Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi,

mijn duo2 is nu helemaal bij qua updates (laatste is van 19-03) / geen nieuwe updates beschikbaar en is voorzien van 1 Dual S2 tuner.

Zojuist kom ik er echter achter dat ik niet meer op 2 verschillende zenders kan opnemen.

Het betreft 1 opname op discovery channel en de andere opname op Net5 HD.

Zodra de opname op Discovery channel is gestart is net 5 en nog een aantal andere zenders grijs geworden, kunnen deze niet meer gekeken worden.

RTL 4,5 e.d. kunnen nog wel gekeken worden.

In het verleden (vorige week) was dit geen probleem, zit er mogelijk nog een bug in de nu geplaatste update en zijn er meer mensen met dit probleem?

Groeten,

Bart

Geplaatst:

Aanvullend op het bovenstaande verhaal.

nu is er alleen 1 opname op Net5 (en er wordt voor de volledigheid ook gekeken op Net5) en de volgende zenders kunnen niet meer gekeken worden, zijn grijs geworden in het overzicht:

Ned 2 HD, SBS 6 HD, Discovery Channel, NatGeo Wild HD, NGC HD, Fox, 13th Street, MTV NL en zo nog een heel aantal.

Zenders welke het nog wel "doen" zijn:

Ned 1+3 HD, RTL 4,5,7,8 HD, VeronicaHD, Discovery HD showcase

Iemand enig idee?

• Moderator
Geplaatst:

kijk eens bij je tuner instellingen, is daar wellicht iets niet meer helemaal zoals het hoort?

VU+ Duo4kSe  met VTi    VU+ duo2 met VTi 

Triax 78, astra 1,2,3, HB

Geplaatst:

Bij mijn tuner configuratie staat:

Tuner A: Vuplus DVB-S NIM(AVL6222) (DVB-S2)

Tuner B: Vuplus DVB-S NIM(AVL6222) (DVB-S2)

Daar kan ik ook weinig bij aanpassen.

Instellingen per tuner zijn (bij beide hetzelfde)

Configuratie modus: Eenvoudig

Modus: DiseqC A/B/C/D

Poort A : Astra 1KR/1L/1M/2C (19.2E)

Poort B: Niet aangesloten (hotbird transponder waarin ik niet geinteresseerd ben)

Poort C: Astra 3B (23.5)

Poort D: Astra 1N/2A/2F (28.2E)

Gebruik voltage en 22 KHZ Ja

verstuur DiSEqC enkel bij sateliet wijziging Nee

Voor zover ik weet zou dat ook allemaal correct moeten zijn zijn.

Ik zie in jou onderschrift dat jij ook een Duo2 met dit image hebt... Bij jou werkt alles wel correct?

In dat geval, zou ik mijn Duo2 opnieuw moeten imagen o.i.d.?

Geplaatst:

misschien heb je een voorkeurtuner ingesteld

misschien heb je permanent timeshift lopende

misschien is een tuner in gebruik voor een stream of voor de lcd4linux display

normaal is er na de update niets aan de hand.

denk dat je gewoon even goed moet zoeken (knippert een rec ledje in het display? )

ciao

The Beat Is Rhythm

Club des Belugas

Geplaatst:

Ik heb gekeken ofdat er een voorkeurstuner ingesteld was. Dat was niet het geval.

Er liep ook geen timeshift, stream o.i.d. Dat vermoedde ik zelf in eerste instantie ook al maar kon ik al snel uitsluiten.

Ik ben nu inderdaad aan het zoeken / uitproberen gegaan mbt tuner instellingen en heb beide tuners ingesteld op 1 transponder ipv bovenstaande configuratie. Toen de Duo2 geherstart. Daarna beide tuners weer terug ingesteld op bovenstaande instellingen + herstart en nu werkt het weer zoals vanouds. Ik blijft het echter erg vreemd vinden want qua instellingen is er niets veranderd in de periode van dat het wel werkte tot nu. De enige verandering is dat de box onlangs bijgewerkt is mbt actuel beschikbare versie.

Voor de volledigheid, mijn tuner gaat altijd volledig uit als deze niet gebruikt wordt(deep standby) + een herstart heb ik al diverse keren uitgevoerd (gisteravond/vanochtend) voordat ik bovenstaande gedaan heb.

In ieder geval iedereen toch bedankt voor de hulp & tips!!

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...