Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo, wij hebben een probleem met het koud opstarten van de PC. Hij start op tot het moment dat Windows zou moeten verschijnen en blijft dan zwart. Na een tijdje te hebben gewacht drukken we de reset knop in en start de PC moeiteloos op en is er niets meer aan de hand. Iemand enig idee wat dit kan veroorzaken?

Configuratie: Moederbord is Gigabyte GA-78LMT-USB3 met processor AMD FX-4100 Black edition sAM3+3.60 GHz Quad Core 12 MB en geheugen 2 x 4GB 1333Mhz XT9 en voeding Cooler Master Elite Power 460 Watt 70% efficiëntie.

Verder een blue ray speler de ATAPI iHES112 3 ATA Device en standaard diskette station. Op deze PC Is de Canon MG 6100 Printer aangesloten. Configuratie is 64 bits.,

Gast Mimisiku
Geplaatst:

Vaak de voedig die geen stabiele spanning geeft totdat die warm wordt.. Probeer eens een reserve voeding..

Geplaatst:

Mimisiku, aangezien de oude voeding voor dit systeem niet geschikt is volgens MyCom, heb ik mijn vrouw voorgesteld dat zij morgen ochtend alleen spanning op de Voeding zet, dan haar ontbijt en koffie maakt en op soupeert, dan zijn we ongeveer een minuut of 20 verder, om dan de PC in te schakelen. Dan zou die stabiele spanning er toch wel moeten zijn.

Gast Mimisiku
Geplaatst:

Dat is een prima idee! broodje, koffie..

Geplaatst:

Heb De koude start gedaan en heeft niet geholpen. Kennelijk begint het stabiliseren van de spanning pas vanaf het moment dat je de pc start. Mijn zoon heeft getracht de nieuwste bios 64 bit te installeren, er staat dus niet de nieuwste op, maar kreeg dit niet voor elkaar. Is eenvoudigweg niet te installeren.

Geplaatst:

BIOS installeren moet kunnen hoor! Laatste versie van het BIOS (F4) downloaden en uitpakken op een USB stick.

Volgens het handboek druk je op 'END' bij het opstarten om in het Q-flash menu te komen om 'm vanaf de USB stick te installeren.

In principe kan er niets misgaan, dit moederbord heeft een dual flash functie.

Geplaatst:

En ook dit gaat niet door. Nieuwste versie staat op de stick, uitgepakt en wel, pc opnieuw opgestart en op END geklikt, daarna op "instaleren vanaf drive" en vervolgens ziet hij alleen maar de floppy drive en geen USB stick en ben ik uit gevuurd.

Geplaatst:

Kijk even naar de Tools van Gigabyte want er is ook een tool om onder Windows het BIOS in te laden.

• Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

Geplaatst:

Heb De koude start gedaan en heeft niet geholpen. Kennelijk begint het stabiliseren van de spanning pas vanaf het moment dat je de pc start. Mijn zoon heeft getracht de nieuwste bios 64 bit te installeren, er staat dus niet de nieuwste op, maar kreeg dit niet voor elkaar. Is eenvoudigweg niet te installeren.

Ik heb dit probleempje hier ook. In een aantal gevallen start systeem niet op en bij een tweede poging doet deze het wel.

Opmerkelijk is, dat als ik eerst de stekker los neem en het gehele systeem stroomloos maak, dan start het apparaat wel goed op.

Dit ook maar eens proberen.

Geplaatst:

75% kans dat de voeding de schuldige is.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Geplaatst:

Bij mijn broer was het startknopje stuk op het front van de pC.

waardoor het relaistje niet juist schakelde.

Als het de voeding is hetgeen vaak voorkomt is een nieuw BIOS installeren griezelig daar er bij spanningsuitval de BIOS upgrade niet helemaal doorlopen wordt, dan ben je verder van huis.

ciao ciao

Coles Corner

Richard Hawley

Geplaatst:

Ik heb ook al meegemaakt dat het na het opnieuw instaleren van windows opgelost was.

Ik had de voeding al vervangen, geheugen uitgewisseld, het moederbord gecontroleerd op bolle elco's, met koude spray bezig geweest.

Niets hielp, tot we windows terug installeerden.

Probleem was opgelost.mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Geplaatst: (aangepast)

Komt de bios wel altijd voorbij?  Ik zou even in de bios naar de voltages kijken. Als die veel afwijken dan is het de voeding.

Maar het kan ook windows zelf zijn en dan vooral 1 van de drivers. In dat geval opnieuw installeren of eerst proberen alle drivers te vernieuwen.. maar dat kost ook tijd. In sommige gevallen is windows installeren zeker als je weinig software hebt een beter plan.

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV KPN plus+ TV box  / Android 4K IPTV box / Kodi & Plex / 100+ TB Storage

Geplaatst:

Hallo, ik wil zodra ik op de andere PC kan, deze opstarten naar de bios en kijken naar de voltages, maar aangezien mijn vrouw geen trek heeft om de PC even opnieuw op te starten, zal dat nu niet lukken en ik hoor al van haar dat ze liever geen windows opnieuw installeert, ja dan heb ik er ook niet meer zoveel mee. Evengoed bedankt voor de vele informatie allemaal.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen