boudeman Geplaatst: 20 maart 2014 Geplaatst: 20 maart 2014 Plots heb ik geen signaal meer op een zevental transponders (19,2). Op andere transponders 19,2 nog wel. Ik heb twin-LNB's (Alf) en dan aparte disecq switches, bekabeling en satelietontvangers. - satelietontvanger, bekabeling of disecq switch defect? Ik denk het niet, want het probleem doet zich in beide circuits en met beide satelietontvangers voor. - schotel verkeerd? Ik denk het niet want ontvangst op 23.5 en 28.2 (andere LNB's) probleemloos - overzetten e.e.a. naar nieuwe sateliet (1N)? - Twin-LNB 19,2 defect? Misschien, maar dan beide secties tegelijk? - nieuwe zenderscan leverde ook niets op Suggesties welkom.
Sprietje Geplaatst: 20 maart 2014 Geplaatst: 20 maart 2014 Op welke transponders heb je geen ontvangst meer?
trust Geplaatst: 20 maart 2014 Geplaatst: 20 maart 2014 In een twin komt het signaal van dezelfde antenne , die zitten er niet dubbel in , dus defect kan wel . Even melden welke TP's het niet doen , brengt misschien meer duidelijkheid . Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging . Octagon SF8008 4K Edision Primo IP S2 Dr.HD F16 1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ 1.2 m Echostar Offset aan schuur 53º E 34.5 W Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka
boudeman Geplaatst: 21 maart 2014 Auteur Geplaatst: 21 maart 2014 In een twin komt het signaal van dezelfde antenne , die zitten er niet dubbel in , dus defect kan wel . Even melden welke TP's het niet doen , brengt misschien meer duidelijkheid . Inmiddels zijn nog enkele transponders met onvoldoende signaal bijgekomen (het regent nu behoorlijk). Een transponder is nog steeds krachtig: 12480V Van bijna alle transponders is de sterkte wat lager geworden. Geen ontvangst bij: 10891H; 11053H; 11303H; 11362H; 11509V; 11538V; 11582H; 11597V; 12722H. Vooralsnog ga ik ervan uit dat het probleem bij de LNB 19.2 ligt; ik zal een nieuwe bestellen.
Sprietje Geplaatst: 21 maart 2014 Geplaatst: 21 maart 2014 Het blijken dus transponders te zijn die in de lage- en de hoge band te zitten en zowel horizontaal als verticaal gepolariseerd zijn. Dat sluit in ieder geval aansturingsproblemen uit.Een nieuwe lnb proberen lijkt me inderdaad de beste oplossing.
boudeman Geplaatst: 27 maart 2014 Auteur Geplaatst: 27 maart 2014 Zojuist nieuwe LNB geplaatst, maar probleem is niet veranderd. Ik vermoed nu dat in de kijkrichting van 19.2 wat bomen vervelend doen (het groeiseizoen is begonnen). Ik denk na over een lange-termijn oplossing. Misschien toch nog vraag: zou kiezen van een andere schotel nog veel signaalwinst kunnen opleveren? Ik heb nu een 8 jaar oude Visiosat schotel ca 75 cm breed en ca 65 cm hoog, voorzien van 3 redelijk nieuwe Alps LNB's.
Sprietje Geplaatst: 27 maart 2014 Geplaatst: 27 maart 2014 Als er een boom in de weg staat, dan helpt een grotere schotel er ook niet aan. Of die boom inderdaad in de weg staat, kun je met je mobile telefoon bekijken. Om te kijken hoe dat gaat, bekijk het filmpje rechts boven op deze site: http://www.dishpointer.com/Je moet dan wel vlak bij de schotel gaan staan.Om de positie van de satellieten te bekijken, bestaan ook gratis apps. Zoek maar even op Google.
boudeman Geplaatst: 27 maart 2014 Auteur Geplaatst: 27 maart 2014 Raadsel. Vorige week miste ik voor het eerst diverse transponders op 19.2 Gezien ook de discussie besloot ik een nieuwe LNB te bestellen. Vandaag gemonteerd, en eerste conclusie (zie boven): geen effect en probleem niet opgelost (voor beide secties op de twin). Nu is de conclusie na een of meer uren wachttijd: transponders zijn er allemaal weer (voor beide secties). Intussen is er geen boom omgewaaid o.i.d. Ik kan dit alleen begrijpen als een nieuwe LNB enige tijd nodig heeft om te kunnen presteren (formering elco o.i.d.?), maar daarvan heb ik nog nooit gehoord. Enerzijds lijkt het probleem nu opgelost, anderzijds blijf ik met vraagtekens zitten. In ieder geval bedankt voor alle respons.
Sprietje Geplaatst: 27 maart 2014 Geplaatst: 27 maart 2014 Nee, een lnb heeft geen inwerktijd nodig. Maar wat het dan wel is geweest?
Eduard07 Geplaatst: 27 maart 2014 Geplaatst: 27 maart 2014 Ik denk dat het probleem niet spontaan verdwijnt. Het is er nog steeds, en zal dus terugkeren Pas na opsporing van het euvel heb je zekerheid. Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
SaTJuNK Geplaatst: 8 augustus 2014 Geplaatst: 8 augustus 2014 (aangepast) Ik heb precies hetzelfde sinds vorige week problemen op 28.2.. Krijg het signal niet hoger als 5.5 DB op mijn 78 cm Triax met multihouder. De andere satellieten geven rond de 12 a 13DB Vooral BT Sport HD is net een jojo. TP 11603v 29500 gaat van 5.5 naar 0.0 en terug..en vaak blijft signal op 0.0DB staan. Heb al getest met een geleende (met dank aan mijn leverancier) nieuwe kabel rechtreeks op de LNB en DM800HD SE maar krijg dezelfde waardes ook met een nieuwe geleende CanalDigitaal Inverto Triple LNB QUAD. Ga vanavond met de APP testen of nu ineens de bomen de boosdoener zijn..zie foto. 8 augustus 2014 aangepast door SaTJuNK VU Duo4K SE
SaTJuNK Geplaatst: 8 augustus 2014 Geplaatst: 8 augustus 2014 Bovenstaande opgelost !! Waren idd de bomen die voor de storing zorgden.. VU Duo4K SE
Moderator ceesv Geplaatst: 8 augustus 2014 Moderator Geplaatst: 8 augustus 2014 Kettingzaag? Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Sprietje Geplaatst: 8 augustus 2014 Geplaatst: 8 augustus 2014 Ja cees, als hij schrijft: "Waren idd de bomen die voor de storing zorgden." en "probleem opgelost", dan kan het haast niet anders dan dat de bomen nu plat liggen. Of is de schotel inmiddels 5 meter hoger geplaatst?
SaTJuNK Geplaatst: 8 augustus 2014 Geplaatst: 8 augustus 2014 Heb de schotel hoger gezet.. VU Duo4K SE
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen