Ga naar inhoud


Herstelstation in Windows 8.1 lukt niet


Jürgen

Aanbevolen berichten

Omdat ik op dit moment het e.e.a. aan het testen ben wil ik voor alle zekerheid een Recovery USB (Herstelstation) aanmaken maar dat wil maar niet lukken.

Het betreft een laptop met Windows 8.1.

 

Wat heb ik tot nu toe gedaan:

 

- via de opdracht recimg -CreateImage C:\RefreshImage een herstelimage aangemaakt

via de opdracht recimg /showcurrent gecontroleerd of de image ook daadwerkelijk is aangemaakt

- dit is bevestigd door de melding 

\\GLOBALROOT\device\harddisk\partition2\RefreshImage RecImg:Operation completed successfully 

m.a.w. de image is aangemaakt en deze staat ook daadwerkelijk in de map C:/RefreshImage.

 

Als ik nu echter de Windows optie 'Een Herstelstation aanmaken' opstart dan blijft de mogelijkheid om een vinkje te zetten bij 'Kopieer de herstelpartitie vanaf de PC naar het herstelstation' gedimd.

Het betreffende herstelstation is een lege met FAT32 geformatteerde 32Gb USB stick, her herstelbestand is 14,9 Gb groot.

 

Heeft iemand een idee wat hiervan de oorzaak zou kunnen zijn.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


Heel simpel... Een FAT32 geformatteerd station kan geen grote bestanden (>2GB) herbergen. Je moet hem NTFS formatteren.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry, vergeten bij te vertellen dat ik dat ook al had bedacht want ik dacht ergens gelezen te hebben dat dat de USB stick met FAT32 geformatteerd moest zijn.

Ik heb de stick nog eens met NTFS geformatteerd echter zonder een beter resultaat, de optei om een vinkje te zetten blijft gedimd.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook dat klopt...  de optie die jij gekozen hebt  is voor het overzetten van een bestaande herstelpartitie naar usb. Deze is bijna altijd aanwezig op voor geïnstalleerde computers die je koopt met Windows erop.  Je kunt dan de boel herstellen door op een F knop te drukken tijdens de opstart en je krijgt hem dan weer zoals je hem nieuw uit de doos haalde.  Klaarblijkelijk heb je die niet dus werkt de optie ook niet.

 

Aanvulling: Wat jij eigenlijk wil is een system image gemaakt zoals in Windows 7.  Dat kan ook gebruik sdclt.exe en je kunt een systeem image maken naar een extern medium

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat klopt, die had ik ook maar omdat ik naderhand een SSD als OS schijf heb geplaatst heb ik de herstel partities niet meegenomen.

Uiteraard heb ik de basis nog en zou die alsnog terug kunnen zetten om een herstelimage te maken maar dat is dan wel heel erg omslachtig.

Daarom dacht ik dit met de opdracht recimg -CreateImage C:\RefreshImage kon bewerkstelligen.

 

Ok, maar hoe gebruik je voor dit doeleind dan het programma sdclt.exe

Als ik dit via Uitvoeren opstart dan krijg ik een foutmelding.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

en waarom zet je de foutmelding er niet gewoon bij?

 

 

Dit is trouwens een algemeen probleem. Ik hoor zo vaak ik krijg dan een foutmelding.... dan vraag ik staat er dat de koffie op is of dat de hond uitgelaten moet worden?  Ik ben niet helderziend ;)

 

Ik denk dat ik je probleem al weet.....   start de opdrachtpromt als administrator en geef dan in sdclt.exe   dan werkt het wel.

aangepast door winwiz
aanvulling

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De oplossing staat er al bij

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er staat toch heel duidelijk..

 

 

Ik denk dat ik je probleem al weet.....   start de opdrachtpromt als administrator en geef dan in sdclt.exe   dan werkt het wel.

 

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Rechtenkwestie, runnen met administrator rechten...

 

Dat zeg ik, Ga.....    oeps geen reclame ;)

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij wordt door het programma sdclt.exe een complete Image back-up gemaakt, althans dat maak ik op door de grootte van het aangemaakte bestand, circa 63 Gb

Dit is echter niet de bedoeling want ik wil alleen een optie hebben om d.m.v. een bootabele USB stick de laptop op te starten als de laptop niet meer via de harddisk opstart.

Ik dacht dit door de onderstaande optie te kunnen bewerkstelligen.

 

Wat zou anders dan het resultaat moeten zijn van de uitvoer van de optie recimg -CreateImage C:\RefreshImage ?

aangepast door Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat wil je dan precies doen met die image die je gemaakt hebt? Opnieuw installeren of er van opstarten met alle functionaliteit die je nu hebt??

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...