Ga naar inhoud


Zenders: "DAS ERSTE HD, SWR HD, ARTE" ontvangst slecht


janbalmer

Aanbevolen berichten

Ik had al een tijdje een zelfde probleem met enkele Engelse (BBC) kanalen met horizontale polarisatie.

Het gekke was dat niet alle horizontale transponders dit probleem vertoonden. 

Level was 4 % minder/signaalkwaliteit db-waarde tot 4 db minder. Heb de f-connectors nagelopen, kon deze zo weer

vaster draaien, dus opnieuw aangesneden en erop gezet. Nu is alles weer paletti.

 

Dus probeer maar eens het advies van Sprietje op bericht #3

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 42
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Als het slechts een bepaalde frequentie is die niet goed door komt, dan is het meestal een slechte verbinding in de coaxkabel, dus slecht geplaatste F-connectors. Komen bijv. meerdere transponders in de hoge band niet door, dan is het vaak een lnb-probleem.
 

post-60869-0-33481700-1395327555_thumb.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu zowel Sprietje als paulvr (beiden met dezelfde Clarke-tech) geen problemen hebben, denk ik dat het weer verouderde elco's in de voeding zijn.

 

Want mijn andere box (Dr.HD F16 die vrijwel identiek is) begon na enkele jaren problemen te geven met bepaalde 8PSK transponders. Door het vervangen van verdachte (bolle) elco's is dat opgelost.

 

Maar omdat mijn Clarke-Tech box nog goed was, ben ik die F16 nog niet gaan gebruiken.

Helaas ben ik voorlopig niet thuis dus kan de F16 box niet testen.

 

Janbalmer zijn er meer transponders die sputteren ondanks goed signaal?

Ik herinner me bijv. Hot Bird 12476H (met o.a. KBS World HD, Super Tennis HD).

Dr.HD F16, TBS 5927, ET 8500, T-55 voor 9/13/19/23/28/39/42/45°O, Technisat 52/53°O, Laminas 120cm 1°W...68°O.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Er zijn meer merken die zulke problemen kunnen vertonen.

Een bepaalde serie van de Rebox 8000 boxen heeft ook problemen met de ontvangst van 8psk zenders, 2 ontbrekende elco's aanbrengen, welke bij latere versies van die ontvanger wel aanwezig zijn lost het probleem op.

 

Het kan dus nog steeds de ontvanger zijn, maar probeer even een andere ontvanger, dan weet je waar je de fout moet zoeken, in LNB/kabels of in de ontvanger.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat de tip van Hvdh wel eens de juiste kon zijn .

Enkele weken geleden kocht ik een gebruikte CT 5000+ combo welke dezelfde problemen had met de duitse HD kanalen .

Dit was nog ver voor de satelliet wissel !

Zelfs de CanalDig kaart werkte niet in dat app.

Bij controle van de voedingsprint bleken er 2 bolle elco's op te zitten , na vervanging van die 2 waren alle problemen over .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar ben ik weer,

Heb de Clarke-tech 5000hd+ aan een grondig onderzoek onderworpen met het resultaat

dat alle elco's zien er gezond uit.

Ik heb alle voedingsspanningen nagemeten en zijn ok!

Transponder 19 (11494) verwijderd en weer opnieuw gescand met een ongewijzigd resultaat.

Ik krijg soms een stilstaand beeld, maar altijd "geen audio/video" en/of "geen of slecht signaal"

Wat kan ik nog doen?

Gegroet,

 

CLARKE TECH HD5000Combo+

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wat je kan doen is het volgende,

 

Een andere ontvanger lenen en kijken of die wel werkt, dan kan je aannemen dat er een probleem is met je ontvanger.

Of het dan loont om die te laten repareren is dan een afweging die je zelf moet maken.

 

Werkt de andere ontvanger ook niet op deze transponder zal je op zoek moeten naar een fout in je schotel en bekabeling.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste janbalmer

Ik heb vanmiddag met mijn ClarkeTech HD 5000 nog eens naar Das Erste HD gekeken en het beeld en geluid is onberispelijk. Dus lijkt het me onwaarschijnlijk dat het probleem aan de ontvanger zelf ligt zeker nu je geen bolle elco's hebt geconstateerd.
Heb je de F-connectors nu al opnieuw op de coaxkabel geplaatst zoals ik in bericht 17 heb aangegeven?
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar ben ik weer,Heb de Clarke-tech 5000hd+ aan een grondig onderzoek onderworpen met het resultaatdat alle elco's zien er gezond uit.Ik heb alle voedingsspanningen nagemeten en zijn ok!Transponder 19 (11494) verwijderd en weer opnieuw gescand met een ongewijzigd resultaat.Ik krijg soms een stilstaand beeld, maar altijd "geen audio/video" en/of "geen of slecht signaal"Wat kan ik nog doen?

Hoe grondig ? de spanningen met een scoop gecontroleerd op rimpel ? Dat ze niet bol zijn zegt niets over de conditie .

Ook al kloppen de spanningen , als het geen zuivere gelijkspanning is , heb je problemen .

Bij mij waren het de 2 elco's van 1500 uF die het probleem veroorzaakte .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik blijf het raar vinden dat ik met andere frequenties dan 11.494 met ook 8psk geen enkel probleem heb!

Ik ga morgen de voeding eruit halen en de elco's meten met een ESR meter.

Daarna als dit niet helpt de N connector aan de schotel opnieuw monteren, moet dan wel het dak op dus wat nogal wat moeite geeft,

maar hopelijk helpt dat dan.

Gegroet,

 

CLARKE TECH HD5000Combo+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Elco's met ESR meter gemeten, allen oké.

F-connector aan lNB opnieuw aangesloten.

Resultaat nog steeds ARD HD, SWR HD en ARTE geven nog hetzelfde belabberde resultaat.

Het lijkt me toch dat transponder 19 verdacht is!

Wat kan ik nog meer doen?

Gegroet,

 

CLARKE TECH HD5000Combo+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Reken maar dat de Duitser geen brakke transponders accepteert. Dan zwaait er wat.

Ik vrees dat je thuis verder moet rechercheren.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Elco's met ESR meter gemeten, allen oké.

F-connector aan lNB opnieuw aangesloten.

Resultaat nog steeds ARD HD, SWR HD en ARTE geven nog hetzelfde belabberde resultaat.

Het lijkt me toch dat transponder 19 verdacht is!

Wat kan ik nog meer doen?

Ik heb hier op de 3 genoemde kanalen geen enkel probleem , zojuist getest met de CLARKE TECH HD5000Combo+ aan de Triax 78 met Triple lnb .

Als je uitsluitsel wilt hebben , kom je langs met de ontvanger , kunnen we e.v. als test de voeding wisselen .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...