Ga naar inhoud


Hoe krijg ik mijn zenderlijst op een USB ?


Drs. IJzerbout

Aanbevolen berichten


  • Moderator

usb stick aansluiten. Dan met ssh of telnet naar je box connecten, in /etc/enigma2 staan je zenderlijsten (userbouquet.dbeXX.tv).

 

dan cd /etc/enigma2

cp userbouquet.* /media/usb (of waar je usb stick gemount wordt) en klaar is Dr Ijzerbout.

 

Heb ik meteen een vraag voor jou, wat ga je doen dan met je zenderlijst op een usbstickie?

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

kan je vorig voorstel van wiz (kopiëren van desbetreffende bestanden) niet uitvoeren dmv een "filemanager" of dergelijke addon (vermits jouw pc er niet aanhangt)?

 

euhm dat is wat Tonskidutch al schreef :sick: sorry!

aangepast door dvbs
  • Like 1

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Heb ik meteen een vraag voor jou, wat ga je doen dan met je zenderlijst op een usbstickie?

 

dan loopt Drs. IJzerbout naar zijn laptop, steekt de USB stick erin, opent het programma "Dreambox Edit" en gaat de zenderlijst editeren. Daarna terug in de VU.

Maar ik ga morgen proberen om mijn VU weer in het netwerk te hangen.

Het probleem is dat ik hier maar een paar dagen ben en het hele netwerk heb ik overhoop gehaald. Ik heb één van mijn routers mee naar Dubai genomen...dus nu is het een puinhoop hier. Heb uitsluitend www via een 3G stick van de Telekom en wil de ontvanger updaten met de laatste VTI versie.

De zenderlijst hier in Duitsland en in mijn ontvanger in Dubai is dezelfde. Vandaar. Dit doe ik zo om het allemaal eenvoudig te houden en ik niet na hoef te denken. Ik wil ook een hele zooi opgenomen films meenemen naar mijn stek in Dubai.

Nog eenvoudiger is het waaschijnlijk om mijn laptop direkt op mijn VU aan te sluiten via een CAT5 kabel.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...