Ga naar inhoud

hoe zet ik audio description op britse HD kanalen uit?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

ik kijk op Samsung LE 32D450 tv,  met Philips DSR8121 ontvanger, naar Britse HD kanalen, krijg dan de voor blinden/slechtzienden bedoelde AD stream mee te horen.

ik weet niet hoe ik die uit moet zetten.

op Britse forums staat dat ik de AD knop op mijn afstandsbediening moet uitzetten, maar die zit niet op mijn afstandsbediening.

ik weet ook niet of ik iets op mijn tv of op mijn satellietontvanger moet instellen.

Geplaatst:

AD = AUDIO

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Geplaatst:

Als Alphen de Audio knop uitzet heeft hij helemaal geen geluid meer, denk niet dat dat de bedoeling kan zijn. Ik heb net even gekeken naar de geluidssporen, daar blijkt naast het DD geluidsspoor ook een geluidsspoor te zijn dat luistert naar de naam NAR, maar dit lijkt mij hetzelfde geluid te geven als het DD geluidsspoor. Dit op BBC One HD. Van een geluidsspoor met geluid voor doven en slechthorenden geen spoor te bekennen.

Geplaatst:

NAR = "narrative" dus met extra kommentaar voor slechtzienden. Dus NIET het NAR audio-kanaal kiezen !

overigens ...... een speciaal geluidsspoor voor doven en slechthorenden ?  :D

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Geplaatst:

Wanneer ik op de groene knop druk dan verschijnt een display met alle geluidskanalen, hierbij staat soms ook 888, en kan je kiezen wel kanaal je wilt horen.

Geplaatst:

888 is geen audio kanaal, maar extra teletext ondertiteling voor ..... doven en gehoorgestoorden

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

• Moderator
Geplaatst:

Het is niet helemaal duidelijk wat TS nu bedoelt, een apart geluidskanaal of tekst in beeld?

Misschien heeft zijn afstandsbediening een gele toets welke zijn probleem oplost?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Jean-Claude, de topic starter heeft het niet over doven en slecht horenden, maar over blinden/slechtzienden. En Wiebren, wat voor groene knop bedoel je? Als ik op de groene knop druk, krijg ik "Sluimertijd", audio mogelijkheden krijg ik alleen door op audio te drukken, daar zit alleen DD 5.1 en NAR en natuurlijk kies ik voor het DD geluid. Waarschijnlijk zal dat geluid voor slechtzienden er niet bij elk programma zijn.

Alphen, ik denk dat je op audio op je afstands bediening moet drukken en kiezen voor het andere audio kanaal. Dit moet dan het DD geluids kanaal zijn.

Geplaatst:

Bijna alle Britse kanalen (waaronder ook het hele Sky Uk pakket) hebben een NAR audio optie.

Het verschil met het normale (Dolby Digital of MPEG) audiokanaal is dat het "narrated"oftewel naverteld word.

Los van het originele geluid komt er een commentaarstem bij die beschrijft wat er gebeurt.

Voorbeeld: The man is walking towards his car while talking to his phone.

In combinatie met NAR ondertiteling is dit voor de visueel minderen toch nog een beetje te volgen.

Maar goed; wie heeft er nog een Philips DSR8121 toals de topicstarter om hem te helpen de juiste keuze te maken?

Geplaatst:

door op de audioknop te drukken zet je het geluid NIET uit.Je krijgt alleen de keuzemogelijkheden.NAR is dus voor blinden en slechtzienden.Als je het geluid wil uitzetten is dit MUTE of de luidspreker met het streepje door.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Geplaatst:

Net even de handleiding bekeken via de CD site, en deze heft niet direct een audio knop zoals andere ontvangers. Zachter/luider en mute; maar de gele toets is voorzien van een bijschrift 'FAV'.

Maar het staat er ook niet in beschrven dat dit kan op dit toestel...

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen