Ga naar inhoud


Helpp badrsat 4 krijg ik niet op mijn schotel te pakken alleen astra


Aanbevolen berichten


  • Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Als ik de schotel draai zie je niet welke frequentie het is.

Je stemt je ontvanger toch gewoon af op deze frequentie en gaat daarna voorzichtig draaien en zoeken tot je beeld hebt?

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee ik heb geen motor helaas. Als ik de schotel draai zie je niet welke frequentie het is. Je ziet alleen hotbird op scherm staan en hoeveel kkwaliteit . Dishpointer heb ik ook niet.

dishpointer is geen toestel hoor.

 

http://www.dishpointer.com/

 

geef je locatie in en kies daarna de juiste sat.

Zoom nu zover mogelijk in op jouw locatie en plaats dat ballonnetje zo nauwkeurig mogelijk op de plaats waar je schotel staat.

Dan zie naar waar je juist moet uit richten. En ook de hellingsgraad.

 

Wimo01

Spanje: TVV abo. basic+ / schotel 64cm / VU+ Zero 4K  DVBS2X (open Pli 7.2) 19.2  / 23.5 / 13 /   LG 49inch 4K

Belgie : TVV abo. AIO met basic+  / VU+ Zero 4K  DVBS2X / ( open Pli 7.3) TDS 88  /19.2 / 23.5 / 13  /  LG 55LA6908

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is je schotel niet wat te klein voor Badr?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met een deltastar 90 cm ontvang ik 158 TV en 55 Radio kanalen FTA. Zojuist even een nieuwe blindscan ( enkel op FTA ) uitgevoerd.

Ontvangst varieert van 4db tot 8db , echter één transponder  11958 H 27500 fec: 3/4 , het "Libanese Boucquet" met 8 TV kanalen ( o.a.Future TV,Thane Express,enz...) komt binnen met 10,5db.

Ik zou dus uitrichten op deze transponder.

Uitrichten met een rotor via usals is gemakkelijk , maar handmatig is dit wel iets anders want je zal hevige concurrentie krijgen van de twee "sterke" satellieten op de 23,5E en 28,2E , wordt dus moeilijk om deze , zelfs met hulp van een eenvoudige satfinder, te ontwijken.

Maar met een 100 cm schotel moet je zeker ontvangst hebben op de 26,0E.

aangepast door Crazy Sat

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De triax is 100 cm breed en 105 hoog. En hij is niet te klein voor badr er zijn mensendie het juist met die schotel dus tusse. De 100 en 120 cm het kunnen bereiken. De dispointer is geen toestel maat een app maar voor mijn telefoon heb je dat niet

Is er een andere optie of dat niet?

Mvg watermeloen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daarom juist op 12182 H 16200 3/4 uitrichten anders krijg je problemen met die 2 andere sterke satellieten (doe je dat ook?)Wat is het merk van je ontvanger? www.dishpointer.com is een site op de computer

vu+duo 4k,vu+ Ultimo en Amiko alien 8900.

Wf-T90:5,7,9,13,16,19,23,26,33,36,39,42,46oost.

Triax88+moter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uitrichten met een rotor via usals is gemakkelijk , maar handmatig is dit wel iets anders want je zal hevige concurrentie krijgen van de twee "sterke" satellieten op de 23,5E en 28,2E , wordt dus moeilijk om deze , zelfs met hulp van een eenvoudige satfinder, te ontwijken.

Maar met een 100 cm schotel moet je zeker ontvangst hebben op de 26,0E.

 Ik vind een dergelijke situatie juist ideaal: eerst richt je je schotel absoluut optimaal uit op 23,5 en noteert de stand, daarna doe je hetzelfde met 28,2 en zet die stand eronder. Ga vervolgens qua elevatie en azimuth precies in het midden tussen die twee standen zitten en je staat geheid op BADR.

speciale interesse: C-Band

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar met een 100 cm schotel moet je zeker ontvangst hebben op de 26,0E.

Dan moet er bij mij een andere oorzaak zijn waarom ik op de genoemde frequentie minder dan 2dB heb (en op de rest niks) met mijn 150cm schotel...  :confused: 

 

 

Ja maar hoe krijg ik hem wel crazysat? Ik doe dit handmatig namelijk.

Misschien denken we te moeilijk en wil Watermeloen hulp hoe een schotel uit te richten?

Even basic:

Als je achter de schotel staat moet je vanaf de Astra 3 (23.5E) de schotel naar links draaien (om precies te zijn 3,5°) en ietsje naar beneden (0,8°).

LNB skew is ook 2° meer (even draaien tot je het sterkste signaal hebt).

Die Yemen mux heeft ook nog eens als voordeel dat die lage symbolrate niet gebruikt wordt op 23.5°E of 28.2°E zodat je je niet vergist.

 

Met die site Dishpointer kan je zien of je wel vrij zicht hebt op deze positie:

post-40400-0-90353300-1395165807_thumb.jpg

Als je 'show obstacle (line of sight checker)' aanvinkt kan je daarna de rode pointer op obstakels plaatsen, deze mogen niet hoger zijn dan de genoemde hoogte + de hoogte waar je je schotel geplaatst hebt. (In deze screenshot mag de boom dus niet hoger zijn dan ca. 15m + hoogte v/d plek van de schotel).

Onderaan zie je de parameters voor deze satelliet op jouw locatie.

Hou je muis er maar boven voor een uitleg.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar met een 100 cm schotel moet je zeker ontvangst hebben op de 26,0E.

Dan moet er bij mij een andere oorzaak zijn waarom ik op de genoemde frequentie minder dan 2dB heb (en op de rest niks) met mijn 150cm schotel...  :confused: 

 

 

Ja maar hoe krijg ik hem wel crazysat? Ik doe dit handmatig namelijk.

Misschien denken we te moeilijk en wil Watermeloen hulp hoe een schotel uit te richten?

Even basic:

Als je achter de schotel staat moet je vanaf de Astra 3 (23.5E) de schotel naar links draaien (ongeveer 3°) en ietsje naar beneden (0,8°).

LNB skew is ook 2° meer (even draaien tot je het sterkste signaal hebt).

Die Yemen mux heeft ook nog eens als voordeel dat die lage symbolrate niet gebruikt wordt op 23.5°E of 28.2°E zodat je je niet vergist.

 

Met die site Dishpointer kan je zien of je wel vrij zicht hebt op deze positie:

post-40400-0-90353300-1395165807_thumb.jpg

Als je 'show obstacle (line of sight checker)' aanvinkt kan je daarna de rode pointer op obstakels plaatsen, deze mogen niet hoger zijn dan de genoemde hoogte + de hoogte waar je je schotel geplaatst hebt. (In deze screenshot mag de boom dus niet hoger zijn dan ca. 15m + hoogte v/d plek van de schotel).

Onderaan zie je de parameters voor deze satelliet op jouw locatie.

Hou je muis er maar boven voor een uitleg.

aangepast door Alex1970

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan moet er bij mij een andere oorzaak zijn waarom ik op de genoemde frequentie minder dan 2dB heb (en op de rest niks) met mijn 150cm schotel...  :confused:

Met een 150cm schotel geen Badr 4 ? Dan klopt er inderdaad iets niet.

 

Ik ontvang op Badr 4 met een triax TD110 schotel, 75 radio en 175 TV zenders. (totaal 250)

m.a.w. alle zenders van Badr 4 (26.0°E) kan ik ontvangen (9,5 a 12 dB).

Van Badr 5 en Badr 6 ontvang ik niets.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...