Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

De Stichting van wie ik een appartement huur won de rechtszaak over de plaatsing mijn satellietschotel! Pech dus! Nu kan ik de schotel bij een ander appartement hier plaatsen. Echter, een kabel verbinding gaat niet en dus probeer ik uit te vinden of via een server op de nieuwe locatie ik toch via internet een verbinding voor elkaar kan krijgen. Mijn brandende vraag is: heeft iemand met zo'n situatie en oplossing ervaring? 

Gast Mimisiku
Geplaatst:

Dat is een beetje lullig. Volgens het Verdrag van Rome heeft iedereen het recht van eigen informatievergaring. Een eigen schotel plaatsen is je recht. De VVE kan in dergelijke gevallen wel eisen stellen aan de plaatsing, grootte en type schotel. Ook moet je aantoonbaar kunnen verklaren dat de aanwezige infrastructuur 'jouw' zenders niet aanbiedt. Dus een verhaal ik wil NED  1 HD via schotel kijken i.p.v. via de kabel gaat niet werken!

Verbinding van een schotelsysteem via internet heb ik niet echt zien werken. Je kunt wel een kanaal gaan streamen via internet, maar of dat een handige oplossing is? Je kunt met een Linux bak gerust een systeem bedenken om via de WebIF via internet van kanaal te wisselen en deze ook te streamen. Besef wel dat je daarvoor poorten moet openzetten wat de eigenlijke gebruiker misschien helemaal niet wil i.v.m. veiligheidsrisico's

Zou beginnen met bezwaar aan te tekenen tegen de rechtelijke uitspraak en je argumenten nog even extra onder de aandacht te brengen. In principe mogen ze je de schotelontvangst niet klakkeloos weigeren.

Geplaatst:

Aha, daar heb ik weer iets ervaring in. De truuk om je schotel ergens neer te zetten en je schotel draadloos laten communiceren met je ontvanger gaat niet lukken want de LNB heeft een puls nodig. Maar als je ontvanger in een andere plek staat en alleen jij wil de programma's bekijken en bedien kan wel. Er is een draadloos systeem, heb ik eens jaren geleden gekocht bij een bekende 'kleine' supermarkt bij toeval, maar daar zijn ze niet meer, maar bestaan nog wel. Een zender en ontvanger, de zender aan je box, de ontvanger aan je scart van je tv. een remote control extender, van die pyramides of je hebt ook andere, dat werkt ook. Ik heb het een keer gehad zo, omslachtig maar het kan wel.

dm600pvr, dm7025+ maar komen te koop, ik ga over op HD vu+solo2 of gigablue quad+ . Het is Gigablue HD 800 UE plus geworden!

Gast Mimisiku
Geplaatst:

Je doelt op de Marmitec video transmitter. Werkt over zulke kleine afstanden dat je dan beter een goede kabel kunt overwegen.

Geplaatst:

ja inderdaad, Marmitec was het merk geloof ik inderdaad, en video transmitter en ook afstands bediening transmitter hebben ze.

dm600pvr, dm7025+ maar komen te koop, ik ga over op HD vu+solo2 of gigablue quad+ . Het is Gigablue HD 800 UE plus geworden!

• Moderator
Geplaatst:

Alternatief is een Slingbox.

googel maar eens.

Je kan dan overal je ontvanger zien en bedienen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Misschien kun je ons de moverende redenen van de rechter geven waarom je geen schotel mag ophangen.

Heb je al gekeken naar de platte schotel? Welke sats wil je eigenlijk ontvangen?

Zag in een ander topic dat iemand gewoon de schotel in zijn woonkamer had opgehangen.

Geplaatst:

maar moet er eigenlijk wel bij vermelden dat ik die video transmitter etc weg heb gehaald om dat het altijd knoeiwerk bleef en nooit helemaal goed af te stellen was of regelmatig gestoord werd door gsm of magnetron etc etc. dus een goede oplossing was het ook niet, net even gekeken naar de suggestie betreft slingbox, dat lijkt mij wel wat ja.

Geplaatst: (aangepast)

Marmitek Digital TV Anywhere , is de digitale (MPEG 2) 2,4Ghz draadloze versie ,

geen last van microgolfovens e.d. !! Die doet het goed & zuiver !! :)

Stukken beter dan de analoge versies , ZONDERMEER !!

TECHNICAL DATA

General specifications

Supply voltage: 100 - 240VAC 50/60Hz, 2 x DC adapter

Power Consumption < 7 W

Operation Frequency Range 2400 ~ 2478 MHz

AV RF transmission digital

Channel Switching FHSS mode up to 25 channels

Modulation/Demodulation BPSK, QPSK, 16-QAM

RF Bandwidth 3Mbps

RF Frequency IR: 433,92 MHz

IR frequency range 30 ~ 60kHz

LEDs Power, Link

Ambient temperature: 0 ~ +50°C (Operation)

-20°C tot +70°C (storage)

AV Transmitter

Supply Voltage DC +9V

Supply Current Max. 500mA

Transmission Power 18 dBm, typ.

Video Input Level 1Vp-p, typ.

Video Input Impedance 75 ohm

Input jack AV Jack (3.5Φ)

AV Connection cable AV Jack to SCART

Antenna extern, omnidirectional

Antenna Gain 2 dBi

Antenna Port Impedance 50 ohm

weight 240 grams

Dimension (Only unit) approx. 160 x 120 x 30 (mm)

AV Receiver

Supply Voltage DC +9V

Supply Current Max. 500mA

Sensitivity - 80 dBm

Output Image Resolution 720 x 480 (D1) 720 x 576

Output Frame Rate 30 fps 25 fps

Video Output Signal Level 1Vp-p, typ.

Video Output Impedance 75 ohm

Output jack AV Jack (3.5Φ)

AV Connection cable AV Jack to SCART

Antenna extern, omnidirectional

Antenna Gain 2 dBi

Antenna Port Impedance 50 ohm

weight 240 grams

Dimension (Only unit) approx. 160 X 120 X 30 (mm)

Slingbox is inderdaad DE beste alternative oplossing !!

Die kan je feitelijk over de heel de wereld gebruiken , mits internetverbinding !!

aangepast door cookie monster

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen