Ga naar inhoud


Voila,het is zover,belgie enigst europees land zonder waardig dvb-t aanbod?


sattv4iedereen

Aanbevolen berichten


  • Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Het is heel erg,dat ze het project hebben opgedoekt.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Reden voor de betere ontvangst in Veurne is (was) de extra zender in Oost-Vleteren. Die heeft de VRT niet. Alle VRT zenders worden overigens uitgebaat door en dus gehuurd bij NORKRING. Alleen is DVB-T (en DAB) niet zo een prioriteit. Waar VRT 20 kW ERP voldoende vindt, duwt de RTBF in Waver vier keer zo veel de lucht in.

ontvangers: Dreambox 7000 - Dreambox 8000 (openPLi)

schotels: 1m draaibaar - Visiosat G4+1:(19E/13E/1E/5E/5W) - 54cm:(10E) - 60cm:(23E/28E)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het spijtig,dat ze in belgie niet starten met dab+.Maar dat zal wel een reden hebben,die ik niet (wil) weten.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar VRT 20 kW ERP voldoende vindt, duwt de RTBF in Waver vier keer zo veel de lucht in.

De zender Wavre op kanaal 56 doet het inderdaad goed, met condities tot in oost Nederland met een antenne op zolder! Grappig genoeg ligt er nog een Digitenne gebied tussen rond Eindhoven dat ook kanaal 56 gebruikt. De polarisatie daarvan is gelukkig verticaal dus dat is onderdrukt t.o.v. Wavre. Wat me in het onderwerp van TS opvalt is term waardig. Ik vind het een beetje vreemd dat de Waalse en Vlaamse zenders niet landelijk uitzenden. Dat zou in mijn ogen een goede stap zijn naar een waardig TV aanbod.

aangepast door OFDM
Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerlijk gezegd vind ik dit nogal een vreemde stelling. In Nederland zit alles achter grendel behalve Nederland 1-2-3 en een regionaal net, en voor de rest mag je dokken voor nota bene reclame tv! Hoe gek wil je het hebben? Met een beetje geluk kun je in België van niet alleen de publieke VRT netten maar ook nog eens de publieke RTBF netten genieten zonder er iets voor te hoeven betalen. Televisie zonder die ellenlange walgelijk lange STER blokken (ik ben altijd stik-jaloers als ik zie hoe men op de VRT netten met reclame omgaan, totaal niet storend in tegenstelling tot bij ons).

 

Naar reclame tv kijk ik sowieso nooit maar ik zou het prachtig vinden als Digitenne een schop onder de kont zou krijgen en de Nederlandse dvb-t netten net als in Duitsland zouden worden uitgebreid met wat men de "Sparten-kanäle"noemt. Bij ons dus de netten die onder de noemer "Nederland24" op het internet en op de allerduurste kabelabonnementen te zien zijn. Publieke tv zou gewoon voor iedereen gratis etr beschikking moeten zijn, als vanouds! In Duitsland mogen de reclamenetten ook dvb-t gebruiken maar voor zover ik weet heeft RTL en nog wat van dat soort meuk zich er intussen alweer van teruggetrokken. Nu hier nog!

speciale interesse: C-Band

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat in Duitsland het FTA is komt door een rechterlijke uitspraak, die het de reclame zenders niet toestaat hun SD zenders op dit moment achter de decoder te zetten. De HD versies zitten wel achter de decoder (HD+). Iets wat door de Duitsers niet massaal afgenomen wordt.

 

België loopt op dit moment met DVB-T voor op de ontwikkelingen in Europa.

Nieuwe compressie technieken en de uitrol van LTE zullen wel de opvolger zijn.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

De overheden in Nederland en België zouden m.i. die commerciële zenders moeten verplichten tot gratis doorgifte.

 

Dus FTA op DVB-T, kabel maatschappijen mogen de zenders doorgeven (in het goedkoopste basispakket) zonder dat ze er een vergoeding voor hoeven te betalen aan de zenders en op de satelliet FTV zoals in de LuxCrypt-tijd.

Deze zenders maken zoveel reclame dat ze zichzelf daar maar mee moeten bedruipen en kunnen ze dat dan niet dan doeken ze maar één van de vele zenders die ze al hebben op, zal er ook niet van wakker liggen. Als er al interessante programma's op zitten komen die wel weer terug op één van de andere zenders.

