Ga naar inhoud


Voila,het is zover,belgie enigst europees land zonder waardig dvb-t aanbod?


sattv4iedereen

Aanbevolen berichten

Hi,

belgie schrijft vandaag geschiedenis?En nee,het is geen 1 april grap,maar had het liever zo.

Telenet heeft haar dvb-t2 product uit de lucht gehaald,zodat we in belgie enkel nog de vrt's via dvb-t kunnen zien.

Ik denk dat belgie daarbij geschiedenis schrijft,en het enigste land is in europa,die geen volwaardig dvb-t aanbod heeft.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Hebben ze zelf gezocht door de uitbating (of invulling) aan Telenet over te laten.  En die was er enkel in geïnteresseerd om het de nek om te draaien.

 

Willy

aangepast door Kabeltje87

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net als kpn in nederland... Ik twijfel er ook zeer aan of knp digitenne in 2017 nog bestaat... De frequenties kunnen dan ingezet worden voor 4g, 5g of 6g .... Valt meer aan te verdienen...

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu iedereen weer aan het hakken is op telenet vraag ik mij het volgende af. Welke andere maatschappij had er interesse in dvb-t?

AAAAAAAA NIEMAND. Zelfs tvvlaanderen kan amper zijn hoofd boven water houden wegens te weinig klanten.

België is een klein land wat dan nog opgedeeld is in 3 stukken; Nederlands, Frans en Duits. 

Grootste gedeelte is bekabeld via coax en/of telefonie.

Wanneer begint een bedrijf met een dienst? als het er geld aan kan verdienen. Ik ben er vrij zeker van dat het aantal teletenne klanten erg laag was. (VMMA groep zat er nog niet bij wegens conflict wat inmiddels wel opgelost is)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry,nu was dit zeker niet de bedoeling om te hakken op telenet.Het mocht gelijk welk bedrijf zijn,die het deed,de naam ging ik schrijven.

En om eerlijk te zijn,heeft telenet,een stunt gedaan,en iedere abonnee zijn investering in de decoder+antenne integraal teruggestort+1 maand schadevergoeding,en,je mag het toestel houden.

Ik heb nog gehakt op telenet,maar van alle pay tv aanbieders,die ik heb gehad die zijn gestopt,is telenet de "enigste" die de hardware heeft terugbetaald,en ja,ik heb er 3 gekend,maar mag ik waarschijnlijk niet zeggen wegens te top offic.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelfs tvvlaanderen kan amper zijn hoofd boven water houden wegens te weinig klanten.

België is een klein land wat dan nog opgedeeld is in 3 stukken; Nederlands, Frans en Duits. 

Ik pleit er al langer voor dat Canal Digitaal, TVV en Télésat de handen in elkaar zouden slaan en elkaars programma's delen. En de Duitsers erbij, wel ja, waarom niet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Canaldigitaal evenals de andere providers bezitten geen programma's.

Canaldigitaal kan slechts met een programma aanbieder een overeenkomst aangaan voor zijn eigen verzorgingsgebied.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb gezocht op het alternatieve TV product van Telenet, Yelo TV. Ze kiezen daarmee feitelijk dezelfde richting als KPN namelijk IPTV. Misschien is het voor Telenet gewoon veel goedkoper dan DVB-T2 en bereiken ze meer klanten. Ik heb begrepen dat voor Teletenne nooit extra zendmasten zijn geplaatst zoals KPN heeft gedaan voor Digitenne (echt veel masten). Er was aanvankelijk ook uitstel van de introductie door de gebrekkige binnenshuis ontvangst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn broer heeft het maanden gebruikt,zonder probleem.Ik heb ooit vernomen,dat er problemen waren toen ze in dvb-t uitzonden,en later hebben ze dit dan opgevoerd naar dvb-t2,wat veel beter werkte en minder gevoelig was.Ik heb toch mijn vragen over die masten.Hoe komt het dat mijn broer in veurne (west-vlaanderen) met een binnenantenne de vrt's kon zien dat telenet verspreide,en als hij vrt wil zien die norkring verspreid,moet de antenne buiten?Eerste is dvb-t2 en laatste optie dvb-t.En yelo is voor mijn broer geen oplossing,want eer je yelo kan zien moet je digitale tv en internet bij hen nemen.Moet ook eens kijken naar de facebookpagina van telenet over yelo.tientallen berichten met problemen.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die verbetering door DVB-T2 heb ik ook destijds ook begrepen als "oplossing" van de dekkingsproblemen. Een paar dB zal het echt wel opleveren maar het kan geen wondermiddel zijn om binnenshuis dekking te realiseren waar in principe een behoorlijke dakantenne nodig is. Er zullen dus toch gebieden zijn geweest waar ondanks de DVB-T2 nog dakantennes nodig waren. KPN heeft in Nederland terecht ingezien dat mensen geen nieuwe dakantennes gaan plaatsen.

Dat IPTV als koppelproduct wordt aangeboden is natuurlijk slecht. Mag dat eigenlijk wel? Je bent dus verplicht triple play af te nemen!

Dat er problemen mee zijn zal ongetwijfeld zo zijn, dat heb je altijd wel. Als ze maar op te lossen zijn! Ik bedoel bandbreedte problemen door te lange telefoonlijnen zijn serieuze problemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is alweer een Belgische politieke klucht, die Norkring heeft alle zenders in beheer behalve die van de VRT.

Vanwaar haalden die de voorbije jaren hun inkomsten.

Er is toch geen enkele bedrijf dat een zenderpark gaat opzetten om het daarna ongebruikt te laten.

Hier is duidelijk meer aan de hand, Norkring is nu al 5 jaar actief in België, enkel Teletenne heeft er gebruik van gemaakt.

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier is duidelijk meer aan de hand, Norkring is nu al 5 jaar actief in België, enkel Teletenne heeft er gebruik van gemaakt.

De Internet geruchten beschrijven de Teletenne move alleen als middel om Telenet kabel tegen concurrenten via de ether te blokkeren. Die missie is dan 100% geslaagd. Misschien nemen ze de verliezen op de uitrol van het Norkring netwerk dan als bijkomend ongemak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jammer dat het zo is gegaan,terwijl in andere landen het zo'n succes is.Maar ik denk,dat het ontbreken van de medialaan (voorheen VMMa) zenders,het product heeft doen falen.Want bijna iedere Vlaming wil die zien.En de prijs volgens zenders,was in mijn ogen ook een beetje teveel.Ik heb geen glazen bol,maar ik denk niet,dat we snel een andere dvb-t(2) aanbieder zullen krijgen in belgie,vlaanderen.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het succes in Nederland is ook van tijdelijke duur en wij krijgen zeer waarschijnlijk ook geen DVB-T2: http://www.telecompaper.com/nieuws/mobiel-internet-werpt-schaduw-over-microfoon-en-digitenne--1005915

http://www.Bron: Totaal TV/nieuws/15862/toekomst-digitenne-onzeker-.html

 

Maar het moet gezegd; 900000 abonnees was zeker een prestatie (geholpen door de prijsverlaging naar 6,95 euro) Vanuit een situatie waar terrestrische TV nagenoeg verdwenen was.

aangepast door OFDM
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...