Con Geplaatst: 28 maart 2014 Geplaatst: 28 maart 2014 Daar ben ik weer en vond het nodig hier een nieuw topic van te maken. Ik had een programma van FreeVoipDeal en dat was een kleine GUI waar je een adresboek kunt aanleggen en makkelijk een SMSje kon sturen. Ik ben dus op zoek naar een vervanger maar dan voor Mageia. Ik heb de volgende progjes geprobeerd in te stellen; Jitsi en Ekiga softfoon. Ik krijg geen verbinding. Wie heeft daar ervaring mee of is er wellicht een ander programma, wel met een GUI graag. Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Moderator wiz Geplaatst: 28 maart 2014 Moderator Geplaatst: 28 maart 2014 deze al geprobeerd? http://pkgs.org/mageia-4/mageia-russian-community-i586/modem-manager-gui-0.0.16-5.mga4.mrc.i586.rpm.html VU+ Duo4kSe met VTi VU+ duo2 met VTi Triax 78, astra 1,2,3, HB
Con Geplaatst: 28 maart 2014 Auteur Geplaatst: 28 maart 2014 Nee, maar het zit wéér niet mee. Misschien moet ik toch eens over naar een andere distro . . . Maar goed, dit zijn de fouten; En na het opstarten; Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
xeno01 Geplaatst: 29 maart 2014 Geplaatst: 29 maart 2014 (aangepast) freeswitch ? http://rpmfind.net/linux/RPM/mageia/3/i586/media/core/updates/freeswitch-application-sms-1.2.12-6.mga3.i586.html of http://pkgs.org/mageia-3/mageia-core-updates-x86_64/freeswitch-application-sms-1.2.12-6.mga3.x86_64.rpm.html welke mageia heb je ? 3 of 4 ? voor modemmanager moet je op zoek naar de scr.rpm daar zitten al de ontbrekende libs normaal in ..en eerst die installeren ...eerst de oude verwijderen met urpme ..en dan de scr.rpm installeren ..zoek naar modemmanager scr.rpm... http://rpmfind.net/linux/rpm2html/search.php?query=ModemManager 29 maart 2014 aangepast door xeno01 MAXPLUS 2100-Maxdigital 225Combo-WavefrontierT90-digipowersg2100a
Con Geplaatst: 29 maart 2014 Auteur Geplaatst: 29 maart 2014 ik heb Mageia 4. Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
xeno01 Geplaatst: 29 maart 2014 Geplaatst: 29 maart 2014 en heb je al de bronnen geinstalleerd ? er is ook nog linphone maar weet niet of je daarmee sms kunt verzenden . .. best alles installeren via urpmi ..of via mageia confeguratiecentrum MAXPLUS 2100-Maxdigital 225Combo-WavefrontierT90-digipowersg2100a
Con Geplaatst: 29 maart 2014 Auteur Geplaatst: 29 maart 2014 Helaas, Linphone ging als een speer maar geen SMS. Althans niet van mijn SIP-club. Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Con Geplaatst: 1 april 2014 Auteur Geplaatst: 1 april 2014 Nee, het is me niet gelukt om met mijn bestaand voip-account te sms-sen. Wat betreft Freeswitch, dat kan ik volstrekt niet volgen hoe je dat moet instellen. Dus hier laat linux mij een beetje in de steek, geen halszaak want ik kan nog on-line sms-sen maar dat is natuurlijk niet de bedoeling . . . Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Tonskidutch Geplaatst: 3 april 2014 Geplaatst: 3 april 2014 ik heb hem niet zelf draaien, maar mijn kamaraad gerbuikt twinkle voor opensuse daarmee kun je sms'sen en emailen op elk internet aansluitpunt als ware het thuis. cheers The Crying Cowboys Aaron Rux
