Ga naar inhoud


windows xp instaleren op een sata schijf,blijkbaar niet simpel?


sattv4iedereen
Ga naar oplossing Opgelost door winwiz,

Aanbevolen berichten

Hi,

ja ik weet dat xp ten einde is,maar voor een spelletjes pc,waar geen i'net aanhangt,kan dat waarschijnlijk geen kwaad.

Ik moet hier op een computer met een sata schijf,windows xp op installeren.Het is een msi moederbord type kt6v

Als ik windows xp cd inleg,zegt die na een tijd geen schijf gevonden.Via de winkel vernam ik,dat ik een raid programma (stuurprogramma?) moet installeren,en moet de bestandsextensie .oem moet zijn.

Diskette station is geen probleem,dat zit er nog op,maar op de site van msi,kan ik niks vinden van dergelijke bestanden besturing?

Ik vroeg mij af,of het een probleem zou zijn om windows 7 te installeren?er zit wel 2Gb ddr1 werkgeheugen in,maar ik vrees dat de processor niet al te snel is.

ook zijn er geen officiële drivers te vinden onder dat moederbord voor win7.

Wat zou u doen?

windows xp met dat extra besturingsprogramma die ik niet vind?

of

windows 7 proberen te installeren?

En ja,na het opstarten kan ik via de TAB toets in een soort bios voor raid opstarten,maar krijg enkel foutmelding.

Alvast bedankt voor u advies.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Oplossing

Uit mijn hoofd wordt sata pas ondersteunt vanaf Windows XP sp 3.  Je moet sowieso eerst de SATA driver op een floppy hebben staan, tijdens installatie wordt er gevraagd of er nog drivers extra geinstalleerd moeten worden (uit mijn hoofd moet je dan op F6 drukken) en dan moet je verwijzen naar die floppy. Als hij de driver geinstalleerd heeft vind hij de Sata drive wel.  In de bios moet je GEEN raid instellen.

 

De latere versies van Windows hebben er sowieso geen probleem mee, dus Windows 7 zal met 95% zekerheid gewoon geïnstalleerd kunnen worden wat uiteraard de voorkeur heeft.

 

Edit:

 

Mocht je toch persé XP willen installeren is dit de procedure om de harddisk zichtbaar te maken.

 

Screenshotjes gevonden:

 

Op dit punt moet je dus F6 indrukken:

 

Screenshot-Windows-XP-Setup-Install-SCSI

 

Je moet dan kiezen voor S

 

Screenshot-Windows-XP-Setup-Install-SCSI

 

Dan moet je verwijzen naar de floppy met de Sata driver: (deze vraag komt later)

 

Screenshot-Windows-XP-Setup-Install-SCSI

 

Als de installatie van de driver gereed is gaat alles normaal verder en komt vanzelf de vraag op welke schijf je xp wil installeren.

 

Trouwens die driver vind je gewoon hier:   http://www.msi.com/product/mb/KT6VSR_LSR.html#/?div=Driver&os=XP 32

 

Moest wel even graven in mijn geheugen. Het is een erg lange tijd geleden dat ik XP geïnstalleerd heb.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi,

ja ik weet dat xp ten einde is,maar voor een spelletjes pc,waar geen i'net aanhangt,kan dat waarschijnlijk geen kwaad.

Ik moet hier op een computer met een sata schijf,windows xp op installeren.Het is een msi moederbord type kt6v

Als ik windows xp cd inleg,zegt die na een tijd geen schijf gevonden.Via de winkel vernam ik,dat ik een raid programma (stuurprogramma?) moet installeren,en moet de bestandsextensie .oem moet zijn.

Diskette station is geen probleem,dat zit er nog op,maar op de site van msi,kan ik niks vinden van dergelijke bestanden besturing?

Ik vroeg mij af,of het een probleem zou zijn om windows 7 te installeren?er zit wel 2Gb ddr1 werkgeheugen in,maar ik vrees dat de processor niet al te snel is.

ook zijn er geen officiële drivers te vinden onder dat moederbord voor win7.

Wat zou u doen?

windows xp met dat extra besturingsprogramma die ik niet vind?

of

windows 7 proberen te installeren?

En ja,na het opstarten kan ik via de TAB toets in een soort bios voor raid opstarten,maar krijg enkel foutmelding.

Alvast bedankt voor u advies.

Wat voor een processor zit er nu in dan? Die 2 Gb intern geheugen is al een goed begin.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als aanvulling...  Er is een hele grote kans dat Windows 7 alle drivers gewoon zelf al aan boord heeft, dus dat installeren geen probleem is. 

 

Sowieso zal dit een erg traag systeem zijn. Een (heel) simpel spelletje mag geen problemen opleveren.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

Lastiger wordt het als je PC geen floppy meer heeft :) Dan moet je de driver eerst toevoegen aan de inhoud van je originele Windows XP CD. Of een bootable USB disk maken (als het moederbord tenminste opstarten van USB ondersteunt).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar ja er staat:  

Diskette station is geen probleem,dat zit er nog op

 

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...