Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Eerst zit je in elk topic te hakken op telenet.

Dan een tijdje later ben je bezig om terug op telenet aangesloten te raken maar dit lukt niet want je hebt nog een openstaande rekening van vroeger die ooit voldaan moet worden.

Dan is telenet ineens weer de bron van al het kwaad en weer terug naar adsl/vdsl.

Nu moet je dan weer terug via via via via via naar telenet. Je zult het misschien als een persoonlijke aanval zien maar je opent om de haverklap een topic waar je uithaalt naar telenet, de commerciële zenders enz. Ik vraag me dan toch af of er geen aandachtsprobleem is misschien...

Geplaatst:

Eerst zit je in elk topic te hakken op telenet.

Dan een tijdje later ben je bezig om terug op telenet aangesloten te raken maar dit lukt niet want je hebt nog een openstaande rekening van vroeger die ooit voldaan moet worden.

Dan is telenet ineens weer de bron van al het kwaad en weer terug naar adsl/vdsl.

Nu moet je dan weer terug via via via via via naar telenet. Je zult het misschien als een persoonlijke aanval zien maar je opent om de haverklap een topic waar je uithaalt naar telenet, de commerciële zenders enz. Ik vraag me dan toch af of er geen aandachtsprobleem is misschien...

beste,

als het om het even welk bedrijf is,die slechte diensten heeft,dan krijgt die ook een slecht rapport.Gelijk voor wat een bedrijf.

Er zijn hier misschien duizenden topics van mensen die canal digitaal rauw lusten.Maar ja,misschien is dit hun enige tv aanbieder,en zijn ze daartoe door gedwongen als ze toch tv wil zien.Nu heb ik geen vdsl lijn,maar een adsl2+ lijn,waar ik woon.Nu zou ik ergens moeten wonen,(maar ik weet door de beperkingen niet of het doorgaat) waar enkel telenet mag worden gebruikt.

Totnu toe is het onduidelijk of ik zelf aan telenet moet betalen,of dat ik betaal aan de organisatie die dan op hun beurt telenet betaald.Echter ben ik niet blij met deze keuze,maar ja,als ik dan toch internet wil hebben,dan moet het via telenet.(reden:onbekend)

Via de gsm masten 3G eind dit jaar 4G? zie ik het niet zitten,vooral ik soms meer dan 10 Gb/24h erdoor draai.

Ik respecteer dat mensen,tientallen topics over de ontevredenheid schrijven van bvb canal digitaal en dat is hun recht,maar daarvoor,ga ik ze nog niet becommentariëren,als ik eigenlijk niks te zeggen heb.Want er is een boardregel die zegt,geen persoonlijke vete's uit te vechten en oeps,ik overtreed ook één,laat het modereren over aan de moderators. :cry:

ps,straks biept mijn gsm dat ik een mail krijg voor een sat4all waarschuwing  :cry:

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Geplaatst:

Kijk,ik heb een onderbouwd gesprek gehad met een technische medewerker van dit bedrijf,en had geluk,hij deed zowel partikulieren en business klanten.Die persoon wist me duidelijk te vermelden,mochten er 4 studio's ondergebracht zijn in 1 gebouw,en die hebben elk een huisnummer,of bvb 1a 1b 1c 1d dan moeten er 4 dropkabels bij iedere woning binnengaan,en bij iedere studio een eventuele modem aanwezig zijn.Is dit niet zo,dan staat het mij vrij,deze overtreding bekend te maken aan dit bedrijf.

Echter zijn er problemen mogelijk,als meer dan één naam dezelfde modem wenst te gebruiken.In deze situatie,is het verplicht,dat er een vaste lijn aanwezig is,en aangezien het telenet is,zal dat wel bij hen zijn met dergelijke modem.Als ik op "mijn" naam internet neem,dan mag de aanwezige modem voor telefoon,niet gebruikt worden voor mij voor het internet (waarom?dat zei die niet).

Dus moet er een technieker langskomen,en een modem bijplaatsen.dus ja,niet altijd een mooi gezicht.Daarom zou ik durven denken,maar weet het eigenlijk niet,dat zij telefoon,internet en tv nemen,om het te behouden op 1 modem.Doch als ik een interactieve decoder zou wil gebruiken,zou er dan toch nog een modem moeten bijkomen,maar mogelijks staat er in het contract,dat dit niet mag,dat enkel analoog is toegelaten.

Ik heb hen gevraagd,of ze bvb 30 abonnementen nemen,deze organisatie korting krijgt,en volgens die medewerker geven ze geen korting,mogelijks geven ze kortingen aan zeer grote bedrijven die 100den business abonnementen nemen,met backuplijnen en etc,maar dan spreken we volgens die persoon over 500€/aansluiting.

