Ga naar inhoud


vervanger voor arion prv mara m9 of vu+


cbrman

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik ben op zoek naar een goede makkelijke vervanger voor mijn arion prv.. deze kan geen hd aan en ben eigenlijk opzoek naar een simpele ontvanger.. die wel alles aan kan.. ik heb een quad lnb met een canal digitaal abonnement..

ik dacht eerst aan een dream box maar kreeg een advies van een webshop om de vu+ solo 2 te nemen die kan hetzelfde voor minder..

Ik hoop dat er advies is qua stabiel gebruiksvriendelijk en onderhoud technisch...

alvast bedankt,

grt Mathijs 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Mimisiku

Er zijn gelukkig vele boxen die qua mogelijkheden niet (meer) onderdoen voor een Dreambox. Veel snelheid, neem een GigaBlue 800 Quad HD of de kleinere SE. VU + is een goede opvolger. De keuze wordt bepaald door de mogelijkheden die je nu graag (minimaal) in je ontvanger wil zien..

 

HD ontvangst (ligt voor de hand)

HDD intern of extern om op te nemen

LAN om te verbinden met thuisnetwerk (eventueel voor HBBTV)

Ondersteuning voor Canal Digitaal kaart

Let ook goed op de kwaliteit van de AB

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

ja, en ook niet onbelangrijk, een box waarop je een image kan draaien waarbij we je hier

kunnen begeleiden/ondersteunen. ;)

 

grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor de tips.. een box om image te maken begrijp ik niet helemaal..

ik heb nu wat meer info over de vu solo2 

HBBTV is de nieuwste variant van "Uitzending gemist" en is echt ideaal als je sommige programmas rustig nog een keer wilt kijken op je tv ipv laptop of ipad,

Youtube.TV is alle clips en filpmjes zien op je tv ipf laptop of ipad,

Hij heeft 2 tuners die je kunt tegelijkertijd kijken en opnemen,Pauze en timer functies heeft die ook,

Je kunt ook je DIVX,WMV en andere MPEG films streamen vanaf je laptop naar de TV,

Ja deze is een HD receiver en dat zelfs op 1080P de meeste andere zitten op 1080i of zelfs 720P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor de tips.. een box om image te maken begrijp ik niet helemaal..

 

Dirocca schreef 'een box waarop je een image kan draaien' en niet maken.

 

Alle opties die jij noemt en nog veel meer worden pas mogelijk gemaakt door gebruik te maken van een Image, voor het gemak even software genoemd.

Denk hier aan b.v. VTI, OpenPLi, BlackHole, OPenATV, etc.

 

Van huis uit worden de Enigma2 ontvangers wel met software geleverd maar daar kun je in de regel niet al teveel mee.

aangepast door Jürgen

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

ok bedankt voor de info.. ik heb inmiddels de vu+ solo2 aangeschaft.. bevalt eigenlijk prima..

nog wel een hoop dingen die ik uit moet zoeken.. ik heb bijvoorbeeld een paar foto's en films op de harde schijf gezet van mijn laptop via het netwerk op de vu+ maar die herkend hij niet?

ook het opnemen met epg snap ik nog niet hoe waar en wat..

en als je een eigen zenderlijst wil maken om de favoriete kanalen te bekijken moet ik nog uitvinden..

als iemand nog tips en trucs heeft graag...

grt Mathijs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu kunnen we de hier gestelde aanvullende vragen wel beantwoorden maar die staan in geen verhouding tot de onderwerptitel.

De kans is dan groot dat niemand hier meer dienovereenkomstig reageert omdat het over een keuze ontvanger gaat en niet over instellingen / zenderlijsten.

 

Wellicht is het handig om de vragen in een nieuwe topic te plaatsten en dan met de juiste onderwerptitel.

Overigens zijn deze vragen al vele malen hier op dit forum gesteld en beantwoordt, misschien eerst even zoeken.

 

... wellicht heb je ook iets aan de To-Do Installatie VTI zoals die bovenin dit forum is geplaatst, zie http://www.sat4all.com/forums/topic/331987-vti-installatie-tutorial/

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...