Tonskidutch Geplaatst: 26 maart 2014 Geplaatst: 26 maart 2014 tipje, die kun je gewoon importeren in thunderbird, en dus gebruiken voor een spam bericht Is It Real Oliver Koletzki, Balou
tipje Geplaatst: 26 maart 2014 Auteur Geplaatst: 26 maart 2014 Moet ik hieruit begrijpen dat jij niet weet hoe het moet??
Tonskidutch Geplaatst: 26 maart 2014 Geplaatst: 26 maart 2014 ik had eergisteren eens mijn adressen bestand ge-exporteerd als cvs in in excel opgenomen gescheiden in kolommen (zoals jou voorbeeld die excel file kon ik ook heel eenvoudig importeren in een andere mail-client en dus gebruiken voor het versturen van een mail met Outlook versie 20XX kan dat ook Office Tip: Mailing via e-mail vanuit Word en Excel Een mailing versturen is met behulp van Word en Excel zelfs voor een gebruiker met basiskennis van Office prima te doen. We zullen stap voor stap uitleggen hoe een mailing kan worden gemaakt en verstuurd. Dit versturen kan per post of per e-mail. Stap 1 aanmaken van een adressenbestand Open >> Microsoft Excel Maak een bestand aan met daarin de velden die in de mailing moeten worden gebruikt Ook velden waarop moet worden geselecteerd, maar niet worden afgedrukt worden in dit bestand gezet Zorg dat er ook een kolom is voor de aanhef. Dit voorkomt het samenstellen van de aanhef en het houden van extra spaties Sla het bestand op Als de mailing per mail moet worden verzonden , moet er uiteraard ook een kolom zijn met het e-mailadres Om tijd te besparen kunt u dit voorbeeld bestand downloaden Stap 2 de mailing maken Open in Word uw standaard brief (sjabloon) Schrijf de inhoud van de mailing Mailing vauit Outlook De velden die uit het adressenbestand moeten komen moeten nu alleen nog worden toegevoegd. Stap 3 Koppelen adressenbestand en invoegen velden Selecteer de plek waar het veld moet worden ingevoegd Als voorbeeld nemen wij het veld aanhef Kies in het menu voor de tab >> Verzendlijsten Ga naar >> Afdruk samenvoegen starten Kies voor >> Stapsgewijze wizard Afdruk samenvoegen Aan de rechterkant opent nu de wizard Kies voor een e-mailmailing voor >> E-mailberichten Druk rechtsonder in het scherm op >> Volgende: Begindocument Kies vervolgens voor >> Het huidige document gebruiken Klik op >> Volgende: Adressen selecteren Omdat de adressen al in een Excel sheet zijn ingevoerd, kiezen we voor >> Een bestaande lijst gebruiken Klik vervolgens op >> Bladeren om het Excel bestand te koppelen Zoek het adressenbestand en selecteer het Er kan een melding worden gegeven over het bevestigen van het gegevensbestand. Kies voor >> OLE DB-databasebestanden en klik op >> OK Selecteer het tabblad waar de adressen zijn ingevoerd. In de praktijk is het dus handig om de tabjes in het Excel werkblad te hernoemen en lege tabbladen te verwijderen In ons voorbeeld kiezen we voor >> Blad1$ Word toont nu de gegevens die zijn geselecteerd Klik op >> OK Klik vervolgens op >> Volgende: Een e-mail schrijven Stap 4 Velden invoegen in Word Nu moeten de velden worden ingevoegd uit het Excel sheet Selecteer de plek in het document waar het samenvoegveld moet worden ingevoegd Kies in het menu voor >> Samenvoegvelden invoegen De velden uit Excel zijn nu zichtbaar Kies het juiste veld In het document staat nu de naam van het samenvoegveld tussen tekens Herhaal deze actie voor alle velden Om te bekijken wat het resultaat is van de velden, kan op >> Voorbeeld van het resultaat worden gedrukt Als alle velden zijn toegevoegd, klik dan op >> Volgende: E-mailvoorbeeld Nu is het resultaat te zien Klik op >> Volgende: Samenvoeging voltooien Klik op >> Elektronische post Selecteer het veld waar de e-mailadressen staan in het Excel werkblad Voeg een onderwerpregel toe voor het e-mailbericht Druk op >> OK De mailing in Outlook wordt verzonden Is It Real Oliver Koletzki, Balou
winwiz Geplaatst: 26 maart 2014 Geplaatst: 26 maart 2014 Je kunt ook de email adressen in de kolom selecteren en dan rechtermuisknop kopiëren. Maak een mailtje en plak de email adressen in het BCC veld. (doe er niet teveel tegelijk) Versturen en klaar. Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
tipje Geplaatst: 26 maart 2014 Auteur Geplaatst: 26 maart 2014 Je kunt ook de email adressen in de kolom selecteren en dan rechtermuisknop kopiëren. Maak een mailtje en plak de email adressen in het BCC veld. (doe er niet teveel tegelijk) Versturen en klaar. Wanneer ik bijvoorbeeld ga selecteren(veranderd van kleur) en dan rechtermuisknop geef kopiëren, dan neemt hij de bovenste mee en kopieert deze. Ik kan dus niet een stuk of twintig selecteren
Tonskidutch Geplaatst: 26 maart 2014 Geplaatst: 26 maart 2014 wordt wel een spelletje zeg hoe selecteer je meerdere cellen in een tabel / spreadsheet / werkblad excel en hoe kopieer je ze shift scroll Ctrl C Is It Real Oliver Koletzki, Balou
boudeman Geplaatst: 26 maart 2014 Geplaatst: 26 maart 2014 Wanneer ik bijvoorbeeld ga selecteren(veranderd van kleur) en dan rechtermuisknop geef kopiëren, dan neemt hij de bovenste mee en kopieert deze. Ik kan dus niet een stuk of twintig selecteren Het is mij nog niet duidelijk welk emailprogramma je gebruikt. Bij Thunderbird begrijp ik bovenstaande, maar Thunderbird accepteert op een regel wel vele emailadressen, gescheiden door een punt-komma spatie Kortom: copieer je adressen in Word, vervang de return ( ^p ) door puntkomma en spatie en dan heb je alle adressen zoals Thuinderbird en waarschijnlijk ook Outlook ze accepteert in een veld. Waarschijnlijk moet je in Word nog twee handelingen verrichten: selecteer alles en verwijder hyperlink; en maak van de tabel tekst. M.b.t. bcc: een Googleaccount accepteert maximaal 99 bcc's tegelijk.
boudeman Geplaatst: 26 maart 2014 Geplaatst: 26 maart 2014 Waarschijnlijk moet je in Word nog twee handelingen verrichten: selecteer alles en verwijder hyperlink; en maak van de tabel tekst. In aanvulling: deze stap kan je omzeilen als je het Excel document opslaat als tekst (Ms-Dos) document
winwiz Geplaatst: 26 maart 2014 Geplaatst: 26 maart 2014 Wanneer ik bijvoorbeeld ga selecteren(veranderd van kleur) en dan rechtermuisknop geef kopiëren, dan neemt hij de bovenste mee en kopieert deze. Ik kan dus niet een stuk of twintig selecteren Je moet niet de hele kolom selecteren door de G aan te klikken, maar gewoon met je linker muisknop ingedrukt over de betreffende cellen in kolom G gaan zodat ze een andere kleur krijgen. Dan kun je met de rechtermuisknop kopiëren kiezen. Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
winwiz Geplaatst: 26 maart 2014 Geplaatst: 26 maart 2014 Waarschijnlijk moet je in Word nog twee handelingen verrichten: selecteer alles en verwijder hyperlink; en maak van de tabel tekst. In aanvulling: deze stap kan je omzeilen als je het Excel document opslaat als tekst (Ms-Dos) document Dit is helemaal niet nodig voor dit. Maak zelf maar een test sheetje aan. Zet een aantal email adressen onder elkaar, selecteer ze en kopieer ze en plak ze in BCC van outlook. Dit werkt zonder problemen. Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
winwiz Geplaatst: 26 maart 2014 Geplaatst: 26 maart 2014 Ik heb even een psr file gemaakt dan kun je zien hoe het werkt.... Excuses voor de hoge resolutie misschien wat minder leesbaar op kleinere monitoren excel-email.zip Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
gors Geplaatst: 26 maart 2014 Geplaatst: 26 maart 2014 @boudeman: betreft 99 adressen in bcc: Ontvangers per bericht (verzonden via SMTP door POP- of IMAP-gebruikers). Ik vermoed dat als je rechtstreeks werkt in gmail, dus niet via outlook, er geen beperkingen zijn of die alleszins veel hoger liggen. Ik verstuur zelf soms e-mails naar meer dan 100 adressen in bcc zonder problemen. Op gmail -google - staat trouwens heel goed aangegeven hoe je .XLS bestanden kunt gebruiken voor in- en export van adressen
tipje Geplaatst: 27 maart 2014 Auteur Geplaatst: 27 maart 2014 Allemaal thx Het werkt inmiddels super. Werk inderdaad in gmail
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen