Ga naar inhoud


communicatie afstandsbediening Samsung SMT-1000T voor Digitenne


jorgob

Aanbevolen berichten

Ik ben op de hoogte van de problemen met de voeding van genoemde decoder. Ik heb zelf al enkele malen met succes de elco's vervangen. De laatste tijd hebben we echter last van een ander probleem. De communicatie van de afstandsbediening met het kastje hapert (soms). Pas na veelvuldig indrukken van de gewenste toets reageert deze. In eerste instantie denk je dan dat het aan de afstandsbediening ligt (los contactje of zo). Maar we hebben nu net een Logitech Harmony 650 gekocht. Op zich een verademing: slechts een afstandsbediening voor Digitenne, TV en DVD ipv 3 verschillende. Echter het probleem van de hapering in de communicatie is nog steeds aanwezig. Dus verdenking ligt nu toch weer op de decoder zelf.

 

Heeft iemand enig idee wat het probleem zou kunnen zijn en hoe dit te verhelpen?

 

Alvast dank!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb toch het idee dat er iets mis kan zijn met de voeding. Wellicht alle elco's eens vervangen of de elco's in de buurt van het infrarood ontvangst/zend gedeelte. Elco's zijn eigenlijk de enige dingen die redelijk snel defect gaan door uitdroging. Bekijk de elco's ook goed op bol staan of dat er aan de onderkant vocht uit is gelopen.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Herkenbare klachten! Ik heb ook problemen gehad met de afstandbediening bij een TF5300. Dacht eerst dat het aan de afstandbediening lag, natuurlijk. Batterijen, 10 keer gevallen etc. Maar nee, ook de toetsen op het apparaat zelf bleken niet meer te werken. De oplossing was de printplaat achter het frontpaneel. Daar zit een IC op! Aangezien er verder bijna niets op de print zit verdenk ik dat IC. Ik heb de hele print uitgewisseld met een sloop exemplaar en probleem opgelost. Elco's heb ik nog nooit hoeven te wisselen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Herkenbare klachten! Ik heb ook problemen gehad met de afstandbediening bij een TF5300. Dacht eerst dat het aan de afstandbediening lag, natuurlijk. Batterijen, 10 keer gevallen etc. Maar nee, ook de toetsen op het apparaat zelf bleken niet meer te werken. De oplossing was de printplaat achter het frontpaneel. Daar zit een IC op! Aangezien er verder bijna niets op de print zit verdenk ik dat IC. Ik heb de hele print uitgewisseld met een sloop exemplaar en probleem opgelost. Elco's heb ik nog nooit hoeven te wisselen.

Bij de 5300 is het dan ook een "bekend" probleem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...