Deadstar Geplaatst: 12 maart 2014 Geplaatst: 12 maart 2014 Ik zit op een vakantiepark in Frankrijk waar een 3-tal schotelantennes staan. Het signaal van deze schotels wordt verstuurd naar +/- 20 huizen. Nu is er laatst het een en ander gewijzigd aan de opstelling waardoor nieuwe frequenties ingevoerd dienen te worden. Van de installateur hebben we onderstaand tabel ontvangen. Aangezien ik een leek ben op dit gebied, en het tabel ook nog eens in het Frans is, kom ik er niet uit. Voor zover ik het tabel begrijp, is het paarse gedeelte de beschrijving van de Astra satelliet(en?). Ik ga er vanuit de oranje/geel/groene kolommen voor mij van belang zijn bij het (opnieuw) instellen van de receiver. De vragen die ik heb: Kan iemand mij vertellen wat B.I.S. zou kunnen betekenen? Is dit voor mij van belang bij het instellen van mijn receiver? Wat zou het verschil kunnen zijn tussen de gele en groene kolommen? Alvast bedankt!
Gast Mimisiku Geplaatst: 13 maart 2014 Geplaatst: 13 maart 2014 Frequence a afichier sur recepteur= Instelling van frequentie op de ontvanger Gele kolom is de nieuwe frequentie.. Blauwe is de oude frequentie.. 10.600 is de Local Oscillator frequentie voor de hoge band (boven de 11.700) B.I.S. instelling voor UniCable schakeling 1
Deadstar Geplaatst: 13 maart 2014 Auteur Geplaatst: 13 maart 2014 Bedankt Mimisiku! Heet de opstelling die hier op het park gebruikt wordt 'Unicable'? In ieder geval: als ik bij mijn receiver (SAB Titan I) bij LNB type kijk, kan ik Unicable kiezen. Hier kan ik het volgende doen: Eerste en tweede frequentie invoeren. Bij eerste frequentie heb ik twee mogelijkheden: 9750 en 10200. Indien ik 9750 kies, krijg ik de mogelijkheid tevens een tweede frequentie toe te voegen, bij 10200 krijg ik die optie niet. De tweede frequentie kan ik switchen tussen 10200 en 10600. Na het kiezen van de eerste en tweede frequenties krijg ik een nieuw scherm. Hier moet ik: de 'IF Channel' opgeven (mogelijkheden zijn CH1 t/m CH8) de 'Center Freq' opgeven (een lijst met mogelijkheden, maar geen enkele frequentie die voorkomt in het tabel in de B.I.S. kolom) de 'Sat Position' opgeven (keuze uit A of Wat zijn nu de juiste instellingen? Of moet ik niet bij LNB type Unicable zitten? En over de 'Local Oscillator frequentie', ik zie deze optie nergens terug. Waar moet ik die frequentie invoeren?Excuses voor de vele vragen
Gast Mimisiku Geplaatst: 13 maart 2014 Geplaatst: 13 maart 2014 (aangepast) Denk niet dat ze UniCable gebruiken.. Meer een DiseqC switch. Maar deze info zul je locaal moeten navragen. Hoofditem is puur dat een aantal zenders zijn gewijzigd op de Astra1. Denk dat het volstaat om gewoon te scannen op de nieuwe frequenties uit de lijst.. Je ontvanger ziet ze dan vanzelf verschijnen in de scan.. Die B.I.S. tabel is waarschijnlijk voor de mensen met een analoge tuner die in het lokale kabelnet wordt geinjecteerd. Zijn de frequenties voor de VHF/UHF band.. Alleen de satellietkanalen behoeven gewijzigd 13 maart 2014 aangepast door Mimisiku
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen