Ga naar inhoud


plotseling geen signaal op HD kanalen


Nico
Ga naar oplossing Opgelost door Nico,

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Al een aantal jaar kijk ik via de schotel en gaat het goed, echter heb ik nu sinds een aantal weken dat ik niet meer naar alle HD kanalen kan kijken zonder dat het blokkerig wordt na een tijdje.

Ik zie dan ook het signaal op en neer gaan van 80 naar 0....

 

zie de bijgevoegde foto's.

 

ligt dit aan mijn apperatuur? of iets anders?

 

post-71401-0-85243500-1395591491_thumb.jpgpost-71401-0-39466200-1395591509_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


water in je kabelaansluiting buiten gekomen?

lnb versleten? of kapot

schotel niet meer goed uitgericht ?(ken verwaaid zijn)

kabel ergens beschadigd?

allemaal punten die je na zal  moeten lopen

aangepast door blackeyes

vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k

2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik had ook problemen met de HD zenders. Dus heb ik besloten om alles te vervangen.Nieuwe coax kabel, nieuwe  f connectoren en ook nieuwe lnb's .Het resultaat is geweldig. enkel nog problemen met BBC1 HD en BBC2 HD .Misschien is de reciever ook aan vervanging toe.Ik beschik nu over scena 5 .Ik denk erover om mij maxdigital xp 1000HD aan te schaffen.Goed idee? (triax 88 28° 23,5° 19,2° 13°) Alle info is van harte welkom.groeten m

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je!

Ik ga dat eerst maar even bekijken dan!

 

dank

Ik zou beginnen met het langslopen van alle f-connectoren.

Bij twijfel coax stukje afknippen en opnieuw aansnijden en bevestigen.

 

Wel eerst ontvanger helemaal uit, natuurlijk.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk ook even naar de hdmi kabels.Bij ons is het ook een spinnenweb onder de tv.Als er gekuist wordt dan staat de tv af.

Zet iemand anders hem aan dan zijn er zenders weg of blokvorming.De kabels moet ik dan wat verleggen weg van de draden van voedingen of weg van de  220 V-draden.

1*187;2*110;3*70 schotels-11*twin lnb;2*quad lnb;Sab Sky 4900

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zal echt iets anders aan de hand zijn. 230 volt en digitale overdracht doet elkaar niets. Tenzij er sprake is van een bromlus.

Ook de HDMI kabel is hiervoor ongevoelig.

Wel kan storing worden veroorzaakt door draadloze telefonie en dergelijke.

En inderdaad kan vocht buiten de LNC of de aansluiting aangetast hebben.

Veel HD signalen moeten het hebben van een hogere veldsterkte, vooral bij een hoge FEC. Dus je schotel optimaal af (laten) richten. :D

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die voedingen (trafo) met gelijkstroom hebben een magnetisch veld rondom de geleider.Die storen of geven instraling aan de bitstream kabel bij te dichtbij.

Ik heb geen draadloze telefoon maar wel een Telenet,dvd hd en een VU+duo.Genoeg draadjes die elkaar kunnen kruisen.

1*187;2*110;3*70 schotels-11*twin lnb;2*quad lnb;Sab Sky 4900

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die voedingen (trafo) met gelijkstroom hebben een magnetisch veld rondom de geleider.Die storen of geven instraling aan de bitstream kabel bij te dichtbij.

Ik heb geen draadloze telefoon maar wel een Telenet,dvd hd en een VU+duo.Genoeg draadjes die elkaar kunnen kruisen.

 

Je kunt echt van me aannemen dat dit onzin is. Zeker als draden elkaar kruisen en niet parallel lopen. Coax schermt ruim voldoende af...zeker tegen 50Hz. HDMI is ook afgeschermt. Waarom denk je dat dat afgeschermde kabels gebruikt worden?

En trafo´met gelijkstroom bestaan niet. Wisselstroom! Gelijkstroom kent geen magnetisch veld. Dat had NicolaTesla al heel snel uitgevonden. :D

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de reacties allemaal!

Ik heb een Vu Duo,

 

Eerst ga ik maar het dak op om te kijken of buiten alles nog goed is, op zich heb ik alles goed beschermt tegen vocht met kapjes ed maar je weet maar nooit.

 

Dat HD signalen meer nodig hebben qua signaal dan SD en dat juist SD het wel goed doet lijkt dan wel de richting van connectoren op te wijzen.  

Ik moet er even de tijd voor vrij maken, denk dit weekend, jullie horen het wel :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...
  • Oplossing

hallo allemaal,

 

het heeft even geduurd doordat iets wat tegenzat en ik het niet kon doen maar ben het dak op geweest, lnb s verwisseld en .....perfect beeld!

 

lnb dus gewoon defect....

 

bedankt voor alle reacties!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...