Ga naar inhoud


Zenders: "DAS ERSTE HD, SWR HD, ARTE" ontvangst slecht


janbalmer

Aanbevolen berichten

LS,

 

Zenders: "DAS ERSTE HD, SWR HD, ARTE" ontvangst slecht., af en toe alleen "krakend geluid" en wegvallend of zeer slecht beeld.

Deze zenders zitten op 19.2  11494Mhz H en DVB-S2 8PSK.

De rest van de duitse HD zenders worden keurig weergegeven!

Ik heb de schotel nog eens optimaal ingesteld en alles opnieuw gescand met mijn

CLARKETECH 5000HD + maar het probleem blijft bestaan.

Heeft iemand een idee wat het probleem zijn kan speciaal met deze frequentie ?

Jan

 

 

Gegroet,

 

CLARKE TECH HD5000Combo+

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 42
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Sommige andere Duitse kanalen zijn ook verdwenen hier in Scandinavië trouwens. Zoals TNT serie, is gegaan naar de astra 1N denk ik, maar goed Canaldigitaal is terug op de 1L dus weer te ontvangen.

dm600pvr, dm7025+ maar komen te koop, ik ga over op HD vu+solo2 of gigablue quad+ . Het is Gigablue HD 800 UE plus geworden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Een bepaalde transponder die niet goed te ontvangen is wordt soms veroorzaakt door een defecte LNB.

Ook zou het kunnen dat je ontvanger moeite heeft met DVB-S2 8PSK.

 

Wanneer je even een ontvanger van je buren kan lenen weet je daarna of het je antenne of je ontvanger is die problemen geeft.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals throw zegt, transponder is verhuisd naar een andere satelliet met een wat andere footprint, op welke locatie zit je en hoe groot is je schotel.

Overigens de HD-zenders op 11582H zijn ook verhuisd zie ik net.

aangepast door youriy

clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

In Nederland zou dat geen verschil mogen uitmaken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Cees, dat denk ik niet dat de ontvanger problemen heeft met DVB-S2 8PSK. Ik gebruik de Clarketech 5000HD al vele jaren en die kan uitstekend overweg met DVB-S2 8PSK.

Ook is het waar dat die transponder verhuist is naar de Astra 1N maar die footprint geeft alleen in Scandinavië slechte ontvangst, verders nergens. Dan zou janbalmer al in midden of noord Scandinavië moeten wonen.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik had niet die indruk, maar janbalmer zal ons zo wel uitsluitsel geven over de locatie van de ontvanger.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat er iets aan de stream veranderd is waar sommige ontvangers niet van houden.

Want ik heb de beeld- en geluidsstoringen op deze transponder enkele dagen geleden al opgemerkt, ook op een 5000 HD combo plus (met F16 firmware). Via de TBS PC kaart geen problemen.

 

En ook hier heeft iemand (met een Panasonic TV met ingebouwde sat tuner) sinds enkele dagen problemen met deze transponder:

http://forum.digitalfernsehen.de/forum/digital-tv-ueber-satellit-dvb-s/334081-kloetzenbildung-bei-hd.html

Dr.HD F16, TBS 5927, ET 8500, T-55 voor 9/13/19/23/28/39/42/45°O, Technisat 52/53°O, Laminas 120cm 1°W...68°O.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Gezien de voorgaande berichten lijkt het dat je ontvanger niet goed kan omgaan met de nieuwe transponder.

Mijn raad is om eerst een andere ontvanger te proberen, zodat je weet dat je schotel in orde is.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedank voor de vele reacties,

Wat ik niet begrijp is, dat er iets aan de schotel of kabel zou mankeren als de rest van alle kanalen uitstekende ontvangst geven.

Alleen met frequencie : 11494 problemen

( Schotel 80CM met dual LNB , ontvanger CLARKE-TECH 5000HD + )

Op andere fora zie ik dat transponder 19 (11494) laatstelijk is verhuisd naar Astra 1N en dat meerdere gebruikers van deze frequencie

eenzelfde probleem hebben dus heb ik het vermoeden  dat mijn installatie wel in orde is??

Gegroet,

 

CLARKE TECH HD5000Combo+

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Nederland zou deze frequentie geen problemen mogen geven, aangezien we ruim binnen de footprint liggen.

Zeker met een schotel van 80cm zou deze transponder erin moeten knallen.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedank voor de vele reacties,

Wat ik niet begrijp is, dat er iets aan de schotel of kabel zou mankeren als de rest van alle kanalen uitstekende ontvangst geven.

Alleen met frequencie : 11494 problemen

( Schotel 80CM met dual LNB , ontvanger CLARKE-TECH 5000HD + )

Op andere fora zie ik dat transponder 19 (11494) laatstelijk is verhuisd naar Astra 1N en dat meerdere gebruikers van deze frequencie

eenzelfde probleem hebben dus heb ik het vermoeden  dat mijn installatie wel in orde is??

 

Als je je aan de grenzen van een footprint bevindt dan komt het zeer vaak voor dat één transponder van een satelliet nog prima doorkomt en een andere van dezelfde satelliet en met dezelfde footprint niet. Ik maak dat zelf momenteel mee met de ontvangst van ABS-2 op 75 graden Oost. Dat zal doorgaans niet aan je schotel en ook niet aan je LNB liggen.

 

Anderzijds merk ik niets van een slechter geluid of andere storingen op mijn Clarke-tech 5000c-plus die net als die van hvdh ook als F16 is ombebouwd. Veel is kennelijk van het toeval afhankelijk, zelfs verschillen binnen één merk en type ontvanger zijn geen uitzondering.

 

Maar als ik zo brutaal mag zijn je een goede raad mee te geven: als je uiteindelijk gaat investeren in 'óf een nieuwe ontvanger óf een nieuwe LNB óf een nieuwe schotel: kies het laatste. Immers een grotere schotel geeft altijd meer signaal dus daarmee los je hoogstwaarschijnlijk niet alleen je huidige ontvangstprobleem op maar maak je je installatie ook nog bruikbaarder onder extreem slechte weersomstandigheden waarbij het beeld met je huidige schotel wellicht storingen zou opleveren of zelfs uit zou vallen. Anderzijds als je dezelfde problemen met jouw ontvanger ondervindt als hvdh dan helpt een grotere schotel natuurlijk niets, dus begin je reis met een leenontvanger om te zien of die dezelfde problemen vertoont.

speciale interesse: C-Band

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...