Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Goedenavond, ik maak gebruik van interne cardshare en ik heb nooit problemen gehad met mijn slaapkamerbox. Sinds enkele dagen heb ik steeds last dat het beeld enkele seconden stilstaat en dan weer verder gaat. Soms 2uur geen last, soms 3x in het uur. Ik heb de box al een keer geflashed, maar dit mocht niet baten. Ik denk dat het aan mijn netwerkverbinding ligt, maar hier heb ik niks aan veranderd. Ik draai op openpli 4.0 en ccam. Het gaat om een 800 hdse box en ik heb deze verbonden met homeplugs. Waar kan het aanliggen en hoe test ik het? Bedankt voor de info

Geplaatst:

welke schotel gebruik je?

meerdere lnb's?

welke switch?

meestal (mijn ervaring) de verkeerde switch de dreambox is namelijk erg gevoelig voor een switch van maximum

gebruik daarom altijd een spaun of triax switch

vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k

2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88

Geplaatst: (aangepast)

Hij heeft altijd gewerkt met deze switch...de server box heeft deze problemen niet, dus ligt denk ik niet aan de schotel...want hij heeft dit ook als iets kijk van de externe HD

aangepast door Brinx84
Geplaatst:

doe hem eens bekabelen op het netwerk in plaats van plugs

en  kijk dan of je nog freezes hebt

vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k

2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88

Gast Mimisiku
Geplaatst:

Probleem is de haperende WiFi (heb dat zelf in huis ook gehad). Controleer of jouw kanaal plots wordt gestoord door een naburig WiFi netwerk. Kies in dat geval een ander kanaal wat nog vrij is. Controleer mogelijk andere storingsbronnen (heb je recentelijk een DECT toestel of ander draadloos toestel aangeschaft?). Als laatste controleren of je zelf niet te veel data-traffic genereert waardoor je verbinding stokt?

Geplaatst:

Bedankt voor alle tips. Ik heb de box met bedraad netwerk aangesloten, dus niet met wifi. Homeplug gaat in stopcontact en is zo verbonden met modem. Ik denk zelf dat ik teveel data genereer inderdaad. Maar hoe kom ik daarachter? Is daar een programma voor?

Gast Mimisiku
Geplaatst:

Misschien teveel stroom getrokken op je Homeplug leiding? :) :)

Let erop dat spikes in het stroomnetwerk ook je verbinding kunnen storen (inschakelende wasautomaat, ijskast, vaatwasser etc.)

Geplaatst:

Ik word helemaal gek ervan...net proberen csi te kijken en heb 10x een freeze va 15 seconden gehad. Zou het aan de homeplug liggen of aan de switch? Het een.oud modelletje.. De switch staat bij mij server box. De ps3 en pc hebben nergens last van als ik game. Of zou ik de homeplug van mijn slaapkamer in een ander stopcontact moeten drukken?

Geplaatst:

Met een programma,kan je de snelheid tussen je 2 homeplugs meten,kijk even de snelheid na.

Wat kan ook storingen veroorzaken tussen 2 homeplugs? Een zekering,een aardlekschakelaar,een bliksembeveiliger,en als je hem niet rechtstreeks in het stopcontact steekt,maar op een verdeelblok,en daar zit een thermische beveiliging op,zal dit ook problemen geven.Indien mogelijk,rechtstreeks op stopcontact steken,en op GEEN verdeeldoos.

Vooral als die door een aardlekschakelaar voor vochtige ruimte's moet,geeft dit enorme problemen.En ja,bepaalden,gaan prijs besparen,en gaan van de badkamer als die boven is,gewoon naar de kamer ernaast.Dit is zo bij mijn kameraad,waardoor hij boven geen homeplugs kan gebruiken.

Wat ook geen goede maatjes zijn voor homeplugs,dat zijn die spaarlampen.heb je toevallig gewone peerlampen vervangen door spaarlampen?

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Geplaatst:

Bedankt voor je reactie. Ik heb niks vervangen de laatste tijd. Het heeft altijd prima gefunctioneerd tot afgelopen donderdag. Ook als ik wat van de netwerk hd kijk, freezed ie. Dus het moet haast zeker een netwerkprobleem zijn. Weet je zo hoe dat programmatje heet?

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...