Ik heb het dan natuurlijk alleen over rtl4578, SBS6, Veronica, Net5 en FOX en in België VTM, 2BE, VIER, VIJF en welke ik nog vergeet.

Dus niet de special interest kanalen die ook geen of weinig reclame maken, zoals Discovery, NGC enz.

 

Voor het behouden van de FM-licentie voor de commerciële zenders heeft men ook de doorgave op DAB+ verplicht gesteld, dus daar kan de (Nederlandse) overheid het wel.

 

Het kan in het buitenland ook, dat deze landen kleiner zijn maakt niet uit, dan heb je ook minder zenders nodig.

Alleen door de hoge kabeldichtheid is het percentage dat via de antenne kijkt te laag. KPN was goed op weg om dat te doorbreken, maar ik vrees dat het tij aan het keren is.

 

De overheid laat het nu over aan de vrije markt en die is verziekt door de hoge kabeldichtheid.

 

Overigens, al diegene die €12,50 te duur vinden voor Digitenne kunnen nog steeds voor €9,95 kijken (i.c.m. ADSL zelfs voor €7), maar dan niet via KPN.

aangepast door Alex1970

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier wordt ook niks gedaan met dab(+).Ik stel me de vraag wie of wat er achter zit,om technieken van de kabel,iptv,en de fm ether te beschermen?

Ik weet zelfs niet,en ik hoef hier geen antwoord,of er zelfs überhaupt een (web)winkel is in belgie waar je een ontvanger kan kopen waar dab+ ontvangst mee mogelijk is.

Ik ben het dus met de stelling van alex1970 volledig mee eens wat die commerciële meute betreft.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat DAB nog wel potentie heeft voor mobiel gebruik maar dat zou DVB-T ook kunnen zijn.

Hopelijk ziet KPN nog in dat DVB-T een eigen specifieke klantenkring heeft die je echt niet op iptv gaat krijgen (klant had niet voor niks voor iets goedkoops gekozen en daarvoor de kabel opgezegd) of kan krijgen (buitengebied, camping, boten).

Waarom geen dual of triple play aanbiedingen i.c.m. Digitenne zoals in het begin? Dus korting op of gratis Digitenne als je al minimaal één product bij KPN hebt bijv.

Gelukkig zijn er ook nog andere aanbieders die Digitenne aanbieden al dan niet i.c.m. een ander product (Scarlet, EDPnet, Tele2, Canal Digitaal en Online. Alhoewel ik van van laatste drie er niks concreets meer over vindt op hun sites).

Nu willen ze ook al alle aandelen in Reggefiber gaan kopen, dus nog meer mogelijkheden voor IPTV.

Die IPTV staat bij mij voor: Geen vrije ontvangerkeuze, niet meer zelf kunnen opnemen en bewaren, geen extra regionale TV (zoals TV Limburg) en lokale TV meer en voor elke feature betalen (opnamepakket, uitzending gemist, extra ontvanger (s)).

 

In België kan je m.i. ook gewoon via een buitenlandse webshop bestellen lijkt me.

DAB wordt daar echter alleen door de VRT, RTBF en de BRF gebruikt, alleen in eigen taalgebieden en alleen de RTBF test nu met DAB+.

In de grensstreek met NL (en ev. Duitsland) kan je natuurlijk ook (ev. met een richtantenne) de buitenlandse zenders ontvangen.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

DVB-T heeft naar mijn idee zeker wel een specifieke klantenkring die niet of moeilijk naar een ander platform uit kan wijken. Zolang KPN het nodig heeft voor de extra TV toestellen (bij iptv bandbreedte problemen van de koperdraad) zal het wel doorlopen. Maar een groot nadeel t.o.v. iptv is het gebruik van de ether, dat kost geld. In de tijd dat KPN de licentie in handen kreeg was echter al duidelijk dat er geen goud mee te verdienen viel. Als de overheid de keuze vrijheid overeind wil houden moeten ze verlenging in 2017 bijna weggeven. Met of zonder de 700 MHz band. Het valt te hopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Overigens, al diegene die €12,50 te duur vinden voor Digitenne kunnen nog steeds voor €9,95 kijken (i.c.m. ADSL zelfs voor €7), maar dan niet via KPN.