Con Geplaatst: 3 april 2014 Auteur Geplaatst: 3 april 2014 (aangepast) ik heb hem niet zelf draaien, maar mijn kamaraad gerbuikt twinkle voor opensuse daarmee kun je sms'sen en emailen op elk internet aansluitpunt als ware het thuis. cheers Ik heb deze al geprobeerd maar kreeg um niet geïnstalleerd, gebruikelijk is inmiddels dat installeren nu eenmaal volstrekt niet vanzelf gaat . . . . . . het is meestal tobben met de mededeling dat er paketten worden gemist. Ik als startende gebruiker weet het dan niet meer. Het moet in een keer gaan anders worden er vragen gesteld en opmerkingen geplaatst waar ik niets van snap. Iedere keer weer hetzelfde liedje. Kortom, het blijft tobben maar . . . . één positief puntje . . . ik ben wel over naar Linux .. Als je ziet waar Twinkle afhankelijk van is dan zakt bij mij de moed ff in de schoenen. Requires libX11.so.6()(64bit) libasound.so.2()(64bit) libboost_regex.so.1.46.1()(64bit) libc.so.6()(64bit) libc.so.6(GLIBC_2.2.5)(64bit) libc.so.6(GLIBC_2.3)(64bit) libc.so.6(GLIBC_2.3.4)(64bit) libc.so.6(GLIBC_2.4)(64bit) libc.so.6(GLIBC_2.7)(64bit) = libccext2-1.8.so.0()(64bit) libccgnu2-1.8.so.0()(64bit) libccrtp1-1.7.so.0()(64bit) libgcc_s.so.1()(64bit) <= libgcc_s.so.1(GCC_3.0)(64bit) libilbc.so.0()(64bit) libm.so.6()(64bit) < libm.so.6(GLIBC_2.2.5)(64bit) = libmagic.so.1()(64bit) <= libpthread.so.0()(64bit) libpthread.so.0(GLIBC_2.2.5)(64bit) libqt-mt.so.3()(64bit) < libreadline.so.6()(64bit) < libresolv.so.2()(64bit) < libresolv.so.2(GLIBC_2.2.5)(64bit) = libresolv.so.2(GLIBC_2.9)(64bit) >= libsndfile.so.1()(64bit) >= libspeex.so.1()(64bit) = libspeexdsp.so.1()(64bit) <= libstdc++.so.6()(64bit) libstdc++.so.6(GLIBCXX_3.4)(64bit) = libstdc++.so.6(GLIBCXX_3.4.11)(64bit) <= libstdc++.so.6(GLIBCXX_3.4.14)(64bit) = libstdc++.so.6(GLIBCXX_3.4.9)(64bit) < libxml2.so.2()(64bit) < libzrtpcpp-1.4.so.0()(64bit) < rtld(GNU_HASH) rpmlib(PayloadIsLzma) < 4.4.6-1 3 april 2014 aangepast door Con Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Con Geplaatst: 4 mei 2014 Auteur Geplaatst: 4 mei 2014 (aangepast) Ik probeer dit toch weer nieuw leven in te blazen, nu moet ik iedere keer naar mijn virtuele xp om het voipprogramma te starten en laten we eerlijk zijn, da's niet handig. Dus, wie heeft er nog suggesties? Even voor de volledigheid, ik wil SMSsen via mijn voipprovider met behoud van de berichten historie. 4 mei 2014 aangepast door Con Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Lamko Geplaatst: 7 mei 2014 Geplaatst: 7 mei 2014 Volgens mij is het gewoon een kwestie van : urpmi twinkle urpmi installeerd namelijk ook alle dependencies dat wil zeggen alle afhankelijkheids pakketten welke twinkle benodigd heeft om te kunnen installeren en werken. Mythbuntu 12.04 Celeron 220 op Mini-ITX D201GLY2, 1 GB Ram,2x1,5 TB HDD, Digitenne op TerraTec Cinergy, CCcam
Con Geplaatst: 8 mei 2014 Auteur Geplaatst: 8 mei 2014 (aangepast) Met Twinkle kan ik wel bellen middels mijn voip account maar niet sms-sen. (geïnstalleerd via Synaptic Pakketbeheer) Ik krijg een "time-out". 8 mei 2014 aangepast door Con Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Tonskidutch Geplaatst: 8 mei 2014 Geplaatst: 8 mei 2014 Con ik lees in je handtekening dat je een KPN dongel gebruikt...? of is de PC aan de fritzbox aangesloten moest wurmpi twinkle niet ook de SIP hebben bij installeren om te kunnen sms'sen? The Crying Cowboys Aaron Rux
Con Geplaatst: 8 mei 2014 Auteur Geplaatst: 8 mei 2014 De PC hangt aan de Fritz De Fritz is voorzien van een dongel. Vreems genoeg gaat bellen wel. Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen