Drs. IJzerbout Geplaatst: 27 maart 2014 Geplaatst: 27 maart 2014 Ik las net dat Radio Waddenzee weer terugkeert vanaf 21 April om 07h00. Op middengolf 1602 KHz. Hier is meer te lezen: www.radiowaddenzee.nl "On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."
Noordzee Geplaatst: 1 juni 2015 Geplaatst: 1 juni 2015 Vanaf vandaag is Radio Waddenzee opgegaan in KBC Radio. Nu nog alleen op de 1602 AM, Later dit jaar ook op DAB+ . De uitzendingen zijn in het Engels en Nederlands. http://www.kbcradio.eu/index.php?dir=1602am Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000) Ontvanger : VU+ DUO 4K (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) Schotel : Visiosat Bisat Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird
astro iris Geplaatst: 1 juni 2015 Geplaatst: 1 juni 2015 Met welk vermogen zenden ze uit op de 1602AM?
Drs. IJzerbout Geplaatst: 2 juni 2015 Auteur Geplaatst: 2 juni 2015 100 Watt. Dat heeft dan een bereik van een meter of 10. "On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."
schimpie Geplaatst: 2 juni 2015 Geplaatst: 2 juni 2015 Op de website ook 6095 AM (dus korte golf, 49 meter band). Iemand daar al wat gehoord? ---- Schimpie ---- IPTV CanalPlus + DVB-S FTA Triax 80 cm Multifeed 13 - 19,2 - 23,5 - 28 [VU+ Zero 4K UHD] {OpenPli 8.3} / Samsung 43" QLED 4K TV [Zgemma H9S UHD] {OpenPli 8.3} / Samsung 37" HD TV
Anoniem Geplaatst: 2 juni 2015 Geplaatst: 2 juni 2015 (aangepast) Met welk vermogen zenden ze uit op de 1602AM? Volgens een bericht op Facebook van 12 mei hebben ze een zender met een vermogen van 1 kW: en een Mosfet noodzender met een vermogen van 800 Watt. Via Facebook nog dit gevonden: Het programma is op maandag. woensdag en vrijdag ook op korte golf in Europa. Frequentie 6095 kHz. Zendvermogen 100 kW azimuth 230. De zender staan in Nauen bij Berlijn. 2 juni 2015 aangepast door kiekiek
Gast catw Geplaatst: 2 juni 2015 Geplaatst: 2 juni 2015 Als je hier op zoekt ;Schip Radio Waddenzee in Harlingen dan kom je heel wat te weten over dit schip. Hier een overzicht van de antenne, en vermogen is 1K.(is ook via internet te beluisteren) Hier dus.
Drs. IJzerbout Geplaatst: 2 juni 2015 Auteur Geplaatst: 2 juni 2015 OK, sorry....1 kW, ik had het fout gelezen: 0,1 kW. 1000 Watt dus. Geeft nog geen spectaculair bereik...zeker niet binnenshuis met alle digitale storing die AM ontvangst zo goed als onmogelijk maakt. KBC 6095 kHz kortegolf ontvang ik goed in de UAE, maar het geluid is treurig. Heel vlak. "On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."
Anoniem Geplaatst: 2 juni 2015 Geplaatst: 2 juni 2015 Nauen .... doet me weer denken aan die ellenlange codeberichten die in de jaren zeventig op de kortegolf waren te horen. In het Duits, 5 cijfers, spatie, 5 cijfers, spatie en zo af en toe het woordje Nauen. Ik ben er nooit achter gekomen waarvoor die berichten waren, mogelijk voor DDR ambassades?
Moderator ceesv Geplaatst: 3 juni 2015 Moderator Geplaatst: 3 juni 2015 Ah,je bedoelt Frau Farbissina Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Drs. IJzerbout Geplaatst: 5 juni 2015 Auteur Geplaatst: 5 juni 2015 Nauen .... doet me weer denken aan die ellenlange codeberichten die in de jaren zeventig op de kortegolf waren te horen. In het Duits, 5 cijfers, spatie, 5 cijfers, spatie en zo af en toe het woordje Nauen. Ik ben er nooit achter gekomen waarvoor die berichten waren, mogelijk voor DDR ambassades? Die cijfer berichten zijn er nog steeds en zijn bedoeld voor spionen en geheime agenten over de hele wereld. "On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."
astro iris Geplaatst: 12 juni 2015 Geplaatst: 12 juni 2015 (aangepast) Vlak naast de frequentie van radio Waddenzee, op de 1611Mhz. AM kon ik woensdagavond 10/06 rond 23u, hier in de Westhoek een piraat ontvangen, was non stop en ook geen dj's, tegen middernacht was de ontvangst voorbij. Zou dit gaan over een Nederlandse piraat? Heb ook een tijd de avonduitzendingen van KBC radio op de 1602Mhz AM kunnen beluisteren. Voor een zendertje van 100W is dat toch een redelijke afstand tot hier. 12 juni 2015 aangepast door astro iris
Drs. IJzerbout Geplaatst: 12 juni 2015 Auteur Geplaatst: 12 juni 2015 Die piraten achter in de hoge middengolfband zijn ´s nachts over half Europa te horen. Is niet zo´n kunst want daar krijgt de middengolf al een behoorlijk kortegolf karakter en speelt de sky-wave een grote rol. Overdag hebben ze maar een betrekkelijk klein bereik. "On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."
Anoniem Geplaatst: 12 juni 2015 Geplaatst: 12 juni 2015 Zijn er dan nog zoveel piraten in dat gebiedje op de middengolf en is er ergens informatie te vinden?
Drs. IJzerbout Geplaatst: 12 juni 2015 Auteur Geplaatst: 12 juni 2015 (aangepast) Zijn er dan nog zoveel piraten in dat gebiedje op de middengolf en is er ergens informatie te vinden? Daar barst het ervan...google maar op middengolfpiraten. Of luister ´s nachts. Je ontvangt ze zelfs uit Griekenland. Je moet wel een radio hebben die tot ca.1680 kHz doorloopt. En ze zitten ook regelmatig op de kortegolf: 49 mtr, 41 mtr. etc. Daar ontvang je ze gewoon overdag. Vooral op zondagmorgen. 12 juni 2015 aangepast door Drs. IJzerbout "On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen