Matthias Geplaatst: 17 maart 2014 Geplaatst: 17 maart 2014 (aangepast) Ik heb een DM8000 en op de slaapkamer een panasonic model TC-P50ST50 en zou graag mijn kanalen streamen naar die TV; ik hoorde al van verschillende plugins en DLNA server (miniDNLA PLUGIN) dat ik moet installeren op mijn dreambox, maar dat lijkt niet te lukken precies. Ook de VLC plugin werkt niet. Ook las ik op een forum (ik denk niet dat ik hier links mag weergeven) dat je elk tv kanaal van mijn smart tv een ander kanaal kan toewijzen op mijn dm8000 Heb al wat gezocht op dit forum, en zoals je ziet ben ik nieuw hier, maar ik weet geen raad. 17 maart 2014 aangepast door Matthias
Moderator ceesv Geplaatst: 17 maart 2014 Moderator Geplaatst: 17 maart 2014 De software van een Vierra is dichtgespijkerd, hoe wil je daar iets op installeren waardoor je de Dreambox kunt streamen? Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Turelure Geplaatst: 17 maart 2014 Geplaatst: 17 maart 2014 De software van een Vierra is dichtgespijkerd, hoe wil je daar iets op installeren waardoor je de Dreambox kunt streamen? Lijkt wel te streamen met Videodb V2 plugin op een PANASONIC GT50 dat is toch ook een Vierra dacht ik?
Matthias Geplaatst: 18 maart 2014 Auteur Geplaatst: 18 maart 2014 Klopt, het is inderdaad een Vierra. Hoe kan ik deze plugin installeren op mijn toestel? Ter info: ik heb ook een Xbox 360 staan gekoppeld aan de TV, misschien dat ik deze kan gebruiken om te streamen?
Moderator ceesv Geplaatst: 18 maart 2014 Moderator Geplaatst: 18 maart 2014 Je kan geen plugins installeren op een Vierra. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Tonskidutch Geplaatst: 18 maart 2014 Geplaatst: 18 maart 2014 (aangepast) de spraakverwarring ligt hem in wie wat per firmware / software doet de enigma2 kan middels plugin een server applicatie zijn zenders en opnames ter beschikking stellen aan apparaten die een stream kunnen op pikken De panasonic kan enkel DNLA compatibele mediastreams opvangen en weergeven via het netwerk indien ze ook nog eens voldoende snel getransporteerd worden via LAN of WIFI. Maar op de Panasonic kun je geen plugins aan de firmware toevoegen (dichtgetimmerd zoals ceesv schrijft) die kan enkel opnames die op de dm8000 opgenomen zijn weergeven MAAR geen online tv-uitzendingen - stel op de enigma2 receiver de de DNLA server in /media/hdd of de relevante externe mount - klik op de panasonic naar media server - kies daar de dm8000 als dnla server opdat hij de /media/hdd weergeeft - nu krijg je de lijst met alle opnames en kunt die afspelen (indien ze compatibel zijn en één enkel audiostream bevatten) 18 maart 2014 aangepast door Tonskidutch With Or Whitout You U2
Tonskidutch Geplaatst: 18 maart 2014 Geplaatst: 18 maart 2014 (aangepast) de server (server applicatie) bepaald wat gestreamd wordt via LAN / WIFI de client bepaalt wat als stream opgepikt en weergegeven kan worden server / client applicaties hebben op "de apparaten" geïnstalleerd hun eigen beperkingen DNLA (op TVś ) uPnP (vaak op windows achtige apparaten) twonkymedia (vaak op NAS als mediacenter) allshare op samsung (verrassend - > net gezien bij de buurman) let op die server - client applicaties zijn niet feilloos en de meerderheid van die server applicaties gaat plat zodra er specifieke subkanalen / txt + audio aanwezig zijn in het originele formaat.dat men wil afspelen (zonder converteren willen die niet afspelen). idem de MKV problematiek met of zonder audio en/of subtitles 18 maart 2014 aangepast door Tonskidutch With Or Whitout You U2
Tonskidutch Geplaatst: 14 april 2014 Geplaatst: 14 april 2014 niets meer gehoord als feedback... lukt het bij jullie en is de samba server actief op de receiver (winexplorer <>workgroup) ? With Or Whitout You U2
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen