Ga naar inhoud

Sharp tv 830 serie met max 4 lnb en een diseq motor, hoe de andere sat kunnen on

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hi,

Ik heb een sharp tv met mogelijkheid van sat ontvangst (830 serie)

Ik max 4lnb aansturen.

Ik heb de schotel nu draaibaar met behulp van een diseq motor.

Ik heb al van alles geprobeerd maar krijg de schotel niet draaiende, dat gaat dus ook niet lukken.

Hoe kan ik nu toch de max 4 max gaan ontvangen met mijn 78 cm triax schotel en een diseq die nu stilstaan op de astra op 19,2

Ik heb verder geen abo bij een provider en het gaat dus om de fta tv stations, hd kan de tv prima aan

Kan iemand mij vertellen wat er aangeschaft moet worden ? En wat dat ongeveer gaat kosten ?

Omdat ik niet weet wat voor oplossingen er zijn kan ik ook niet bij de verschillende sat shops gaan kijken wat ik moet hebben.

Groetjes,

Koen Bijl

Dreambox 7020 Gemini 4.20

• Moderator
Geplaatst:

Volgens de gebruiksaanwijzing heeft deze tv geen Diseqc 1.2, het besturingsprogramma voor draaibare antennes.

Je tv kan dus niet de schotel draaien.

Alternatief is dat je een losse satelliet ontvanger met disecq 1.2 aansluit op je schotel en deze via een HDMI kabel op je tv aansluit.

Met deze tv kan je wel via een diseqc 1.0 schakelaar maximaal 4 satelliet posities schakelen.

Je zal in dat geval je draaibare schotel vaarwel moeten zeggen en een vaste schotel met een rails met daarop 4 LNB koppen moeten (laten) plaatsen.

Deze 4 koppen worden aangesloten op de diseqc schakelaar en daarna via een kabel op je tv aangesloten.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen