Ga naar inhoud


Gold verliest heel wat AM frequenties


Aanbevolen berichten

De Engelse commerciele radio Gold zend vanaf 24/03/2014 maar op een drietal AM frequenties meer uit. De overige zijn overgenomen door Smooth radio. In Belgie en Nederland kan men in de kustprovincies alleen nog luisteren via de 1548 AM in de auto. Natuurlijk kan men de zender nog beluisteren via internet ( zei het met een kleine omzeiling van postcode) en ook nog via satelliet.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Volgens mijn informatie bestonden er al heel lang plannen om de AM frequenties van Gold af  te stoten, inclusief de hoofdfrequentie op 1548.

Het verbaast me dat het nog zolang heeft geduurd. En dat 1548 nog blijft, want dat is wel de duurste met haar zendvermogen. Die zou een paar jaar geleden al uit.

Alles is natuurlijk een kwestie van afweging, ook dat Smooth nu overneemt.

 

De tijd zal leren hoe lang AM is het VK nog leeft. Er zit niet veel meer op de AM daar. Absolute nog, maar die zendt ook sport uit in het weekend. Autoradiodekking. 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja de AM is niet zo populair meer. alleen in de auto luister ik nog naar stations zoals Gold en vroeger naar Radio 10 Gold (nu radio10), maar jammer genoeg niet meer in Vlaanderen te ontvangen (alleen in de grensstreek). Ik weet niet of er al autoradios bestaan waar je kan streamen op internet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien is dat het voormalige DW relay station in Trincomalee, Sri Lanka.

Zijn er ook andere programma's dan BBC World te horen?

Dr.HD F16, TBS 5927, ET 8500, T-55 voor 9/13/19/23/28/39/42/45°O, Technisat 52/53°O, Laminas 120cm 1°W...68°O.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedoelde eigenlijk alleen 1548 kHz :grin:

In het WRTH 2014 wordt Trincomalee niet meer vermeld, maar ik zie ook geen andere kandidaten op 1548 kHz die BBC World zouden kunnen doorgeven. Voorheen werd dit MW station door meerdere omroepen gebruikt.

aangepast door hvdh

Dr.HD F16, TBS 5927, ET 8500, T-55 voor 9/13/19/23/28/39/42/45°O, Technisat 52/53°O, Laminas 120cm 1°W...68°O.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...