Ga naar inhoud


Hoe zilverwerk terug mooi krijgen?


Jan Ambers

Aanbevolen berichten

Op een vakantietrip door Schotland heb ik eens een verzilverd theeservies meegebracht.

Nu staat het vuil zwart ergens op zolder... teruggevonden na een grote kuis!

 

Ik herinner me ooit eens op een of andere zender een reinigingsmethode gezien te hebben langs electrolytische weg ergens iets met alufolie en zout water enz maar het fijne ervan herinner ik me niet meer.

Is er iemand die er meer van weet?

Poetsen met de vod vind ik niet mooi en daarom die electrolytische weg gezocht...

Link naar reactie
Delen op andere sites


Soda in bak, teiltje os emmer daar aluminium folie op en daar zilver op -zilver moet aluminium folie raken (dacht ik).

Dan warm water er overheen gieten en afwachten, afspoelen afdrogen en klaar is het.

 

Heb zilverbestek en mijn schoonzus maakte het op die wijze prachtig glimmend, dus even nagevraagd.

aangepast door catw
Link naar reactie
Delen op andere sites

Soda in bak, teiltje os emmer daar aluminium folie op en daar zilver op -zilver moet aluminium folie raken (dacht ik).

Dan warm water er overheen gieten en afwachten, afspoelen afdrogen en klaar is het.

 

Heb zilverbestek en mijn schoonzus maakte het op die wijze prachtig glimmend, dus even nagevraagd.

Komt in de buurt.......je neemt een ruime hoeveelheid soda voegt daar een stuk aluminium folie aan toe en dit breng je samen met het te reinigen stuk zilver kort aan de kook.......dan is je zilver weer als nieuw....

 

 

 

Groetjes.............

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...