Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

verzet je skew eens van je lnb , probeer!

1x Dreambox 900UHD OpenPLi GCC-13.2 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio 1xZgemma H7S - 4K

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

• Reacties 41
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

verschillende uitgangen geprobeerd , resultaat hetzelfde , mijn latijn is ook op

zal lnb nog eens verdraaien

2 x dm800hd + 1 x dm8000

3 x vuduo + 1 x vuduo2

1 x coolstream

1 x nas 2413

• 2 maanden later...
Geplaatst:

@ Wiltop: Al wat verder  in deze?

Ik heb hier ook een VU Duo die exact hetzelfde doet.

Andere ontvangers, DM800, DM8000 en een niet echte VU Duo, geven gewoon beeld van de zenders op de 12.187 transponder.

Nu, deze VU Duo geeft bij het scannen wel de gevonden kanalen weer, maar toch geen beeld.

Toch een gevalletje van een voedingsprobleem? De befaamde C807 zou al vervangen zijn.

Ik ga eerst zelf die voeding nog maar eens nalopen.

DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.

Geplaatst:

Voeding nagelopen, geen bijzonderheden gemeten (diverse elco's losgehad en opgemeten).

De C807 nogmaals vervangen (ook geen afwijking) en gelijk een keramisch elcootje parallel gezet van 1uF.

Drie andere ontvangers geven beeld op die antennekabel, maar deze originele VU Duo niet.

Nieuwe software (Openpli 4.0 in 1 keer) en settinglijsten, maakt ook niets uit. Rara.

Geplaatst:

Nee, op beide tuneringangen geen succes.

Vanmiddag even de satmeter uit de doos gehaald (Peaktech 9015). Ook deze gaf geen resultaten op de 12.187 transponder. Alleen signaalniveau van 72% , maar geen kwaliteit. Het zal dus wel in de installatie zitten. Vreemd dat die andere ontvangers wel beeld geven op die kabel.

FYI, die satmeter kan zowel QPSK als 8PSK aan met constellatie diagrammen, noem maar op.

Zal eens kijken of een directe aansluiting op de octo lnb meer resultaat geeft.

Maar voorlopig ben ik nog niet zo blij met deze VU Duo, die kennelijk erg kritisch is vergeleken met de andere ontvangers.

En ff een tuner overzetten gaat ook al niet, zoals bij de dreambox.

• Moderator
Geplaatst:

raar dat die andere boxen er wel wat van kunnen maken dan als je Peaktech 9015 meter aangeeft dat er iets mis is.

VU+ Duo4kSe  met VTi    VU+ duo2 met VTi 

Triax 78, astra 1,2,3, HB

Geplaatst:

zoals gezegd , heb ik geen probleem met andere ontvangers , 2 vuduo en vuduo2 geprobeerd , die zonder problemen , instellingen op foute vuduo hetzelfde , dus ligt het aan die vuduo.

ook op twee verschillende locaties , verschillende schotels , hetzelfde resultaat

bij tuner instellingen kan ik , ook een scan uitvoeren

zit nu nog aaf image op , zal eens vti proberen

Deze transponder is lastig te vinden. Omdat ie op 12187,5 staat. Mijn advies is, probeer eerst een zender te vinden die op dezelfde transponder staat en laat die dan de transponder lezen. Mocht er helemaal geen ontvangst zijn van die zenders, probeer dan 12188.

Geplaatst:

Ik heb al 2 X ondervonden dat VU het eerst problemen krijgt als een lnb iets minder begint te presteren... Andere ontvangers hebben daar in het begin niet zoveel last van. VU heeft perfect werkende lnb's nodig.

VU+ ULTIMO PLI 4.0, Philips DSR 7141

Geplaatst:

dat kan ik beaamen

de een noemt het een gevoelige tuner de ander noemt het een slechte tuner

maar dat is algemeen gezever, wat er gebeuren moet is denk ik duidelijk > nauwkeuriger uitrichten met een verse LNB

Redemption Day

Sherel Crow, Johnny Cash

Geplaatst:

Ik gebruik hier een T90 met onder andere een octo lnb voor de 23E.

Even een update.

Ik heb beide ontvangers, de clone en de echte (met NL1 HD probleem) naast elkaar gezet. Heb voedingen overgezet, heb alle voedingen vergeleken.

Ook de horizontale en vertikale spanningen gemeten. Geen enkel verschil.

Is was er klaar mee (vooral geen tijd meer eigenlijk),

Dus ik heb gisten opnieuw (jawel, 3x is scheepsrecht zeggen ze wel eens) een andere originele op de kop getikt.

Verse OpenPli 4.0 erop, nieuwe kanalenlijst van 1/7 erin, smartcard samen met de softcam erin.

En spelen! Direct beeld op alle zenders waar de eerste originele problemen mee had.

Het moet dus een exemplarisch verschijnsel zijn, ofwel een half overleden VU Duo.

De enige mogelijkheid die ik nog heb, is om de weigerende VU direct met een antennekabel op de LNB van de 23 gr te hangen. Ik heb nog wel een plekje over van de 8 ;-)

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...