 

Ik wil helemaal geen maandbedrag hoeven betalen, niet voor zenders waar ik met mijn belastinggeld al voor betaal en zeker niet voor reclame meuk. Laat ze de handel maar op een paar satellietfrekwenties gooien net als Duitsland en als ze zo nodig de (Amerikaanse) auteursrechtenonzin willen beschermen kunnen ze dat ook doen met een kaart zoals de Ooatenrijkse en Zwitserse omroepen dat doen, eenmalig aan te schaffen door mensen die aantonen inwoners te zijn van hel eigen land zonder dat daar enige maandelijkse betaling aan vast zit. En leuterpraatjes over de hoge kostprijs van transponders kun je met verrwijzing van de ongelofelijke massale en vaak driedubbele meuk die Italianen op Hotbbird en vele andere satellieten gooien naar het rijk der fabeltjes verwijzen.

aangepast door paulvr

speciale interesse: C-Band

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar praten we nu eigenlijk over zou telenet tvv belgacom of welke provider eens maken dat we geen setopbox meer zouden moeten aanschaffen zouden veel meer mensen de neiging hebben om van provider te veranderen!! De tv's kunnen nu gewoon een ci modulle aan dus waarom altijd maar zo'n stroom vretende bak erbij! In de us is het gestemd geweest dat elke provider dan tv moet zien dat de klanten van de een op de andere moeten kunnen overgaan zonder box wissel! 

 

En dat telenet nu stopt is spijtig maar eigenschuld zou ik zeggen.

 

homer

aangepast door Homer

80cm Schotel smart twin lnb tvv Vu+ 1Terab

 

Onlangs overgestapt naar Belgacom Tv

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil helemaal geen maandbedrag hoeven betalen, niet voor zenders waar ik met mijn belastinggeld al voor betaal en zeker niet voor reclame meuk. Laat ze de handel maar op een paar satellietfrequenties gooien net als Duitsland en als ze zo nodig de (Amerikaanse) auteursrechtenonzin willen beschermen kunnen ze dat ook doen met een kaart zoals de Oostenrijkse en Zwitserse omroepen dat doen, eenmalig aan te schaffen door mensen die aantonen inwoners te zijn van het eigen land zonder dat daar enige maandelijkse betaling aan vast zit. En leuterpraatjes over de hoge kostprijs van transponders kun je met verwijzing van de ongelofelijke massale en vaak driedubbele meuk die Italianen op Hotbird en vele andere satellieten gooien naar het rijk der fabeltjes verwijzen.

 

Precies mijn mening, zie post #23.

NPO (in HD graag) FTA resp. FTV en wat mij betreft mogen zenders als MTV, Discovery, NGC, CNN, BBC, TLC enz. wijken voor NPO extra ("Nederland 24") kanalen (FTA). Doe er desnoods tegen betaling alleen Eredivisie Live bij (voetbal verkoopt wel).

Maar ja, dat is mijn mening, commerciëel waarschijnlijk niet haalbaar (zegt men, lees: zegt KPN).

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

We wijken af,maar het systeem van frankrijk TNT kan er bij mij ook nog door.Of beter gezegd,regel de belasting of hoe je het wil noemen voor de vrt,via het kaartje,en plaats de commerciele meuk er gratis bij.Ik zou het er voor over hebben,om,om de 4 jaar 15€ te betalen voor een kaartje.Maar dan moet het geld voor de vrt geregeld worden via de aankoop van dit kaartje.

Ik heb hier een tivusat kaartje,en heb er een bijdrage voor betaald,en kijk al jaren.Men zegt wel,dat belgie (vlaanderen) te klein is voor dergelijke,maar ja,als ze het zelf niet kunnen ophoesten,moeten ze maar de stekker eruit trekken.

En mijn oudere plasma tv heeft een ci module,maar ja,de providers vinden blijkbaar dat het ci+ moet zijn,om hun signalen te decoderen.En overal wordt gesproken over de opwarming van de aarde.Maar hoeveel Kw zouden er jaarlijks niet de lucht in gaan,omdat de aanbieders,de consument verplichten "hun bakje" te gebruiken,dit terwijl ze evengoed de tuners in tv's kunnen bouwen,met de ci(+) module.En de nieuwe tv's kunnen harddisken aan,zodat je tv zou kunnen opnemen.Dat ze eerst daar eens werk van maken,om overtollige en totaal nutteloze elektriciteit die we moeten betalen,omdat de providers percee "hun bakjes" aan ons willen opdringen  :(  :angry:  :mad:

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...