Ga naar inhoud


Krijg geen signaal meer op ID CE 20 binnen?


Gast

Aanbevolen berichten

Ik heb de idce20 gepatcht en er humax astra setting op gezet hij heeft het een tijdje gedaan maar nu geeft die alleen No or bad signal aan. Terwijl er wel signaal is want op mijn andere ontvangers nokia,humax,pace krijg ik wel signaal binnen. Ik heb vervolgens de originel firmware van de idce20 er opgezet namelijk de ci20_14 maar ik krijg nog geen signaal binnen. De LNB en antenne instellingen kloppen allemaal ik krijg zelfs geen signaal van de LNB binnen dus de bovenste balk.

Kan ik op een of andere manier een reset uitvoeren of zo. Zodat ik weer signaal binnen krijg.

 

Alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik zou eens een andere settingslijst pakken (voor asta en hotbird of motor) en deze proberen er met een Hummie settingseditor in te zetten.

Of handmatig laten zoeken (eerst signaalmeter checken)

Of controleer je antenne aansluiting aan de IDD

Link naar reactie
Delen op andere sites

De LNB frequentie staat zeker op universeel

 

Ik heb meerdere setting lijsten geprobeerd astra, astra-hotbird, motor maar niks. Ik heb deze er met Humbox 4.1 op gezet het zijn dus humax settings maar ik heb de id aangepast bij humbox en het laden ging allemaal goed. De kanalen zijn ook allemaal goed ingevoerd in de ID CE-20

 

Ik heb ook geprobeerd om handmatig te zoeken maar krijg geen signaal binnen.

 

Zou het kunnen dat de ID-CE 20 gewoon defect is. Terwijl hij het wel gedaan heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

inderdaad, wat je ook kunt doen vooraleer je beslist dat je hummie dood is, is met een gewone voltmeter meten aan de ingang waar je lnb kabel aansluit of er een spanning aanwezig is, want de receiver moet namelijk een spanning geven anders gaat het niet.

nu is het zo, als je geen spanning hebt dan ligt het aan je hummie!

opendraaien en zoeken in de buurt van de tuner of er geen beveiligingsweerstand ligt die waarschijnlijk onderbroken is, gewoon "voorlopig" een draadbruggetje overzetten en terug aansluiten!

let wel op dat je geen kortsluiting hebt bij je lnb, dat je signaaldraaad en de massa met elkaar in verbinding staan.

ik had hetzelfde probleem vroeger met een analoge receiver, en was op die manier opgelost...

check het eens....

veel succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...