Ga naar inhoud


Help Nokia 9500 geeft melding B2.00UnS...


Gast

Aanbevolen berichten

nadat ik geprobeerd heb om er de allsas 4.3 firmware in te doen het ging allemaal goed totdat die zij dat de nokia 9500 opnieuw opgestart zou worden.

Daarna ging die uit en niet meer aan. Ik heb het stroom er weer uit en in gedaan en toen knipperde de display en nog steeds met "B2.00UnS"

 

Ik had er eerst amon 2.1 op waarmee seca en betacrypt het niet deed ik wilde upgraden.

 

Kan iemand mij helpen wat moet ik nu doen??

Link naar reactie
Delen op andere sites


allsas 4.3 programmeer je in de 27c512/27sf512 die op je cam zit, die kan je dus absoluut niet in je receiver uploaden als firmware. wat ik niet begrijp is dat je bootloader hierdoor naar de kl*te is geraakt, aangezien deze write-protected is (jumper xp06). wat ik wel weet is dat je je bootloader moet vervangen middels een bdm-interface. je zou nog kunnen proberen een firmware erin te knallen met nse, maar ik geef je weinig hoop.

 

NIET WEER AMON-SOFTWARE ALS FIRMWARE UPLOADEN!!!!

 

groet,

merDe

deze ruimte is te huur
Link naar reactie
Delen op andere sites

wat is nse? kan ik het ergens downloaden heb je misschien een link

 

Ik heb geprobeerd op amon 2.1 er weer in te zetten maar dvb edit geeft de melding " Mediamaster didn't respond on the serial port".

 

Het apparaat is nog nieuw ik heb hem pas een dag. Nog in verpakking de verkoper zij dat die gepatcht was en dat 6in1 het deed

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Ik heb geprobeerd op amon 2.1 er weer in te zetten maar dvb edit geeft de melding " Mediamaster didn't respond on the serial port".

 

nogmaals : alle Amon versies moeten in de eeprom van je cam worden geprogt, dit is absoluut geen firmware. Op deze manier verkloot je je machine.

 

nse zou je via e-mail vam me kunnen krijgen (heb zo 1 2 3 niet een URL voor je) je zou het ook effe via Nokia Serial Download kunnen proberen. Een firmware is ALLEEN dvb2000 en absoluut geen Amon of Allsas .bin bestand!!!!!

 

groet,

merDe

deze ruimte is te huur
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn email is karagozlum1967@hotmail.com

 

Ik heb nse 09.02.00 gedownload van satdigital is dat de goeie

 

Ik zit nu ook op de site van satdigital en heb daar de bootloader B2.00UnS en DVB 2000 beta 5 en DVB 2000 1.84.7 gedownload. Welke moet ik er op zetten en hoe. Ik weet niet hoe serial download werkt. Moet ik de nokia van stroom afhalen en dan firmware file openen en dan wachten totdat ik de melding krijg zet nokia aan (dit heb ik gedaan maar duurt vrij lang klopt dit?) en dan aan gaat die dan firmware downloaden.

 

Of moet het op een andere manier bijvoorbeeld met nse

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Basbelasi,

Als je ontvanger alleen de B2.00Uns melding nog op het scherm geeft,moet je even met een BDM-module de software er weer in moeten zetten. De bootloader zit er dan nog wel in, maar de rest van de software niet. Dus is de communicatie met de ontvanger verder ook zo goed als onmogelijk. Met een BDM interface lukt het altijd, zolang er geen hardware defect is.

suc6

Link naar reactie
Delen op andere sites

De bootloader knippert ook als er geen settingslijst meer is , probeer die er eens eerst in te zetten .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb geprobeerd om er setting op te zetten maar dat lukt niet.

Ik denk dat er inderdaad met een BDM interface nieuwe software ingezet moet worden.

En dit kan ik natuurlijk niet zelf doen omdat ik geen BDM heb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...