Sprietje Geplaatst: 21 april 2014 Geplaatst: 21 april 2014 Ik zie de Inverto Black Ultra Quattro in Nederland al voor €18,- te koop staan.De Astra 23,5 oost en de Eutelsat 5 west, kun je nooit op één gewone schotel ontvangen.
Prawo Geplaatst: 21 april 2014 Geplaatst: 21 april 2014 (aangepast) Ik zie de Inverto Black Ultra Quattro in Nederland al voor €18,- te koop staan. Ik ook. Volgens mij was dat de link die ik gaf (maar die als ik nu terug kijk (onbedoelde) reclame blijkt te zijn. Is zoiets over de grens goedkoper te krijgen? De Astra 23,5 oost en de Eutelsat 5 west, kun je nooit op één gewone schotel ontvangen. Begrijp ik. Maar hoe zit het met Hotbird op 13 Oost en Eutelsat 5 op 5 West? Kunnen die samen op de vaste schotel waarbij ik de rest draaibaar houd? 21 april 2014 aangepast door Prawo Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv. Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
Sprietje Geplaatst: 21 april 2014 Geplaatst: 21 april 2014 Dat is wel het maximum. Het verschil is 18 graden. Als je de vier bekende satellieten neemt is het verschil 15,2 graden.Maar wat voor schotel is dat precies en heb je daar een rail voor?
Giovanna Geplaatst: 21 april 2014 Auteur Geplaatst: 21 april 2014 Wij hebben een schotel van 17 jaar oud . Hadden slecht beeld en ontvingen vele zenders niet. Een nieuwe lbn heeft al onze problemen opgelost . Kosten 50 euro via een tv zaak
Prawo Geplaatst: 21 april 2014 Geplaatst: 21 april 2014 (aangepast) Dat is wel het maximum. Het verschil is 18 graden. Als je de vier bekende satellieten neemt is het verschil 15,2 graden. Maar wat voor schotel is dat precies en heb je daar een rail voor? Ik heb geen rail, maar een vaste schotel (60 cm) en een draaibare schotel van 1 m, elk met 1 lnb. Gekoppeld via eerdergenoemde multiswitch, met via bekabeling een aansluiting op meerdere punten in huis.De vaste schotel staat nu op Astra 1. Denk dat na 13 jaar vervanging van beide lnb's door de aanbevolen Inverto black ultra een goede optie is. Dank voor de tip. Zit er nu over te denken de vaste schotel te gaan richten op Hotbird, maar vraag me af of daarin dan een monoblock single LNB (voor Astra 1 en Hotbird) kan worden geplaatst (met naar ik begrijp een ingebouwde disecq) en aangesloten op de bestaande Hirschmann multiswitch, waarop maar twee satellieten (lnb's denk ik dan) kunnen. Enig idee? 21 april 2014 aangepast door Prawo Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv. Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
Sprietje Geplaatst: 21 april 2014 Geplaatst: 21 april 2014 Ik kan je allemaal niet meer volgen. Wat wil je nu op die vaste schotel? De Astra 19,2 en de Hotbird ontvangen of de Hotbird en de Eutelsat 5 west?En tja, een duo-lnb koppelen aan een draaibare schotel die op een multiswitch is aangesloten? Volgens mij kan dat niet.
Alex1970 Geplaatst: 22 april 2014 Geplaatst: 22 april 2014 Dan is het signaal blijkbaar onvoldoende. Want ik had indertijd wel analoge ontvangt maar nu digitaal niet meer. Zou ik er dan nu ineens wel een versterker tussen moeten zetten? Zo ja, welke versterker voldoet dan goed en op welke plek plaats ik die (bij de antenne, direct voor of na de switch of bij de ontvanger)? Liever geen losse versterker gebruiken, maar eerst een betere antenne, ev. een richtantenne.Probeer anders eerst die "Digitenne"-antenne eens. Om je te kunnen adviseren moet je even aangeven wat voor antenne dat is en wat je erbij hebt (switches, powerinsertor/voeding, enz.) en welke ontvanger(s)/TV('s). Merk en types en ev. foto's en je locatie. Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9 Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9 VU+ Duo / Dreambox DM800 / TBS 5925 Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.
Prawo Geplaatst: 26 mei 2014 Geplaatst: 26 mei 2014 (aangepast) De beste quattro-lnb is momenteel de Inverto Black Ultra Quattro, zie: http://www.inverto.tv/products/product.php?section=1&id=86 Nu kom ik tegen dat de Universal Quattro - AP84-XT2E-F of de Supreme Line Universal Quattro - AP84-XT2E-BL van MTI mogelijk nog beter zou zijn dan genoemde Inverto. Heeft iemand daar ervaring mee? 26 mei 2014 aangepast door Prawo Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv. Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
Prawo Geplaatst: 26 mei 2014 Geplaatst: 26 mei 2014 Ik kan je allemaal niet meer volgen. Wat wil je nu op die vaste schotel? De Astra 19,2 en de Hotbird ontvangen of de Hotbird en de Eutelsat 5 west? En tja, een duo-lnb koppelen aan een draaibare schotel die op een multiswitch is aangesloten? Volgens mij kan dat niet. Dank je. Ik heb me inmiddels wat verder ingelezen en kom er achter dat ik voor een multiswitch inderdaad een quattro lnb (verwarrend al die benamingen) nodig heb, dus voor elke schotel 1. Ik houd dan een schotel draaibaar en de andere vast (waarschijnlijk op Hotbird i.p.v. Astra1) zodat het gezin er niet onder lijdt en naar hun vast zenders kan blijven kijken als ik de schotel ga draaien. Voor Ned1-2-3 zoek ik dan wel een oplossing via Digitenne. Daarvoor is naar verluidt tot 1 augustus a.s. de tijd. Klopt het overigens dat Digitenne per 2017 gaat verdwijnen? Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv. Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
Moderator ceesv Geplaatst: 26 mei 2014 Moderator Geplaatst: 26 mei 2014 Daar is inderdaad rekening mee te houden, Digitenne heeft het erg moeilijk. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Prawo Geplaatst: 28 mei 2014 Geplaatst: 28 mei 2014 Nu kom ik tegen dat de Universal Quattro - AP84-XT2E-F of de Supreme Line Universal Quattro - AP84-XT2E-BL van MTI mogelijk nog beter zou zijn dan genoemde Inverto. Heeft iemand daar ervaring mee? Niemand een idee welke van de twee (MTI of Inverto) kwalitatief gezien de beste koop is? Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv. Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
acid Geplaatst: 29 mei 2014 Geplaatst: 29 mei 2014 Hotbird met regenreserve 78cm schotel is ruim voldoende . Nu lees ik over quatro lnb's draaibaar en multiswitches . Leg uit wat is precies wat je wil want een opto lnb of quads in meervoud zo een optie kunnen zijn met commited en uncommited die ook te combineren zijn met diseqc motor .
Prawo Geplaatst: 30 mei 2014 Geplaatst: 30 mei 2014 (aangepast) Ik heb nu twee schotels met in elk een quattro lnb (12 jaar oud), een vast (Triax) en een draaibaar (1m Channel Master). Er gaan er van elke lnb vier coax kabels naar een 9/8 multiswitch van Hirschmann in de meterkast, Die lnb's (of in elk geval een van hen) wil ik vervangen door een betere, liefst de beste. In de draaibare schotel in zit nu een ALPS met typenummer BSNE9-101B). Ik probeer er wel even twee plaatjes bij te zetten. Welke lnb in de vaste schotel zit kan ik niet goed zien (want dit zit te hoog in een mast) maar ik neem aan dat dit dezelfde is. Die schotel staat nu gericht op Astra1 maar wil ik gaan (laten) richten op Hotbird vanwege veranderd kijkgedrag binnen het gezin en het afscheid nemen van Canal Digitaal (plus het straks wegvallen van Ned1-2-3), 30 mei 2014 aangepast door Prawo Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv. Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
Eduard07 Geplaatst: 30 mei 2014 Geplaatst: 30 mei 2014 Is een monoblock niet wat voor je vaste opstelling? Eentje met 6 graden verschil, zodat je Astra 1 houdt en Hotbird erbij krijgt? Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
Prawo Geplaatst: 30 mei 2014 Geplaatst: 30 mei 2014 (aangepast) Daar had ik ook aan gedacht, maar hoe zit het dan met het aansluiten op de switch? En, los daarvan denk ik dat de lnb in de draaibare schotel na al die jaren wel wat beter kan. 30 mei 2014 aangepast door Prawo Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv. Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen