Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

hallo.

heb een vraag hoe dat kan.

heb een db8000 als ik pli er op doet dan heb ik geen verbinding met db   zins een paar maanden, alles staat goed in gesteld passw enz,.

Wanneer ik de originele v/d db release-dm8000-3.2.4.nfi er op doe dan heb ik wel verbinding, met het progamma"s zo als, dcc+CCcamInfoPHP v0.8.6+ dreamboxEDIT,

dan kan ik alles doen, maar dan sta ik weer te emmeren, dat hij de hd niet herkend. op zich ook een goed sofware alleen daar zit niet die plug-in in die ik wilde hebben,

in die pli wel. ik heb de paswoord veranderd in de release-dm8000-3.2.4.nfi, daar zit een plug-in ..dat ging goed.

maar als ik de pli er op doet dan geen verbinding. .  ook zonder de pasw geen verbinding, en?  met het zelfde passw als release-dm8000-3.2.4.nfi.  ook  geen verbinding.

ra ra hoe kan dat.

----------------------------------------

heb nog een vraag.   als je hem flash heb je dan nog de zelfde paswoord als van de vorige? of moet je dan nog opnieuw een paswoord zetten. als dat zo is

dan kom ik er nooit in, (geen verbinding met de db (telnet). in de pli dag ik, zat ook een plug-in met paswoord veranderen maar dat ging ook niet, hij

herkende het pasw niet of fout pasw gaf hij aan

weet iemand raat?? 

mvg thea

wat een hobby.

Geplaatst: (aangepast)

hallo

Ik wil wel een poging doen...

In PLI staan ook de netwerk-instellingen goed (net zoals op de 3.2.4?)?

Nieuwe flash betekent idd standaard passwoord. (wat in de .nfi gebakken zit) of je moet zelf een nfi-backup gemaakt hebben (met dflash?) of als de geflashte image "compatibel" is met de oude kan je via terugplaatsen van jouw instellingen wél het oude paswoord terugkrijgen. (backup-instellingen)

succes

mag ik vragen welke plugin het niet doet bij de originele?

aangepast door dvbs

Groeten van dvbs,        

UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Geplaatst:

Via menu/instellingen/systeem/netwerk kies welke je gebruikt en dan daar desnoods DHCP uitzetten. Dan kun je zien welke ipadres je gebruikt. Als je DHCP aan hebt staan dus aangevinkt dan wordt elke keer een ander ip adres gekozen.

Geplaatst:

hallo.  bij de release-dm8000-3.2.4.nfi is alles goed alles perfekt ook de (plugin)  pasw van root is goed daar kan ik niks over zeggen.dhcp = ja aan gevinkt.

heb al vele maanden de zelfde ip.

alleen bij pli heb ik problemen geen verbinding. ook de test (netwerk) gedaan ook goed heb internet  dhcp ook ja aangevink dat is goed. dat werkt.

-------------------------------------------

alleen met de progammas dcc+CCcamInfoPHP v0.8.6+ dreamboxEDIT, geen verbiding. het net werk is goed, anders had ik ook geen verbinding

met  release-dm8000-3.2.4.nfi, want dat is goed.

----------------------------------------------

dus als ik opnieuw flash dan moet het goed zijn? dan is het root+dreambox, ma  ja, dat heb ik al gedaan.

in pli zit toch ook een plugin wat ik zag als ik het goed heb. daar je oude pasw =dreambox en dan je  eigen pasw.

backups heb ik niet, om dat het altijd werkte

denk dat het met de paswoorde temaken heb?? of zit ik niet goed!

grtj

wat een hobby.

Geplaatst: (aangepast)

probeer toch eens de tip van Loui

zet dhcp eens uit in netwerkinstellingen/adapterinstellingen

ip adress met de eerste drie getallen gelijk aan jouw pc (het laatste verschillend)

netmask 255.255.255.0

gateway: ip nr van jouw modem

primaire dns (bijv. 8.8.8.8)

en geef dat ipadress eens in bij dcc

aangepast door dvbs

Groeten van dvbs,        

UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Geplaatst:

na een flash van openpli is login; root  &  passwd ; leeg laten

maar; ik heb gemerkt dat je voor gebruik van DCC & DBE beter een paswoord aanmaakt.

dus doe DCC open en normaal gezien heb je wel een telnet verbinding, is dit het geval

volg dan deze instructies;

hoe nieuw paswoord instellen.pdf

grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Geplaatst:

ik zal er mee aan de gang gaan.  zal wel morgen zijn denk ik hoop dat het goed kom dit is ook niks.

hoe nieuw pasw dat weet ik wel. maar je moet er wel in komen

bedank voor het mee denken.

grtj

wat een hobby.

Geplaatst:

hallo. ben aan de gang gegaan heb hem geflash had ff verbinding met dcc en db.toen viel het weg maar met dreamboxEDIT had ik wel verbinding (raar allemaal)

. alles blank gemaakt wel verbinding geen verbinding  met telnet en putty. toen ik wel ff verbinding had kon ik het pasw er in doen. (ook raar)

plug-in pasw er af gehaald van pli,  toen weer opnieuw pasw er op gedaan. een paar keer,  toen db herstart een paar keer, tot nu toe heb ik verbinding al een paar uur.

ik denk dat ik iets gemist heb toen er wel of geen pasw meer nodig was denk ik, dan maar.

toch een paar maanden staan te emmere

grtj t.   en dank voor mee denken

wat een hobby

wat een hobby.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...