Sprietje Geplaatst: 30 mei 2014 Geplaatst: 30 mei 2014 Eduard, je kunt geen monoblock op een multiswitch aansluiten.
Eduard07 Geplaatst: 30 mei 2014 Geplaatst: 30 mei 2014 (aangepast) Sorry, je hebt gelijk. Even niet gedacht aan die multiswitch. Goed dat je gelijk vermeldt! 30 mei 2014 aangepast door Eduard07 Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
Prawo Geplaatst: 30 mei 2014 Geplaatst: 30 mei 2014 (aangepast) Eduard, je kunt geen monoblock op een multiswitch aansluiten. Volgens mij had je dat al eens gezegd. En heb ik dankbaar ter harte genomen En tja, een duo-lnb koppelen aan een draaibare schotel die op een multiswitch is aangesloten? Volgens mij kan dat niet. Voor mij blijft het nu dus gaan om één (eventueel twee) nieuwe quatto lnb's. Blijft mijn vraag welke is de beste: de Inverto Black ultra of een van de genoemde MTI's? 30 mei 2014 aangepast door Prawo Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv. Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
Sprietje Geplaatst: 30 mei 2014 Geplaatst: 30 mei 2014 (aangepast) geannuleerd 30 mei 2014 aangepast door Sprietje
Prawo Geplaatst: 30 mei 2014 Geplaatst: 30 mei 2014 (aangepast) Volgens mij ontvang ik via de draaibare schotel ook het bouquet van Fransat in de Ku band. En dat gaat zonder uitzondering prima. Slechts de beam van de Rai lukt niet. 30 mei 2014 aangepast door Prawo Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv. Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
Sprietje Geplaatst: 30 mei 2014 Geplaatst: 30 mei 2014 (aangepast) Loopt jou schotelbesturing via de multiswitch of heb je voor de multiswitch nog een uncommitted switch zitten? 30 mei 2014 aangepast door Sprietje
Sprietje Geplaatst: 30 mei 2014 Geplaatst: 30 mei 2014 Het lijkt me het makkelijkste om die twee schotels gewoon te scheiden.Die multiswitch gebruik je voor de vaste schotel met de 13E en 5W.De draaibare schotel sluit je alleen op je eigen ontvanger aan. Met je daaibare schotel kun je immers ook gewoon de 13E en 5W ontvangen.
Prawo Geplaatst: 1 juni 2014 Geplaatst: 1 juni 2014 (aangepast) Dank voor je reacties. Op zich een mogelijkheid (kunnen 12E en 5W overigens wel met één schotel worden ontvangen?), ware het niet dat dit minder goed aansluit bij onze wijze van tv gebruik. De multiswitch is een Hirschmann CKR 9800 ND waar twee schotels op kunnen (dat was 13 jaar geleden voldoende), met acht aansluitpunten voor een ontvanger.De motor van de schotel bestuur in niet via de switch maar via een aparte positioner, de SuperJack EZ2000. Ik denk dat ik ook uit financieel oogpunt nu ga volstaan met het draaien van de vaste schotel en de bestaande lnb naar de (inmiddels) meest bekeken sat (Hotbird, hoewel Astra 3 een goede 2e is) plus een betere lnb in de draaibare schotel zodat mijn oorspronkelijke vraag overblijft en waarop ik nog nergens een antwoord heb kunnen vinden:wat is in de bewezen praktijk de betere quattro lnb, de Inverto Black Ultra of de MTI Supreme line (elk met een demping van 0,2 dB volgens de papieren specificatie). 1 juni 2014 aangepast door Prawo Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv. Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
Sprietje Geplaatst: 1 juni 2014 Geplaatst: 1 juni 2014 de Inverto Black Ultra en de MTI Supreme line geven elkaar niet veel toe. Ik heb nog nergens gelezen dat de MTI Supreme line beter zou zijn dan de de Inverto Black Ultra.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen