Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

@Marc,

De TP-Link zul je eerst moeten programmeren via de web interface! Volg de handleiding van het apparaat en sluit het aan op je PC met een cross-cable.

LAN Netwerk van je PC instellen op 192.168.1.2. Subnetmasker 255.255.255.0 en Gateway instellen op 192.168.1.1.

Ga vervolgens naar de web interface van je TP-Link en installeer de Wireless op 'Bridge' mode (niet de MultiPoint versie)

Vervolgens ga je naar de Wireless Security en daar vul je de WPA2 sleutel in die je op je router hebt ingesteld. De gegevens opslaan. Webinterface weer verlaten..

Vervolgens de TP-Link aansluiten op je LAN aansluiting van je Dreambox... Klaar..

Waar woon je Marc?

Ik woon in Twente, hoezo?

Ok. nog even volgende toelichten:

Op TP-Link heb ik ingesteld:

Netwerk:  Static IP

IP: 192.168.2.12

Subnetmask: 255.255.255.0

Gateway: 192.168.2.1

Wireless mode: Bridge to Bridge met AP mode ingeschakeld:

Mac adress van WLAN router/server ingevuld.

Security: niks ingevuld want dit gaat ook niet (geen mogelijkheid bij bridge mode)

Op de DB800:

Netwerkinstellingen:

DHCP: ja

Wat moet de primaire DNS zijn  ?

Wat is het juiste adres voor de Nameserver?

Bij de netwerktest krijg i de eerste 3 opties op groen, dus goed maar geen IP en geen Nameserver.

Zo genoeg info ?

Geplaatst:

Kan je via een browser inloggen op die bridge?Dus een utp kabel aan die bridge,die insteken in je pc,en dan via een ip dat er op staat inloggen?

Of moet je het doen via software?

Als ik dat weet,ga ik proberen je te helpen,omdat mijn wifi repeater via browser te configureren is en ervaring heb.

En ik heb ook de andere,die via software moet.

JA, ik kan de TP-Link WA601G gewoon via de browser benaderen. heb een static IP dus is makkelijk te vinden :)

Er blijven alleen nog veel onduidelijke instellingen over die veel fout kunnen doen blijkbaar.

Hulp welkom !

Gast Mimisiku
Geplaatst:

Primaire DNS is de DNS registratie van je provider. Die kun je terugvinden in de router.

Nameserer is eigenlijk gelijk aan de DNS van je provider.

Probeer anders bij beide 8.8.8.8 (Google)

Geplaatst:

Primaire DNS is de DNS registratie van je provider. Die kun je terugvinden in de router.

8.8.8.8 lost mijn probleem niet op...

Geplaatst:

Probeer anders bij beide 8.8.8.8 (Goog

$_12.JPG

Is dit een goed alternatief?

Gast Mimisiku
Geplaatst:

Ja. Die krijgen goede recenties. Snelheid is niet zo heel hoog. Voor interne sharing is het prima.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...