Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Ik ben van plan om in de komende tijd een upgrade te doen van een BigBisat naar een Wave T90. Op deze kun je 16 LNB's monteren. Ik weet dat er disecq relais bestaan van EMP met 16 ingangen en 1 uitgang. Dit zou ideaal zijn. Nu heb ik een diseqc relais van 10 ingangen met 1 uitgang. Kan ik bv deze 10/1 relais gebruiken in combinatie met een 8/1 relais zodat ik dan eigenlijk de mogelijk heb om 18 ingangen te gebruiken. Want een 16/1 relais kost toch een pak meer. Of gaat dit kostelijker uitvallen dan wanneer ik een 16/1 relais koop?

Bedankt

Geplaatst:

HHmm 37€? Kun je me even PM waar ik die vind voor deze prijs. Zelfs in Duitsland kost deze minimum 45€ volgens dat ik kijk.

Geplaatst:

Beste Tuneboy

Dat kun je zelf heel makkelijk vinden. Je moet niet op Google.nl zoeken maar op Google.de (Duitsland) en dan gewoon zoeken met "EMP DiSEqC Switch 16/1 PCP W3". Dan vindt je meerdere webshops die goedkoper zijn dan €45,-

Geplaatst:

Ok gevonden. Ik weet dat kwalitatief de bigbisat iets beter scoort dan de T90 (in materiaal). Welke voorzorgen kan men best nemen bij het monteren van de T90. Ik ben namelijk altijd al kunstofschotels van visiosat gewend. Zitten er nog altijd schroeven bij die oxideren? 

Geplaatst:

als je een wavefield hebt staan hoef je niks te vervangen die hebben alles van rvs wat bouten en schroeven betreft

ik had gehoord en ergens gelezen dat de wavefrontier ze nu ook standaard erbij levert maar weet ik echt niet zeker

wel van de wavefield want die staat bij mij en ik zie nog  geen spatje roest ergens verschijnen na ong anderhalf jaar

vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k

2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88

Geplaatst:

Ok zal ik doen.

Ik heb ook gelezen dat de mast 60mm moet zijn om de T90 te kunnen monteren. Mijn BigBisat staat nu op een tegelvoet maar die heeft een mast van 48mm geloof ik. Dit is ongeveer het model (zie bijhorend foto). Ben ik nu verplicht om die bijhorende mount voor de T90 erbij te nemen of kan ik van mijn huidige tegelvoet nog iets maken/gebruiken.

post-32229-0-28292400-1395610819_thumb.jpg

Geplaatst: (aangepast)

ik zou een stuk pijp halen van 60 mm en die met 2 klemmen op de bestaande pijp van die voet vastzetten

zet die voet wel goed vast met heel wat gewicht  want de t90 vangt heel wat wind

hij hoeft niet exact waterpas te staan want een t90 ken je zelf overal zo stellen dat een paar cm echt niks uitmaakt

beste is wel proberen die voet goed pas te zetten dan heb je minder werk met afstellen

aangepast door blackeyes

Geplaatst:

Hallo,

Ben bezig om mijn huidige voet om te bouwen voor de T90 maar hier in mijn omstreken kan ik nergens een buis vinden van 60mm die als mast kan diennen. Ik heb wel een buis van 75mm. Zou dit ook kunnen passen of mag/moet die maar 60mm zijn. Iemand met een T90 die dit kan bevestigen?

Geplaatst: (aangepast)

een 60 mm past het beste en precies

een 75 mm is veeel te groot die krijg je niet in de buis die op de t90 zit

een goeie bouwmarkt verkoopt die 60 mm per  meter

aangepast door blackeyes

Geplaatst:

een 60 mm past het beste en precies

een 75 mm is veeel te groot die krijg je niet in de buis die op de t90 zit

een goeie bouwmarkt verkoopt die 60 mm per  meter

Ja een goeie bouwmarkt in nederland mischien maar hier in belgie heb ik er al 3 gedaan en nergens hebben ze die. Allemaal zeggen ze dat dit niet echt een courante maat is.

Ik kan die natuurlijk bestellen via internet zover was ik ook al maar dacht dat die maat veel voorkwam en dat ik gemakkelijk aan een restje buis kon geraken maar niet dus.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen