA2 sleutel verbinding, moet ik die dan wel instellen op de TP-Link?

Moet de DCHP server op de dm800 en de TP-Link aan staan?

Ik dank je voor de broodnodige info :)))

Geplaatst:

Is het niet zo dat je de TP-LINK eerst weer eens in je PC moet stoppen, en vervolgens moet instellen met software op je PC ? Aanmelden bij je nieuwe router met de software op je PC, terwijl de TP-LINK in je UTP connector van je PC zit !!!!!

Geplaatst:

Tip:kijk even of je op je acces point en je bridge soms een wps knop hebt staan.Dan kan je via deze wps knop je beide toestellen instellen.Ik heb ook een repeater,met een utp uitgang,waar ik dan ook desnoods een switch kan aanhangen en verder bedraad kan gaan.Maar bij mij volstaat het, de wps knop op de repeater bij jouw dan de bridge in te drukken,en de spanning op te zetten.bij bepaalden moet je dan wachten totdat er een bepaalde led brand of knippert.Als dit zo is,dan staat je bridge dan in een bepaalde luisterstand,en dan volstaat het op je acces point/router de wps knop een paar seconden in te drukken,en bij bepaalden gaat er een led aan,of verkleurd er een led.

Dan communiceren ze met elkaar,en na een half minutje,staan ze met elkaar in verbinding.

Off toppic voor dreambox,maar aangezien deze vraag hier staat,schrijf ik hier deze methode,mocht je die nog niet weten.

En dan kan je de dreambox met je bridge verbinden.En zet je de dhcp in je dreambox aan.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Geplaatst:

Tip:kijk even of je op je acces point en je bridge soms een wps knop hebt staan.Dan kan je via deze wps knop je beide toestellen instellen.Ik heb ook een repeater,met een utp uitgang,waar ik dan ook desnoods een switch kan aanhangen en verder bedraad kan gaan.Maar bij mij volstaat het, de wps knop op de repeater bij jouw dan de bridge in te drukken,en de spanning op te zetten.bij bepaalden moet je dan wachten totdat er een bepaalde led brand of knippert.Als dit zo is,dan staat je bridge dan in een bepaalde luisterstand,en dan volstaat het op je acces point/router de wps knop een paar seconden in te drukken,en bij bepaalden gaat er een led aan,of verkleurd er een led.

Dan communiceren ze met elkaar,en na een half minutje,staan ze met elkaar in verbinding.

Off toppic voor dreambox,maar aangezien deze vraag hier staat,schrijf ik hier deze methode,mocht je die nog niet weten.

En dan kan je de dreambox met je bridge verbinden.En zet je de dhcp in je dreambox aan.

Die zit er niet op (oud model). Ben dus aangewezen op handmatig instellen. :S

Geplaatst:

Ik ben alweer een uurtje enthousiast (..) aan het proberen maar het lukt nog steeds niet.

Bedraad gaat het prima, zonder enig probleem direkt verbinding. 

Met de TP-Link lukt het nog steeds niet. De netwerktest op de dm800 meld dan geen IP en Nameserver.

Nog een keer:

Op de TP-Link, wat moet ik instellen?  Ik heb een static IP voor de TP-LINK. Die wordt ook zichtbaar als ik

deze bedraad verbind met mijn router/modem. Gateway is zelfde gateway als van modem.

In de wireless mode heb ik de volgende keuzes:

AP - Client - Repeater - Bridge. Bij Bridge kan ik dan nog AP mode inschakelen.

Moet ik voor het MAC adres het WAN of WLAN adres van mijn modem/router gebruiken?

Mijn db800 had zonder WPA2 sleutel verbinding, moet ik die dan wel instellen op de TP-Link?

Moet de DCHP server op de dm800 en de TP-Link aan staan?

Ik dank je voor de broodnodige info :)))

Mimisiku -->Help ??

Geplaatst:

Kan je via een browser inloggen op die bridge?Dus een utp kabel aan die bridge,die insteken in je pc,en dan via een ip dat er op staat inloggen?

Of moet je het doen via software?

Als ik dat weet,ga ik proberen je te helpen,omdat mijn wifi repeater via browser te configureren is en ervaring heb.

En ik heb ook de andere,die via software moet.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Gast Mimisiku
Geplaatst:

@Marc,

De TP-Link zul je eerst moeten programmeren via de web interface! Volg de handleiding van het apparaat en sluit het aan op je PC met een cross-cable.

LAN Netwerk van je PC instellen op 192.168.1.2. Subnetmasker 255.255.255.0 en Gateway instellen op 192.168.1.1.

Ga vervolgens naar de web interface van je TP-Link en installeer de Wireless op 'Bridge' mode (niet de MultiPoint versie)

Vervolgens ga je naar de Wireless Security en daar vul je de WPA2 sleutel in die je op je router hebt ingesteld. De gegevens opslaan. Webinterface weer verlaten..

Vervolgens de TP-Link aansluiten op je LAN aansluiting van je Dreambox... Klaar..

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...