Ga naar inhoud


is mijn box af te schermen voor externe internet ?


mapi

Aanbevolen berichten

Aaangezien ik Pli heb waarbij ik een update via online kan doen. heel mooi dus maar vraag me eigenlijk gelijk af of en  hoe ik ongewensten buiten hou ?

 

tenslotte zit er geen virus scanner of firewall op zoals bij laptop en zo. een zwakke plek dus om in mijn intern netwerk te komen en zo van alles en nog wat te bekijken en wat dan nog meer.....

 

Daar zit ik natuurlijk niet op te wachten... bestaan daar ook plug ins voor of is er een andere oplossing ?

Op naar de 2000 .....duurt nog even :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Er zit geen firewall in een dreambox,maar er zit wel een goede firewall,normaal in je hardware router.Dus zoals paardengek schrijft,geen poorten forwarden,en zeker niet poort 21,23,80,(8080??)12000,16001.

Als je geen communicatie doet tussen dreamboxen die continu nodig is,zou ik dan gewoonweg zeggen,trek de UTP stekker eruit.

Wil je een filmpje overzetten naar pc,of een update doen,steek utp erin,doe je werk,en trek deze er weer uit.Wel niet verstandig voor slijtage.

Hier in belgie,hebben we om de 36 uur een ander ip adres.Ik draai al jaren,een netwerk,met diverse computers,tablets etc met een dreambox en een vu duo.Voor mijn nas gebruik ik een no-ip adres,wat in mijn ogen dan al gevaarlijker is,om iets ongewillig te doen,maar nooit last had van ongewenste bezoekers op mijn ontvanger,en eerlijk gezegd,nog nooit in al die jaren hier dat ik lid ben,iemand die geschreven heeft,mijn ontvanger is gehackt.

Er is meer gevaar voor mensen die "stout" zijn,als je mij begrijpt.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Als je geen communicatie doet tussen dreamboxen die continu nodig is

 ??

 Ik schreef dat ik er maar 1 had ?

 

om nu elke keer dat ding iot de kast te halen om dan weer die utp kabel in te steken is ook weer wat ......

 

 

Er is meer gevaar voor mensen die "stout" zijn,als je mij begrijpt.

 

nee, bergijp niet echt , maar iemand die met 200 km door de bebouwde kom rijdt zal vroeg of laat wel gepakt worden :D  "stout zijn"

Op naar de 2000 .....duurt nog even :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

om nu elke keer dat ding iot de kast te halen om dan weer die utp kabel in te steken is ook weer wat ......

 

 

 

Zitten 2 kanten aan de UTP kabel.. :grin:

It is my allegearre like folle as de ko skiet as de bolle...

ET9000, WaveFrontier 90, LT8700, Kathrein 120 cm Prime Focus draaibaar en nog wat speeltjes..

Link naar reactie
Delen op andere sites

der is niets mis met een aansluiting via UTP/ethernet van de dreambox aan de router of Lan switch indien de router via NAT (zie wikipedia) de interne Lan adressen verbergt...

zoals paardengek schreef kan niets van Buitenaf naar Binnen dus je netwerk is veilig idem aan je pC en laptop die immers ook gewoon aan de router zuigen.

 

niet complexer maken dan het is

 

als iemand toch poorten opent op de router, naar een Lan client (dus interne machine), moet ie wel weten wat dat betekend.

dat is klaarblijkelijk niet van toepassing bij mapi!

Comme au Cinema

Alain Delon

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

der is niets mis met een aansluiting via UTP/ethernet van de dreambox aan de router of Lan switch indien de router via NAT (zie wikipedia) de interne Lan adressen verbergt...

zoals paardengek schreef kan niets van Buitenaf naar Binnen dus je netwerk is veilig idem aan je pC en laptop die immers ook gewoon aan de router zuigen.

 

niet complexer maken dan het is

 

als iemand toch poorten opent op de router, naar een Lan client (dus interne machine), moet ie wel weten wat dat betekend.

dat is klaarblijkelijk niet van toepassing bij mapi!

Volgens dit verhaal kan ik dus de virus scanner van mijn laptop afhalen..... tenslotte hangt die aan diezelfde interne router... lijkt me sterk....  tenslotte "surf" ik met de dreambox naar een of andere ip nummer waar pli zijn updates heeft staan... in theorie kan ik dan toch via daar een "virusje" binnenhalen ?

Op naar de 2000 .....duurt nog even :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens dit verhaal kan ik dus de virus scanner van mijn laptop afhalen..... tenslotte hangt die aan diezelfde interne router... lijkt me sterk....  tenslotte "surf" ik met de dreambox naar een of andere ip nummer waar pli zijn updates heeft staan... in theorie kan ik dan toch via daar een "virusje" binnenhalen ?

middels de internet browser haal jij specifiek iets op je laptop naar binnen waar onderhuids (meestal voor windows bedoeld) uitvoerbare codes / malware in verborgen zijn...

die malware is

a ) niet van toepassing op een dataserver van Openpli

EN

b ) onder linux zijn dergelijke uitvoerbare codes / malware niet van toepassing

Comme au Cinema

Alain Delon

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...