D.Quijote Geplaatst: 23 maart 2014 Geplaatst: 23 maart 2014 Mijn vrouw was laatst even in Nederland, kreeg deze boodschap op de laptop daar: c:\windows\system32\cryptdll.dll is geen geldige windows-kopie Windows XP, laptop doet niets meer. Wel even gegoogled maar kom er niet echt uit. Ik zag wel een reperatie file staan maar Nod 32 greep gelijk in. Repareren als het kan via reparatie CD ? Heb wel van een andere PC cryptdll gekopieërd, kan ik die terugzetten ? Ik heb ook nog een Acronis back-up van september 2013 dus die kan ik eventueel ook terugzetten. Iemand een ander idee om het weer werkend te krijgen ? Salu2, D.Quijote M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo
winwiz Geplaatst: 23 maart 2014 Geplaatst: 23 maart 2014 Een open deur misschien, maar een mooie gelegenheid om van Windows XP te upgraden naar iets moderners? Je kunt misschien in veilige mode eens sfc /scannow ingeven in een dosbox.. Dat controleert en repareert alle essenciele systeem bestanden mits hij opstart in veilige mode natuurlijk Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
Psychosammie Geplaatst: 24 maart 2014 Geplaatst: 24 maart 2014 Je wordt doodgegooid met reparatietools maar volgens mij is dat middel erger dan de kwaal. Backup terug zetten is denk ik het enige wat je kan doen. Maar beter is Windows-7 er even op knallen. Of komt die laptop nog uit het stenen tijdperk? Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
D.Quijote Geplaatst: 28 maart 2014 Auteur Geplaatst: 28 maart 2014 Helaas stond de back-up in Spanje, dacht dat ik hem in Nederland had. Dus alles maar opnieuw geinstalleerd windows XP, via reparatie CD, daarna SP2 en SP3 en 150 updates. Alles werkt weer zo'n beetje maar heb geen geluid, kan ook niet vinden hoe ik die kan installeren. Het is een Fijutsi Amilo lap top, laptop is wel zo'n 8 jaar oud. Bij geluiden en audioapparaten staat: geen audio apparaat, en kan daar niet instellen in geen van alle tabs. M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo
Moderator ceesv Geplaatst: 28 maart 2014 Moderator Geplaatst: 28 maart 2014 Ontbreekt de driver voor de "geluidskaart". Misschien kan je ergens nog specificaties van je laptop vinden en uitvinden welke audio chipset op het moederboard zit. Daarna de bijpassende driver downloaden en installeren? Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
D.Quijote Geplaatst: 28 maart 2014 Auteur Geplaatst: 28 maart 2014 Bedankt voor je antwoord, maar vond ook nog een CD met Drivers & Utilities, die erin gepropt, en jawel nu wel met geluid. M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo
Moderator ceesv Geplaatst: 28 maart 2014 Moderator Geplaatst: 28 maart 2014 das mooi! Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
theparasol Geplaatst: 29 maart 2014 Geplaatst: 29 maart 2014 Maar nog steeds XP... maak maar gauw een recovery image dan kost het je volgende maand niet zoveel tijd om de boel te herstellen...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen