Ga naar inhoud


canal digitaal, discoverychannel


eriknatuurlijk

Aanbevolen berichten

sinds 2 maanden heb ik geen ontvangst meer van discovery channel. cd site in de gaten gehouden ,maar daar werden geen storingen gemeld. cd gemaild en hun antwoord was: nieuwe zenderlijst inladen. resultaat, nog steeds geen discovery. (alle andere zenders waren goed) . weer mail naar cd, antwoord: schotel opnieuw afstellen. (is volgens mij het standaard antwoord van cd) 

ik naar de winkel sat finder aangeschaft en schotel opnieuw afgesteld. resultaat: discovery weer ontvangst..... nou ja ontvangst, blokjes en storing. weer een mail naar cd gestuurd, antwoord: niet goed afgesteld. 

ik heb dus op astra 23.5 95 % signaal en op astra 19.2 ook 95 % signaal. behalve als ik op discovery sta en dan signaal bekijkt komt daaruit 25 %, zet ik hem daarna op bvn (ook 19.2) dan heb ik weer 95% signaal.

 

inmiddels heb ik alle instelling geprobeerd en gereset. uiteindelijk is het niet beter geworden.

 

wat kan ik nu nog doen om toch weer discovery channel te kijken?

 

ik heb een 60 cm triax met een duo lnb (canal digitaal) ontvanger zit in de tv (samsung 40d6570) met een ci module (canal digitaal,zwarte sticker) oranje cd kaart. 

 

wie o wie kan mij helpen?

ik ben een satteliet noob en leer door trail en error.

 

vrgr, Erik

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

sinds 2 maanden heb ik geen ontvangst meer van discovery channel.

Weer mail naar cd, antwoord: schotel opnieuw afstellen. (is volgens mij het standaard antwoord van cd) 

Schotel opnieuw afgesteld. resultaat: discovery weer ontvangst.....

ontvangst, blokjes en storing.

mail naar cd gestuurd, antwoord: niet goed afgesteld. 

 

 

inmiddels heb ik alle instelling geprobeerd en gereset. uiteindelijk is het niet beter geworden.

 

wat kan ik nu nog doen om toch weer discovery channel te kijken?

vrgr, Erik

Tot nu toe heeft CD dus de juiste4 antwoorden gegeven.

Je schotel staat niet goed afgesteld of je bekabeling/LNB is verouderd en geeft te veel verlies op deze hoge transponder frequentie.

 

Het instellen/afregelen van een 60 cm schotel met een duo LNB vergt enige vaardigheid, wanneer je er niet zelf uitkomt zal je er een ter zake kundige naar moeten laten kijken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Discovery is over gegaan van Mpeg2 naar Mpeg 4 en dus alleen te ontvangen met een HD decoder.

Kan je wel Hustler en ketnet/ canvas / een ontvangen? want op die transponder zit discovery tegenwoordig.

DM920 2x S2+1xDVB-C/T - Apple TV 4K - DM8000 2x S2 + 2x DVB-C


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Discovery is sinds vorige maand verhuist naar de TVV transponder op 19,2 oost die alleen nog in dvb-s2/mpeg4 beschikbaar is, dat is tevens ongeveer de meeste zwakke transponder op die satelliet nu.  Kortom je schotel/lnb moet goed staan afgesteld.

 

Mijn advies is uitrichten op deze transponder en het liefst nog wanneer het (licht) regent, dan is het signaal nog zwakker des te secuurder kun je de schotel afstellen.. Als je schotel niet goed staat krijg je de LNB stand ook nooit goed dus daar begint het mee.  Het is echt niet moeilijk maar je moet even kijken welke satelliet in de center zit en die doe je als eerste. Stel dat dit 23 oost is dan pak je daar de zwakste transponder en daarna op 19 oost.

 

Iemand vraagt hier ook nog hoeveel kabel er tussen schotel en ontvanger zit dus misschien kun je dat ook nog even beantwoorden. Maar ik denk niet dat het echt invloed heeft, dan moet er wel heel tussen zitten.

 

En kom je er niet uit dan is het heel simpel, gewoon de vakman bellen.

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

alvast iedereen bedankt voor het meedenken.

er zit inderdaad een behoorlijke kabel aan (ongeveer 20 meter)

ik heb dicovery er een keer tussenuit gehaald en weer terug gezet. helaas geen verschil.

rest mij toch opnieuw op de ladder te klimmen. ik heb een analoge satfinder gekocht. eerst heb ik globaal de richting gekozen. toen met het apparaatje de fijnafstelling gedaan. lnb uitgelijnd met waterpas en sjabloon. 95 % ontvangst op beide astra's. (behalve discovery uiteraard)

Codx: wat bedoel je met :"  je moet even kijken welke satelliet in de center zit "?

hoe kan ik het uitrichten nu het beste aanpakken?

 

vrgr, Erik

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Erik

 

Codex bedoelt te vragen welke LNB van de twee LNB's in de houder gemonteerd is.

Voor een betere ontvangst van de Astra3 op 23.5 graden is het beter om deze LNB in de houder te monteren.

Stel je meer prijs op een sterker signaal van de Astra1 op 19.2 dan monteer je de LNB voor Astra 19.2 in de houder.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste eriknatuurlijk

Als jij de zenders Hustler, Ketnet en Canvas wel kunt ontvangen die op dezelfde transponder zitten, dan kan het niet aan het uitrichten van de schotel liggen want dan zou je die ook niet kunnen ontvangen.

20 Meter coaxkabel is niets bijzonders en zou geen enkel probleem moeten zijn als je goede coaxkabel gebruikt maar welke coaxkabel gebruik je? Dit staat er elke meter op gedrukt.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt Sprietje, lijkt me ook eerder een codering probleem dan een probleem met de ontvangst sterkte.

Hoewel de signaal meter op discovery chanel anders doet vermoeden.

 

Erik heeft een module met zwarte sticker in zijn Samsung Tv en dat is niet meer de meest gunstige combinatie.

Beter is het om de nieuwe (witte) CanalDigitaal CI te gaan gebruiken.

Ik vermoed dat hiermee het probleem Discovery Chanel is opgelost.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja je hebt natuurlijk Een sd  en Een HD.. het gaat om de SD varianten oftewel die op 19 oost, guppje had daarin wellicht wat duidelijk moeten zijn.

 

Zo'n analoge satfinder heb je niks aan, dat ding werkt met een klein metertje en/of piepjes daar kun je niet secuur genoeg mee uitrichten. Beter is om zicht te hebben op het TV beeld en de SNR waardes van je satelliet ontvanger.

 

Of bel een professional.  Kabellengte is niet belang in jou situatie.

 

Met de center bedoel ik dat je moet kijken welke satelliet bij jou in het midden zit. De duo-lnb heeft heeft 2 feedhorns, 1 eentje zit in het midden en eentje uit het center van de schotel.  

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...