Ga naar inhoud

Schotel met dubbele LNB in Vila Real de Santo Antonio

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Een kennis heeft een vakantiehuis in Portugal in Vila Real de Santo Antonio

Op het appartement gebouw staat een schotel die door 2 huishoudens gebruikt wordt.

De schotel heeft één enkele quatro LNB die afgesteld staat op de 19.2

Nu heeft hij een HD abo afgesloten bij C+ en daarbij zit de schotel met dubbele quatro LNB en ontvanger

De kaart is alleen geschikt voor de HD kanalen van 23.5, op de 19.2 ontvangt die alleen Ned.1-2-3 en BVN

De andere gebruiker heeft 19.2 nodig en hij dus de 23.5

Nu zijn vragen :

Is het simpel om de bestaande enkele quatro LNB te vervangen door de dubbele quatro LNB ? Ik bedoel hoef je dan niets af te stellen ? De schotel staat namelijk perfect afgesteld op de 19.2 !

Op de dubbele LNB staat op de kop 19.2 en 23.5, volgens de handleiding van C+ moet de 23.5 ingeklemd worden maar volgens mij moet de 19.2 ingeklemd worden want daar staat de schotel op afgesteld of moet hij de 23.5 inklemmen en de schotel verdraaien naar de 23.5 ?

En moet er in de ontvanger de diseq ingesteld worden voor de 19.2 en 23.5 ? Of heeft C+ dat al gedaan ?

Alvast bedankt voor de reacties en adviezen

Geplaatst:

Beste nol

Je hebt het over een quatro-lnb. Ik denk echter dat het niet over een quattro-lnb gaat. Een quattro-lnb kun je alleen maar op een multiswitch aansluiten. Dat is een apparaat dat gevoedt moet worden via het stopkontakt.
Bedoel je misschien een quad-lnb, een gewone lnb met vier aansluitingen? Op die aansluitingen kun je dus met vier coaxkabes vier satellietontvangers aansluiten.
Ik neem aan dat je dit laatste bedoeld.

Geplaatst:

Ik vermoed dat hij een duolnb quad heeft ,van canaldigitaal met 4 aansluitingen ,

die wil hij plaatsen op de schotel waar nu een1 lnb op zit

nu is het maar net hoe groot de schotel is , maak anders even een foto

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

En met de vriendelijke groeten Hendrik

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Geplaatst:

Sorrie maar het ik bedoelde een quad

Er zit nu een quad single lnb op en die staat gericht op de 19.2

C+ heeft een quad duo lnb geleverd en die moet er dus op omdat de 2e gebruiker alleen naar de 19.2 kijkt en mijn kennis kijkt naar de 23.5

• Moderator
Geplaatst:

Je hebt het ook steeds over C+, dat is een Spaanse satelliet provider.

Of bedoel je Canaldigitaal (Nederland)?

Kan je ook de afmeting van je schotel aangeven?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Het is Canaldigitaal uit Nederland en de afmeting moet ik vragen. De schotel staat in Portugal maar hij is nu hier in Nederland

• Moderator
Geplaatst:

Duo LNB's zijn leverbaar in verschillende uitvoeringen welke bij een bepaalde maat schotel passen.

Hoe groter de schotel, des te verder dienen de 2 koppen uit elkaar te staan.

Verder zijn de Canaldigitaal Duo LNB'S (een voor 60 cm schotels en een voor 80 cm schotels) bedoeld voor de Nederlandse markt.

Wanneer je verder naar het zuiden gaat staan voor de observeerder de satellieten onder een andere hoek t.o.v. elkaar als voor iemand die in Nederland naar de satellieten kijkt.

Het is dus maar de vraag of de combinatie schotel - duo LNB uitvoering - geografische locatie  gaat werken.

Hierover zijn in de afgelopen weken meerdere onderwerpen op sat4all geweest.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

En trouwens, als de één met vier ontvangers wil kijken naar 19,2, en de ander met vier ontvangers naar de 23,5, dan heb je ook niks aan een duo-quad.

Met een duo-quad kun je vier ontvangers aansluiten, waarmee je dan (naar believen) kunt kiezen of je 23,5 of 19,2 wilt kijken.

Dus als op de huidige LNB voor 19,2 al vier ontvangers zijn aangesloten, ben je nog niks verder.

In jouw geval, voor wat jij wilt, zijn twee losse LNB's prima, en heb je alleen een passende multi-LNB-houder nodig.

Je deelt alleen de schotel; de LNB's hoeven niet met elkaar verbonden te worden.

