Duracell Geplaatst: 22 maart 2014 Geplaatst: 22 maart 2014 (aangepast) Hallo ik heb Linux mint geinstalleerd maar ik krijg mijn geluid chip realtek alc 892 niet aan de praat. Heeft iemand een oplossing voor mij. gr Duracell 23 maart 2014 aangepast door wiz titel aangepast Triax 88 met 4 x Inverto Black Ultra lnb's. Vu+Solo 4K OPEN ATV 6.0 Samsung 48JU7000 Harmony Elite
Mrbeam Geplaatst: 22 maart 2014 Geplaatst: 22 maart 2014 Onderstaand via google gevonden (ik ben geen expert): http://forums.linuxmint.com/viewtopic.php?f=49&t=110209 I added CODE: SELECT ALL options snd-hda-intel model=autoto /etc/modprobe.d/alsa-base.confand then did CODE: SELECT ALL sudo alsa force-reloadAnd it worked. Very strange but I'm happy Wavefrontier T90, Vu+ Duo 4k SE (DVB-S2x/FBC & DVB-T2), Octagon SF4008 (2x DVB-S2x & 1x DVB-T2), Mut@nt HD51 (DVB-S2x & DVB-C), TBS6920 & TBS6925
Duracell Geplaatst: 22 maart 2014 Auteur Geplaatst: 22 maart 2014 Dat had ik ook gevonden ,maar ik ben een leek op het gebied van Linux dus dit zegt mij niks Triax 88 met 4 x Inverto Black Ultra lnb's. Vu+Solo 4K OPEN ATV 6.0 Samsung 48JU7000 Harmony Elite
verkerkbr Geplaatst: 23 maart 2014 Geplaatst: 23 maart 2014 (aangepast) Zo moeilijk is dat niet. Je moet gewoon in een configuratie bestand een regel toevoegen. Dat doe je in terminal mode. (Zwarte venster.) met cd .. gaat je een stapje terug en met cd (mapx) naar een volgende map. dus cd .. (een stapje terug naar home) cd .. (nog een stapje terug) cd etc (naar map etc) cd modprobe.d (naar map modprobe.d) ls (laat je zien welke bestanden of andere mappen er in een map aanwezig is) er is een bestand alsa-base.conf En daar moet je de betreffende regel toevoegen met een Linux editor zoals VI of Nano. Nano is het eenvoudigste. nano alsa-base.conf en je kunt de tekst aanpassen. Mogelijk kan je dat alleen doen met root (administrateur) rechten. Dan doe je eerst su en het root wachtwoord. Sudo kan ook. Is allemaal niet moeilijk. Je moet het alleen even weten. 23 maart 2014 aangepast door verkerkbr
Tonskidutch Geplaatst: 23 maart 2014 Geplaatst: 23 maart 2014 hij kan toch gewoon editen? als de console en VI te lastig is voor de beginner! zie bijlage Coles Corner Richard Hawley
verkerkbr Geplaatst: 23 maart 2014 Geplaatst: 23 maart 2014 Nano werkt ook eenvoudig in Linux Mint. De commando's staan er bovendien onder. En is het goed om te weten hoe de console (terminal) en de boom file structuur werkt. Dit is uiteindelijk de basis van Linux.
Duracell Geplaatst: 4 april 2014 Auteur Geplaatst: 4 april 2014 Na verschillende pogingen om het werkend te krijgen, heb ik de moed opgegeven. Ik heb nu OS X Mavericks 10.9.0 geinstalleerd en ik moet zeggen dat werkt een stuk beter , gewoon drivers downloaden en installeren en alles werkt. Dus voor mij geen linux meer. Triax 88 met 4 x Inverto Black Ultra lnb's. Vu+Solo 4K OPEN ATV 6.0 Samsung 48JU7000 Harmony Elite
theparasol Geplaatst: 4 april 2014 Geplaatst: 4 april 2014 witte kat idd, duracel is de naam voor een doorzetter
Psychosammie Geplaatst: 5 april 2014 Geplaatst: 5 april 2014 Dus voor mij geen linux meer OS X is gebaseerd op de BSD kern Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen