bieraap Geplaatst: 27 maart 2014 Geplaatst: 27 maart 2014 Goedendag, Sinds enkele weken heb ik besloten dat ik schotel tv wil ivm de hogere kwaliteit en ruimere aanbod van TV zenders. Na het veel lezen van enkele fora kom ik er maar niet uit. 1) Welke schotel grote is goed? 2) Aantal LNB's? 3) Hoe bepaal ik waar ik hem het beste kan ophangen. Nu gaan jullie vragen welke zenders/satelitte ik uiteraard wil ontvangen. Deze vraag zou ik eigenlijk open willen laten. Meeste zenders zullen Europees zijn en sommige Amerikaans en alles er tussen. Als decoder heb ik momenteel een dreambox 800HD SE voor ziggo en wil er eentje extra aanschaffen voor satelitte. Kunnen jullie mij uit de brand helpen?
Tonskidutch Geplaatst: 27 maart 2014 Geplaatst: 27 maart 2014 (aangepast) 1 principieel zijn er geen slechte schotels, enkel te kleine schotels 2 principieel bepaal je zelf wat je aan LNB's en dus satellieit posities op de clark-belt wilt ontvangen (standaard is 4 voor 13/19,2/23,5/28,2 Oost) 3 dat is dus afhankelijk van die satelliet posities en zoals voorheen onder 2 vermeld (compleet vrij zicht op zuid zuidoost en tussen 25 en 35 graden t.o.v. het aardoppervlak) {zie ook dishpointer.com met zelfs apps voor je mobiel telefoon} ciao 27 maart 2014 aangepast door Tonskidutch Eleanor Blancmange
bieraap Geplaatst: 28 maart 2014 Auteur Geplaatst: 28 maart 2014 Aan wat voor grote moet ik denken wat een beetje goed is? Als ik een rotor plaats heb ik dan voldoende aan 1 LNB of is het toch handiger om meerdere te plaatsen? Welke type rotors zijn goed? Ok zal eens kijken met een app op mijn mobiel wat een handige plek zou zijn.
blackeyes Geplaatst: 28 maart 2014 Geplaatst: 28 maart 2014 vanaf triax 88 zit je altijd goed wat ontvangst betreft en daar 4 inverto black ultra's op !!!! super !!!!!! op een draaibare heb je meer als voldoende aan een lnb vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k 2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88
Tonskidutch Geplaatst: 28 maart 2014 Geplaatst: 28 maart 2014 als je die app gebruikt voor de plaatsbepaling, ga vooral niet achter een boom (als die bladeren krijgt is je ontvangst weg) het aardige van een vaste wok met multifeed is dat je heel snel kunt zappen op bijvoorbeeld die 4 sat posities en met een bijpassende twin tuner kun je kijken en iets anders opnemen, dat is altijd lastig met 1:1 rotor Eleanor Blancmange
bieraap Geplaatst: 31 maart 2014 Auteur Geplaatst: 31 maart 2014 Ok helemaal duidelijk. Triax 88cm Welke Rotor en welke LNB raden jullie aan? Want hier zijn blijkbaar ook nog 100.000 verschillende van.
blackeyes Geplaatst: 31 maart 2014 Geplaatst: 31 maart 2014 inverto black ultra (momenteel geen betere te koop ) vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k 2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88
radio man Geplaatst: 31 maart 2014 Geplaatst: 31 maart 2014 als je die app gebruikt voor de plaatsbepaling, ga vooral niet achter een boom (als die bladeren krijgt is je ontvangst weg) het aardige van een vaste wok met multifeed is dat je heel snel kunt zappen op bijvoorbeeld die 4 sat posities en met een bijpassende twin tuner kun je kijken en iets anders opnemen, dat is altijd lastig met 1:1 rotor wok...als ik nu 't dak op ga zeg ik Ik ga lekker wokken
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen