Ga naar inhoud


Vreemd probleem met RTL 7 HD geluid


Vriendje Stokvis

Aanbevolen berichten

Goedemorgen allemaal

 

IK ervaar al een tijdje een vreemd probleem waar ik maar niet uitkom en graag eens jullie mening over zou willen horen.

Gisteravond zit ik naar het programma VI te kijken en dan hoor je op een gegeven moment Danny Vera spelen en dan knalt het geluid uit je speakers en moet je het geluid gewoon zachter zetten.

Als dan die Derksen weer begint te lullen dan moet je je versterker weer  behoorlijk hard zetten om het praten goed te kunnen verstaan.

Kan iemand mij dit uitleggen hoe dit kan.

IK heb toch niet de meest miselijke versterker staan ONkyo tx-sr608 maar  dit gebeurt op  bijna alle zenders en op Nederland 1 HD is het helemaal drama.

 

Greetz

Link naar reactie
Delen op andere sites


Vertel ook eens hoe e.e.a. is aangesloten.

Is de Audio van de SOLO2 optisch via de S/PDIF poort met een Toslink kabel op de Onkyo aangesloten of via de HDMI kabel?

 

Heb je ook al eens getest of hetzelfde probleem optreedt als je de Onkyo tijdelijk buiten bedrijf stelt en je de Audio van de SOLO2 rechtstreeks via HDMI naar de TV stuurt?

 

Plaats hier een overzicht van de Audio / Video instellingen van de SOLO2.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sjaak, dit is wel heel kort door de bocht want het probleem is naar mijn mening niet generiek.

Ik gebruik al jaren een Sony Home Cinema Set die via een Toslink kabel op mijn SOLO2 (voordien Ultimo en DUO) is aangesloten en ik heb geen hinder van het hierboven geschetste probleem.

 

Wel heb ik het geluidsvolume van mijn SOLO2 op bijna maximaal staan en regel het geluid via de Sony HCS.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

inderdaad, als je via een a/v receiver kijkt, het geluid van de box op max. zetten. ;)

dit lost het probleem niet volledig op, maar het is wel al een stuk beter.

 

grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij Programma's met gemengde inhoud, muziek<>praten, maar ook film scenes met heftige acties en muziek is er zeer zeker een verbetering mogelijk... qua balans tussen de audio kanalen center en front L-R

 

zie ook updates: - update drivers (2014-03-18)

    Fix dual tuner lock problem (duo2,ultimo,uno)
    Fix PCM multichannel from standby (solo2, duo2)

 

dat was al een tijdje geleden geconstateerd december 2013 en verbeterd.

Maar de regeling via afstandbediening VU+ met volume vol open / max en HDMI-CEC Use A/V-Receiver for volume control maakt toch dat het beheersbaar wordt. (let wel niet via sp-dif)

 

Op de Denon AVR bij mij kan ik instellen dat het geluid geleidelijk op ingestelde niveau aanwast bij wisselingen van de geluidbron en ddolby of pcm, misschien dat je daar nog eens naar zoekt op die Onkyo.

 

ciao ciao

Garden Party

Mezzoforte

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedemorgen allemaal

 

IK ervaar al een tijdje een vreemd probleem waar ik maar niet uitkom en graag eens jullie mening over zou willen horen.

Gisteravond zit ik naar het programma VI te kijken en dan hoor je op een gegeven moment Danny Vera spelen en dan knalt het geluid uit je speakers en moet je het geluid gewoon zachter zetten.

Als dan die Derksen weer begint te lullen dan moet je je versterker weer  behoorlijk hard zetten om het praten goed te kunnen verstaan.

Kan iemand mij dit uitleggen hoe dit kan.

IK heb toch niet de meest miselijke versterker staan ONkyo tx-sr608 maar  dit gebeurt op  bijna alle zenders en op Nederland 1 HD is het helemaal drama.

 

Greetz

Heb dezelfde opstelling als jij (zowel versterker als VU) en moet zeggen dat ik je probleem deels herken, alleen niet in die mate dat ik het storend vind.

 

Heb je je speakers wel goed afgesteld? Spraak komt alleen via de center speaker. Muziek, via alle speakers + Subwoofer. Eigenlijk logisch dat hier volume verschil door optreedt!

Als het volumeniveau van je center dan ook nog lager staat als je andere, wordt dit alleen maar versterkt. Dus ff goed inregelen met de microfoon kan al veel schelen.

 

Verder kan je in de versterker wel instellen dat het volumeversschil tussen verschillende geluidsbronnen (Dolby, DTS, Stereo) verminderd wordt, maar ik weet eigenlijk niet of hij bij eenzelfde geluidsbron ook iets regelt als er plotseling van spraak naar muziek (of knalharde schietscene :grin: ) gegaan wordt.

 

(Overigens zou ik maar al te graag willen dat mijn versterker zichzelf uitschakeld als die Derksen aan het woord is!!! :grin:  :grin: )

VU+ Solo2,

VTI

Visiosat BIG Bisat met Alps op 28,2E; 23,5E; 19,2E; 13E; 5E; 1W; 5W; 15W

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...