Ga naar inhoud


Geen ontvangst meer van Vlaamse zenders


jawiti

Aanbevolen berichten

Ik heb een een tv-toestel in mijn camper en gebruik die slechts een 8-tal weken per jaar, voornamelijk voor het bekijken van Vlaamse zenders in het buitenland. Ik heb een (jaar!)abonnement van tv-vlaanderen.

Op de camper staat een automatisch richtende schotel die kan ingesteld worden op astra 1, 2, 3 en nog andere, maar slechts gericht naar één van deze.

Tot 2012 was er geen probleem. Met een signaalsterkte en -kwaliteit van 76 à 78% kon ik alle zenders probleemloos ontvangen.

 

Sinds de invoering van HD (2012) en de 'verplichte' aankoop van een HD-ontvanger en het om de haverklap wijzigen van de satelliet en aanpassing van de zenderlijst gaat het van kwaad naar erger.

Ik heb dit al meerdere keren gemeld aan tv-vlaanderen, de situatie en de problemen haarfijn uitgelegd en gevraagd naar een oplossing, maar hun antwoord was totaal naast de kwestie en bood niet de minste oplossing...

 

Na maanden stilstand heb ik vandaag de smartcard nog eens geactiveerd.

Met een africhting naar Astra 1 en een ontvangst/kwaliteit van bijna 80% had ik beeld op BVN (14), Fashion TV (37), Fashion One (38), Ned 1, 2 en 3 (op 111, 112 en 113) en heen groot aantal on-interessante vrij te ontvangen zenders. 

Maar GEEN ontv

Geen enkele Vlaamse zender was te ontvangen

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb een een tv-toestel in mijn camper en gebruik die slechts een 8-tal weken per jaar, voornamelijk voor het bekijken van Vlaamse zenders in het buitenland. Ik heb een (jaar!)abonnement van tv-vlaanderen.

 

Op de camper staat een automatisch richtende schotel die kan ingesteld worden op astra 1, 2, 3 en nog anderemaar slechts gericht naar één van deze.

 

Tot 2012 was er geen probleem. Met een signaalsterkte en -kwaliteit van 76 à 78% kon ik alle zenders

probleemloos ontvangen.

 

Sinds de invoering van HD (2012) en de 'verplichte' aankoop van een HD-ontvanger en het om de haverklap

wijzigen van de satelliet en aanpassing van de zenderlijst gaat het van kwaad naar erger.

 

Ik heb dit al meerdere keren gemeld aan tv-vlaanderen, de situatie en de problemen haarfijn uitgelegd en

gevraagd naar een oplossing, maar hun antwoord was totaal naast de kwestie en bood niet de minste oplossing...

 

Na maanden stilstand heb ik vandaag de smartcard nog eens geactiveerd.

 

Met een africhting naar Astra 1 en een ontvangst/kwaliteit van bijna 80% had ik beeld op BVN (14), Fashion

TV (37), Fashion One (38), Ned 1, 2 en 3 (op 111, 112 en 113) en heen groot aantal on-interessante vrij te

ontvangen zenders.

 

Maar GEEN ontvangt van één (100), Canvas (101), VTM (102), VIER (4), 2BE (5) en Discovery channel (24).

Telkens verschijnt er 'Geen of slechte ontvangst'.

Ik heb zelfs alles teruggebracht naar 'fabrieksinstellingen' en alles terug volledig ingesteld. Doch niets baat.

 

De schotel richt zich zelfs niet meer naar Astra 3 wegens te zwak signaal (vermoed ik).

 

Ik betaal dus een (jaar!)abonnement en kan geen enkele Vlaamse zender ontvangen.

 

Wie weet raad?

 

Dank voor uw antwoord.

aangepast door jawiti
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe groot is je schotel,en welke lnb(s) gebruik je?

Want ik vermoed dat de melding "geen of slecht signaal" niks met TVV te maken heeft.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

Probleem is dat een deel van de TVV zenders op een uiterst zwakke transponder wordt uitgestraald. Tevens is deze transponder 1 van de hoogste in de Astra band. 12.722 moet precies worden uitgericht met een correcte skew (afhankelijk van de locatie). TVV geeft op minimaal een 60cm schotel voor probleemloze ontvangst. Bij droog weer en vrij zicht geen probleem..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op het dak van de camper staat een ruitvormige (50x50cm) automatisch richtende schotel 'CARO VISION By Oyster' (zie ook op internet).

Er staat geen LNB op zoals bij een traditionele ronde schotel.

Een dubbele lnb-knop die gericht is naar beide satellieten Astra 1 en Astra 3 tegelijk is dus niet mogelijk.

ot half 2012 kreeg ik met deze schotel alle zenders probleemloos binnen met een sterkte/kwaliteit van 76 à 78%.

Sindsdien niets dan miserie! Uren en dagen heb ik daar al ingestoken.

Het is tv-vlaanderen die ons 'verplicht' heeft om via hen een HD ontvanger aan te schaffen (SAT801 M7), met een contract van 2 jaar als toemaatje. Het is ook tv-vlaanderen die eenzijdig de satellieten en de zenders heeft gewijzigd.

aangepast door jawiti
Link naar reactie
Delen op andere sites

Probleem is dat een deel van de TVV zenders op een uiterst zwakke transponder wordt uitgestraald.

Er is niets mis met tr 119 van Astra 1. Porbleem zit in de ontvangst instalatie.

Wavefrontier T90, Vu+ Duo 4k SE (DVB-S2x/FBC & DVB-T2), Octagon SF4008 (2x DVB-S2x & 1x DVB-T2), Mut@nt HD51 (DVB-S2x & DVB-C), TBS6920 & TBS6925

Link naar reactie
Delen op andere sites

TVV verplicht je niet op hun aanbod in te gaan.Je kon ook een andere hd ontvanger nemen.Het probleem zit er hem in,(als je het een probleem kan noemen) dat de techniek de dag van vandaag zo snel vooruitgaat,dat je levensduur van je toestel niet zolang meer is,totdat het versleten/defect is.Binnen een X-aantal jaar,is het mogelijk,dat de techniek die hier besproken is,zijn intrede doet,en helaas,willen we ze ontvangen,dan moeten we vernieuwen.Onze huidige toestellen zijn dan nog zeker niet versleten.

Volgens mij is toch je schotel een beetje aan de krappe kant.Wij hebben hier een 80cm staan,en ik hoor mijn ouders nooit klagen.

Enkel tijdens een zeer zware (onweers)bui valt het beeld weg.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is wel degelijk een probleem met deze transponder en er komt een aanpassing om dit probleem op te lossen.

 

Los daarvan is een Caro antenne te klein.

TV Vlaanderen hiervoor aansprakelijk stellen is niet geheel correct want zij adviseren een 60cm schotel.

Het caro systeem is ook niet voorzien van een MPEG4 ontvanger.

Het is dus, vooral voor Astra3, nodig om een van de weinige mpeg2 transponders in de caro ontvanger te programmeren.

 

En, techniek staat niet stil, gelukkig maar of een camper zou getrokken worden door een paard.

Geef toe, een dieselmotor is toch handiger.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Kan je ook aangeven wat je met buitenland bedoelt?

Het maakt een heel verschil voor je benodigde ontvangstinstallatie of je vanuit België naar Nederland of naar Zuid-Spanje gaat .

 

Ik mag aannemen dat je met je installatie in België wel goede ontvangst hebt?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals je zie t ben ik een leek in dit vak.

Stel alleen vast dat ik de Vlaamse zenders niet kan ontvangen.

Diegene die ik wel kan ontvangen leveren prachtig beeld.

 

Aan Mrbeam:

Wat bedoel je met tr119?

 

Aan Sattv4iedereen:

Als tvv een hd-ontvanger aanbied mag je er wel van uitgaan dat die wel werkt!

Feit is dat destijds bij het aanbod van tvv voor de aanschaf van een HD-ontvanger niet gesproken werd dat voor een goede ontvangst (in HD) ook een grotere schotel nodig is. Dat noem ik onvoldoende informatie geven aan de klant. Dit is een reden om het contract te verbreken.

Toestellen versleten? Sinds 2012 heeft de ontvangstinstallatie in de camper hoogstens 100 uur opgestaan.

De schotel is misschien aan de krappe kant, maar er zijn honderden zenders die ik wél goed kan ontvangen.

 

Aan TozgdoG:

Tvv niet aansprakelijk stellen? Bij het aanbod van de HD-ontvanger en het door de strot duwen van een abonnement voor 2 jaar was er NERGENS sprake van een schotel van 60 cm.

Wat is een mpeg2 transponder en hoe kan ik die in de Caro programmeren?

 

Aan ceesv:

Het buitenland dat we doorkruisen met de camper is Nederland, Frankrijk, Duitsland en Zwitserland. Zoals reeds gezegd, voorheen geen probleem.

Ik ben nu nog thuis in België en ook hier heb ik geen ontvangst van de Vlaamse zenders. Wél van allerlei andere rommel.

 

Vandaag heb ik nogmaals een paar uur besteed aan de installatie. Helaas... Ik geef het op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik begrijp er dus uit dat je geen ontvangst hebt wanneer je de automatisch uitrichtende schotel van je camper gebruikt, en dan concludeert dat TVV iets fout doet?

 

Er zijn duizenden landgenoten in België die wel ontvangst hebben, zelfs op een 60 cm schotel met duo of tripple LNB.

 

Wat je ook op internet kunt nalezen is dat er vele gebruikers van deze automatische schotel zijn die ook problemen hebben met deze gedateerde installatie.

Zijn kunnen zelfs vaak de Astra 1 zenders niet ontvangen. Deze schotel stamt nog uit het analoge en SD tijdperk en is eenvoudig niet meer geschikt voor de huidige gebruikte techniek.

Daardoor heeft de schotel moeite met uitrichten op de huidige digitale transponders, iets wat niet bij alle versies door software updates is op te lossen.

Ook is deze schotel gewoon te klein om de door jou gewenste huidige HD transponders storingsvrij te kunnen ontvangen.

Jouw ontvanger (Antenne installatie) is in 2012 niet toekomstzeker gebleken.

 

Ik denk dat je betere ontvangst zal hebben wanneer je een losse schotel op een camping statief naast je woonmobiel gaat gebruiken.

 

Dit heeft niets met de door jou gebruikte satelliet ontvanger te maken, noch met de provider.

OP Astra 3 zijn hoofdzakelijk DVD-S2 MPEG-4 transponders actief, iets waar je zelfrichtende schotel niet mee om kan gaan.

Om Astra 3 te vinden zal je moeten afstemmen op een Astra 3 transponder welke nog in DVB-S MPEG-2 techniek uitzendt.

TVV heeft nooit publiekelijk aangegeven dat ontvangst in Europa met een Caro zelfrichtende vlakschotel mogelijk is.

Op een Vlaamse campersite wordt duidelijk aangegeven dat de ontvangst van de Vlaamse zenders met deze vlakschotel beperkt mogelijk is.

 

Je vraagt naar een oplossing, of je koopt voor Euro 25 een grotere losse antenne en zet die maast je wagen of je zet een grotere zelfrichtende schotel op je dak.

Oister adviseert niet voor niets op dit moment hun Oyster Vision ll 85cm zelfzoekend systeem voor centraal, west en zuid Europa.

In het komende jaar zullen steeds meer zenders overschakelen naar de nieuwe techniek en zal je steeds minder kunnen ontvangen.

 

Zelfs je wagen zal voor sommige regio's van Duitsland niet meer het vereiste milieu vignet hebben, een teken dat de techniek steeds sneller veroudert en iedereen voor een keuze zet om of te investeren in nieuwe technieken of te accepteren dat de inzetbaarheid beperkt wordt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aan Sattv4iedereen:

Als tvv een hd-ontvanger aanbied mag je er wel van uitgaan dat die wel werkt!

Feit is dat destijds bij het aanbod van tvv voor de aanschaf van een HD-ontvanger niet gesproken werd dat voor een goede ontvangst (in HD) ook een grotere schotel nodig is. Dat noem ik onvoldoende informatie geven aan de klant. Dit is een reden om het contract te verbreken.

Toestellen versleten? Sinds 2012 heeft de ontvangstinstallatie in de camper hoogstens 100 uur opgestaan.

De schotel is misschien aan de krappe kant, maar er zijn honderden zenders die ik wél goed kabeste,n ontvangen.

Beste,

helaas,is op papier alles mooi,en je zou verwachten dat het zou werken,en die hd zal werken,maar als je vroeger dit forum had ontdekt,had je misschien de aanbieding links laten liggen.Het is niet de HD zenders die de schotel in de grootte doet toenemen,wel de uitzendnorm 8psk ipv qpsk,die het verlangt.

Over de schotelgroote die hun website aanbeveelt,vindt ik persoonlijk onjuiste informatie.Helaas heeft nog niemand er in geslaagd,om tvv de informatie te actualiseren,met de juiste info.Daarom is het net rondsnuiven,veel beter,dan de website van het bedrijf te lezen.U toestel is zeker niet versleten,daar heb ik mij misschien verkeerd in uitgedrukt,maar ondanks dat die maar 100 uur heeft gespeeld,en nog perfect werkt,is deze verouderd,en kan hij de mpeg4 norm niet aan.Dat is nu in vele takken zo,dat de techniek zo snel veranderd,dat we onze toestellen niet meer kunnen verslijten  :(

Graag verwijs ik u naar andere artikels,het gaat over hoge frequentie's en vooral die 8psk die je problemen zal geven.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
  • Moderator

De discussie in dit draadje waarbij geen ontvangst veroorzaakt werd door een niet functionerende card is verplaatst.

Het lijkt erop dat kaarten zijn uitgeschakeld door TVV wegens een vermoeden dat de kaarten niet conform de gebruiksvoorwaarden gebruikt worden.

 

Daar dit draadje geopend is om ontvangstproblemen te bespreken met bepaalde schotels zijn de berichten die met cardproblemen te maken hebben verplaatst naar dit onderwerp.

 

http://www.sat4all.com/forums/topic/339757-tvv-kaarten-geblokkeerd-wegens-vermoeden-van-cardsharing/

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik woon in Zuid-West Frankrijk, en geen problemen met ontvangst hier. Wel had ik laatst een soortgelijk probleem, geen ontvangts op de Vlaamse kanalen. De oplossing bleek te zitten in het schoonmaken van de chip die op het kaartje zit.

Loopt daarna weer als een trein!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...