Groet, A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

• Moderator
Geplaatst:

Mits de schotel groot genoeg is, anders staan de koppen tegen elkaar en kan je nog geen optimale ontvangst instellen.

Geplaatst:

Ik snap het verhaal achter de duo lnb en de schotelmaat die in Portugal staat zal ik morgen vragen, ook de maat van de geleverde schotel van CD waar de duo lnb bij zat zal ik vragen.

Maar het verhaal van A33 snap ik niet of A33 trekt een conclusie die er niet is. De huidige quad wordt door 2 huishoudens gebruikt op basis van 2 om 2 uitgangen.

Mijn kennis heeft dus 2 lijnen binnen en de andere huishouden ook 2.

Als de duo quad LNB geplaatst kan worden dan blijven de aansluitingen het zelfde dus zijn er geen 2 single twin lnb´s nodig.

Ik hoor het wel als ik het fout heb en zodra ik de maten weet laat ik het weten.

Geplaatst:

Om in  Vila Real de Santo Antonio de Astra 23,5 te ontvangen, heb je minimaal een schotel nodig van 100cm breed, bijv. een Triax 110 van 100x105cm, voor de Astra 19,2 is een schotel van 60cm voldoende. In Portugal koop je waarschijnlijk een naamloze schotel. Die moet minimaal 100cm breed zijn en 110cm hoog.
Daar past geen CanalDigitaal duo-lnb op. Op een schotel van 100cm breed moeten de koppen 60mm van elkaar staan. De koppen van de duo-lnb van CanalDigitaal die je nu hebt staan slechts 38mm van elkaar. Daar heb je dus niets aan.
Kijk eerst eens welke schotel je daar in Portugal kunt kopen of kan die kennis de schotel misschien met de auto meenemen vanuit Nederland?

En wat a33 schrijft klopt niet. Als je een duo-lnb met 4 aansluitingen hebt, kun je op elke aansluiting kiezen of je naar de Astra 19,2 of 23,5 wilt kijken.

Geplaatst:

Beiden schotels zijn 65cm. Merk weet ik niet alleen dat ze beiden van CanalDigitaal zijn.

Uit je beschrijving concludeer ik dat het dus niet mogelijk is om 23.5 te ontvangen met die schotel en die moet dan vervangen worden door een meter schotel.

Bedankt voor je advies en dan geef ik dat door en dan moet die kijken wat die daar mee doet.

Meenemen is geen optie want hij gaat altijd met het vliegtuig, afstand is ±2350km zag ik net

Geplaatst:

O.K., als hij in Portugal dan een schotel kan kopen, moet ik eerst maat X weten (zie bijlage) voordat ik kan aangeven wat er aan ontvangstkoppen op moet. Mogelijk twee losse lnb's of een 6 graden monoblock.

post-60869-0-53744200-1395060766_thumb.png

Geplaatst:

Bedankt alvast maar hij gaat toch eerst nog even met CanalDigitaal overleggen.

Ik heb hem net gesproken en de situatie is alsvolgt :

Er zijn 4 woningen op de huidige quad LNB aangesloten dus elk 1 kabel. De andere bewoners willen alleen zo af en toe BVN ontvangen. BVN zit ook op de 23.5 dus dan hoeft in principe alleen de schotel verdraait te worden maar zoals ik het leest is de bestaande schotel te klein dus moet daar een 100cm schotel voor komen.

Maar, zo zegt hij, heeft hij een actieaanbod genomen bij Canaldigitaal en dat was het "HD buitenland" pakket en dat kon naar Portugal verstuurd worden.

Als het dus zo is dat de bijgeleverde schotel te klein is voor ontvangst van de HD kanalen in Portugal dan hebben ze hem niet de juiste spullen geleverd.

Dat lijkt mij reëel maar wat is jullie mening dan hierover ?

Geplaatst:

Ja daar klopt natuurlijk niks van als ze beweren dat je met een standaard 60cm-schotel met duo-lnb in Portugal de Astra 23,5 kunt ontvangen maar eerlijk gezegd verbaast het me niets want bij de service afdeling weten ze niets alleen hoe ze mensen weer een contract van 2 jaar aan hun broek moeten smeren. Kijk op deze site van SES Astra waar de footprint van de Astra 3B op 23,5 oost staat aangegeven: https://sat.ses.com/webservice/images/7408887
Dit moet je niet pikken natuurlijk en het contract wegens wanprestatie ongedaan laten maken.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen