Ga naar inhoud

Schotel met dubbele LNB in Vila Real de Santo Antonio

Aanbevolen berichten

• Moderator
Geplaatst:

De andere bewoners willen alleen zo af en toe BVN ontvangen. BVN zit ook op de 23.5 dus dan hoeft in principe

BVN zit alleen op 13 en 19 in jouw regio.

Op 23 zit geen BVN.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Oh haha ik dacht dat BVN op alle bekende satellieten zat maar niet dus, ik kijk nooit BVN dus vandaar.

Dan moet er wel een duo of 2 lnb´s op

Eerst de reactie afwachten van mijn kennis want die gaat Canaldigitaal benaderen hierover.

Geplaatst:

Als CD niet tegemoet komt dan gaat die een grotere schotel plaatsen met een single twin LNB er op die dus alleen voor hem is en laat die de bestaande voor wat het is.
Dit lijkt mij ook de beste oplossing.

Vraag is dan nog wel of het met een 88cm kan of 110 moet worden

Geplaatst:

Beste nol

Het zou kunnen dat je met een Triax 88 wat signalen van de Astra 23,5 opvangt maar je moet je bedenken dat er moeilijke- en makkelijke transponders zijn. Moeilijke transponders zijn de DVB-S2, 8PSK, FEC 3/4 transponders waar nogal wat Nederlandse gecodeerde zenders mee worden uitgezonden. Een zender als NGC Wild HD die met DVB-S2, 8PSK, FEC 5/6 wordt uitgezonden, kun je al helemaal vergeten met een Triax 88.
Voor de kosten hoef je het niet te laten want een Triax 110 koop je in Nederland al voor €38,95.

Maar eerlijk gezegd snap ik niet waarom ze het niet meteen goed aanpakken. Alle vier de apartementen twee aansluitingen geven want wat is tegenwoordig nu maar één aansluiting. Daar kun je niet eens gelijktijdig mee opnemen en kijken naar een andere zender. Dat kan vrij goedkoop met een 9/8 multiswitch, bijv. deze: http://www.emp-centauri.cz/index.php?lang=en&page=prodview&id_kateg=1&id_pkateg=12&id=231

post-60869-0-09957600-1395183613_thumb.png

Geplaatst:

Ik begrijp je en ik zou het ook beter gaan aanpakken al was het maar voor de toekomst en stel dat je het tzt verkoopt dan is het ook een +punt

Maar ja ik heb niets te zeggen dus houd het op.

Ik zal het wel aan hem doorgeven. Stel de andere doen ook mee zijn ze allemaal beter af en is de hele installatie pp niet te duur.

Mijn kennis heeft het CD abo voor de standaard nederlandse HD zenders dus geen history of NG of wat dan ook.

Daarom dacht ik dat een 88cm ook wel zou kunnen maar ik zal de 110 aanbevelen bij hem

Geplaatst:

Ik kan me wel voorstellen dat hij geen aanvullend HD-pakket heeft als je alleen maar de Astra 19,2 kunt ontvangen maar de Astra 23,5 heeft pas echt toegevoegde waarde als je natuurlijk wel het HD-pakket hebt? Daar zitten alle HD-zenders op maar ook nog zenders die je met het basis-pakket kunt ontvangen. Ik weet niet of hij de zenderlijst kent maar hier kan hij alles terug vinden: http://www.canaldigitaal.nl/uploadedFiles/Content/Others/canaldigitaal-sd-zenderlijst-tv-radio.pdf
Maar ik zou zeker niet met een kleinere schotel dan 100cm werken en al helemaal niet als 4 huishouders er gebruik van maken. Dan krijg je alleen maar een hoop gezeur dat de ontvangst niet deugt.

Geplaatst:

Hoi Sprietje, hij heeft alleen een HD pakket en kan nu bijna niets ontvangen omdat de schotel op 19.2 staat

Ik heb het kaartje bij mij er in gedaan en op de 19.2 ontvang ik alleen maar Ned1-2-3 en BVN maar op de 23.5 heb ik ook de RTL´s en SBS6

M.a.w. hij heeft dus geen aanvullend HD pakket maar alleen een HD pakket

Geplaatst:

Daar heb ik nog nooit van gehoord. Ik weet wel dat je bij het goedkoopste abonnement, het Set Top Box Pakket, het extra HD-pakket er bij kunt nemen maar dat je op een kaartje zonder abonnement waar je dus alleen Ned. 1, 2, 3 in SD en HD kan bekijken het HD-pakket kunt nemen lijkt me vreemd.

Geplaatst:

Hij heeft een actie abo genomen wat inhoud een buitenland HD pakket compleet met schotel-lnb-ontvanger en kost(te) 9,95 p/m

Ik denk dat dit het pakket is : http://www.canaldigitaal.nl/recreatieset/ want ik kan me herinneren dat hij 99 euro moest betalen maar zal het eens aan hem vragen welk pakket die heeft genomen

Als dat alleen geschikt is voor ontvangst van alleen de HD zenders dan begrijp ik dat hij Ned 1-2-3 en BVN wel kan ontvangen op de sd kanalen want BVN is vrij en Ned 1-2-3- zijn nog vrij met een geregistreerde kaart.

Geplaatst:

Het gaat dus om het Basis-pakket zonder het HD-pakket. Er zitten slechts een paar HD-zenders in dit basis-pakket.
Maar in het bijgevoegde ontvangstkaartje, kun je wel zien, dat je in Portugal een veel grotere schotel nodig hebt dan 60cm. Als hij dit dus eerst even bekeken hadden, hadden ze gezien dat je in Portugal niets aan een 60cm-schotel hebt om de Astra 23,5 te ontvangen. Maar anderzijds wist de CanalDigitaal medewerker wel dat het voor Portugal bedoeld was dus die had moeten zeggen dat je daar niets met die 60cm-schotel kunt doen.
Het zal nog een probleem worden om op grond hiervan dit 2-jarig contract te ontbinden.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen