Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb al rechts en links gekeken, maar wordt niet veel wijzer.

Ik heb een DB800SE met NO CA FOUND in display, verder dood dus meer niet,  na reset binnen 2 sec staat het er weer. Dus hij boot verder niet, dus er valt ook weinig te flashen omdat de webbrowser niet werkt.

Knop front ingedrukt houden, netschakelaar aanzetten werkt dus ook niet om in de flashmode te komen.

Zit geen serieele poort op dus Dreamup met nulmodem-kabel gaat hem ook niet worden.

Het is een originele Dreambox overigens ! (100 % zeker)

Iemand enig idee?

Geplaatst:

100% zeker ben ik zo nog niet,hebben ze mij onlangs nog gezegt

kijk naar de sim kaart dan ben je zeker

je kunt ook al iets zien in de display (bootloader)

nooit te oud om te leren

Gast Mimisiku
Geplaatst:

Als je op zeker een originele box hebt doe je het volgende:

Ga naar de officiele website van dream en download daar de VCP software voor je PC en de originele image voor je DM800SE. Neem een USB-miniUSB kabel. Na installatie van de VCP software je PC herstarten! Je hebt na het starten een extra COM poort.

Download de DreamUp versie van de officiele website van dream en installeer deze op je PC. Verbind je mini-USB kabel met de service poort van je DM800SE en de USB kant in een USB poort van je PC. Zet de DM800SE nog niet aan! Start DreamUp en selecteer de nieuwe COM poort van je VCP software. Druk op Connect. De software prepareert de flash loader. Zet nu pas je DM800SE aan. Als alles goed werkt zal je box door DreamUp worden herkend. Druk op 'Flash'. Kies het te laden firmware bestand en druk op 'OK'. Na een half uurtje is de flash klaar en meldt het programma of het gelukt is.

Schakel de DM800SE uit en verwijder de miniUSB kabel. Start de DM800SE weer op. Als alles goed is start de DM800SE weer normaal. Krijg je nog steeds 'No CA' dan heb je op zeker een clone en houdt het hier op...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...