Eigenlijk is de vraag,waarom ze dan eigenlijk de bewoner zelf niet laat kiezen,want als ze er niks aan verdienen,dan zou je denken,dat het hun een zorg is wat de bewoner kiest?

Ik zal tonskidutch raad zeker opvolgen,en voor ik begin,duidelijke regels afspraken beperkingen en etc vragen en dat ze dit plaatsen op papier.Indien dat ze dit niet kunnen of willen,dan zal ik voor een andere oplossing zoeken.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Geplaatst:

beste,

als het om het even welk bedrijf is,die slechte diensten heeft,dan krijgt die ook een slecht rapport.Gelijk voor wat een bedrijf.

Er zijn hier misschien duizenden topics van mensen die canal digitaal rauw lusten.Maar ja,misschien is dit hun enige tv aanbieder,en zijn ze daartoe door gedwongen als ze toch tv wil zien.Nu heb ik geen vdsl lijn,maar een adsl2+ lijn,waar ik woon.Nu zou ik ergens moeten wonen,(maar ik weet door de beperkingen niet of het doorgaat) waar enkel telenet mag worden gebruikt.

Totnu toe is het onduidelijk of ik zelf aan telenet moet betalen,of dat ik betaal aan de organisatie die dan op hun beurt telenet betaald.Echter ben ik niet blij met deze keuze,maar ja,als ik dan toch internet wil hebben,dan moet het via telenet.(reden:onbekend)

Via de gsm masten 3G eind dit jaar 4G? zie ik het niet zitten,vooral ik soms meer dan 10 Gb/24h erdoor draai.

Ik respecteer dat mensen,tientallen topics over de ontevredenheid schrijven van bvb canal digitaal en dat is hun recht,maar daarvoor,ga ik ze nog niet becommentariëren,als ik eigenlijk niks te zeggen heb.Want er is een boardregel die zegt,geen persoonlijke vete's uit te vechten en oeps,ik overtreed ook één,laat het modereren over aan de moderators. :cry:

ps,straks biept mijn gsm dat ik een mail krijg voor een sat4all waarschuwing  :cry:

Daar gaat het niet om, mijn punt is dat je erg vaak van standpunt wisselt. De ene maand is het zus en de andere zo.

Dat je een bepaalde firma niet goed vind is inderdaad je goed recht maar je wisselt erg vaak van gedachte.

Geplaatst:

ah het wordt duidelijker...

hier noemen we dat een <isra punt op de telefoon leiding> of <CAI voor kabel aansluiting> , daar waar in de woning de netbeheerder zijn netwerk aanbiedt.

dit is meestal per wooneenheid gescheiden zoals die technische medewerker ook aangeeft.

niets aan de hand,

abo afsluiten + gratis monteur en modem en gaan met die banaan.

Nothing Compares 2U

Jimmy Scott

• 2 weken later...
Geplaatst:

Kijk,ik heb een onderbouwd gesprek gehad met een technische medewerker van dit bedrijf,en had geluk,hij deed zowel partikulieren en business klanten.Die persoon wist me duidelijk te vermelden,mochten er 4 studio's ondergebracht zijn in 1 gebouw,en die hebben elk een huisnummer,of bvb 1a 1b 1c 1d dan moeten er 4 dropkabels bij iedere woning binnengaan,en bij iedere studio een eventuele modem aanwezig zijn.Is dit niet zo,dan staat het mij vrij,deze overtreding bekend te maken aan dit bedrijf.

Echter zijn er problemen mogelijk,als meer dan één naam dezelfde modem wenst te gebruiken.In deze situatie,is het verplicht,dat er een vaste lijn aanwezig is,en aangezien het telenet is,zal dat wel bij hen zijn met dergelijke modem.Als ik op "mijn" naam internet neem,dan mag de aanwezige modem voor telefoon,niet gebruikt worden voor mij voor het internet (waarom?dat zei die niet).

Dus moet er een technieker langskomen,en een modem bijplaatsen.dus ja,niet altijd een mooi gezicht.Daarom zou ik durven denken,maar weet het eigenlijk niet,dat zij telefoon,internet en tv nemen,om het te behouden op 1 modem.Doch als ik een interactieve decoder zou wil gebruiken,zou er dan toch nog een modem moeten bijkomen,maar mogelijks staat er in het contract,dat dit niet mag,dat enkel analoog is toegelaten.

Ik heb hen gevraagd,of ze bvb 30 abonnementen nemen,deze organisatie korting krijgt,en volgens die medewerker geven ze geen korting,mogelijks geven ze kortingen aan zeer grote bedrijven die 100den business abonnementen nemen,met backuplijnen en etc,maar dan spreken we volgens die persoon over 500€/aansluiting.

Eigenlijk is de vraag,waarom ze dan eigenlijk de bewoner zelf niet laat kiezen,want als ze er niks aan verdienen,dan zou je denken,dat het hun een zorg is wat de bewoner kiest?

Ik zal tonskidutch raad zeker opvolgen,en voor ik begin,duidelijke regels afspraken beperkingen en etc vragen en dat ze dit plaatsen op papier.Indien dat ze dit niet kunnen of willen,dan zal ik voor een andere oplossing zoeken.

Sorry hoor, maar snap je nou zelf eigenlijk wat je wilt?? Dit zijn wel heel veel "wat, als, dan, misschien zus, misschien zo" suggestisch. Zeg gewoon wat je wilt, dan kunnen we proberen je te helpen.

Volgens mij is Telenet prima in staat om je adviseren over de beste oplossing voor je, maar het probleem is waarschijnlijk dat je ze voor geen meter duidelijk kunt maken wat je wilt.

VU+ Solo2,

VTI

Visiosat BIG Bisat met Alps op 28,2E; 23,5E; 19,2E; 13E; 5E; 1W; 5W; 15W

Geplaatst:

Ik weet heel goed wat ik wil,ik ben prille nas beginner,en ben er al in gelukt,om windows,mijn vu duo en android toestellen te koppelen aan mijn nas,FTP op te zetten,een webserver te configureren.Beetje bij beetje wil ik verder gaan,maar ik weet dat telenet poort 0-1023 sluit,en dat hun wifi modems diverse protocollen niet ondersteunen in hun routers.Die verhuur maatschappij aanvaardt juist maar telenet,en 90€/maand betalen voor een business abonnement om poort 0-1023 open te hebben,lijkt mij absurd,omdat je via een xDSL abonnement van nog geen 20€,al die faciliteiten heeft.

• Moderator
Geplaatst:

Dan neem je toch een xDSL abonnement.

Je kan bij sommige hamburgerketens gratis wifi gebruiken, misschien is een bankje voor zo'n winkel voor jou een oplossing?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Dan neem je toch een xDSL abonnement.

Je kan bij sommige hamburgerketens gratis wifi gebruiken, misschien is een bankje voor zo'n winkel voor jou een oplossing?

Nee,Ik denk dat bepaalden mij toch verkeerd durven begrijpen,en denkt,dat het al gratis moet zijn.NEE niet waar,ik wil best betalen voor internet,dat doe ik al jaren.Maar als je goed gelezen hebt,mag je daar enkel telenet nemen en geen xDSL abonnement,en dat is mijn collaire.Vooral omdat telenet poort 0-1023 blokkeert,en hun wifi modemrouters niet goed zit voor het gebruik met een NAS.En een router onder een router,dat werkt wel,maar dat geeft misschien onnodige vertragingen en misschien problemen.

Bij mijn broer moet het gratis zijn.Hij gebruikt een fon spot,met een in gebruikleende  login en paswoord,en als die tv wil zien,dan gebruikt hij een login en paswoord voor tv overal.Zo erg is het nu met mij niet gesteld.

Geplaatst:

sattv4iedereen

Dat telenet poorten sluit is niks nieuws dat is mede uit veiligheidsoverwegingen.

Dat was overigens ook het geval bij xs4all en kpn wegens de MSN Netmeeting die zo lek als een mandje was in windows

Dat telenet op de COAX kabel geen tweede abonnement kan aanbieden lijkt me evident, maar je wilt eigenlijk ook geen Telenet want je zegt het zelf; de verhuur maatschappij heeft enkel Telenet als aanbieder en die blokkeert poorten.

(het ontbreken van telefoonkoper is dus het uitsluiten van alternatief aanbieders zoals belgacom, volgens mij mag dat niet, maar goed dat is een andere discussie)

Echter het forwarden van poorten kan echter ook op hogere poortnummers en ook het tunnelen van poorten.

Hetgeen je stelt over wifi en NAS is een godspè (NAS hoort aan LAN kabel)

Ga je maar eens verdiepen in die optie van dat forwarden.

Nothing Compares 2U

Jimmy Scott

Geplaatst:

Dank voor de tip,ik ga het eens instuderen,en ja,mijn nas hangt via een lan kabel aan het internet.Ik ben voorstander voor bedrade netwerken,zelfs indien waar mijn laptop meestal staat.Wifi gebruik ik enkel voor tablet en smartphone en sporadisch voor mijn laptop als ik deze voor reden op een andere plaats gebruik.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen