Rob873 Geplaatst: 3 april 2014 Geplaatst: 3 april 2014 (aangepast) Vandaag triax schotel 88cm met lnbhouder voor vier lnb's . Als je voor de schotel staat dan hotbird het meest rects op de houder,astra1 rechts tegen de houder en astra 3 rects tegen de houder. Rechts staat de astra 2 lnb. Als ik de lnb's aansluit krijg ik op rechter twee lnb's hotbird en astra 1. Links naast de houder krijg ik iedere keer de astra 2 en niet de astra drie. En de meest linkse krijgt geen signaal. Ik woon in eindhoven en elevatie 30 graden wat doe ik fout. Hoop dat iemand me kan helpen 3 april 2014 aangepast door Rob873
smetje limb.BE Geplaatst: 3 april 2014 Geplaatst: 3 april 2014 heb je de multyhouder schuin staan dus lnb hotbird naar beneden je disecq swiths A astra 1 B astra 3 C astra 2 D hotbird als je dat zo hebt aangesloten dan moet je ook de lnb instellingen zo op je ontvanger zetten 1x Dreambox 900UHD OpenPLi GCC-13.2 2x TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x bosat 1.50m .1x Dreambox 7020hd v2x dreambox 800 1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se 1x GIGABLU HD QUADPLUS 1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K 1x gigablue trio 1xZgemma H7S - 4K 1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED 1x Samsung UE46F6650SSXXN led
Eduard07 Geplaatst: 3 april 2014 Geplaatst: 3 april 2014 Vandaag triax schotel 88cm met lnbhouder voor vier lnb's . Als je voor de schotel staat dan hotbird het meest rects op de houder,astra1 rechts tegen de houder en astra 3 rects tegen de houder. Rechts staat de astra 2 lnb. Als ik de lnb's aansluit krijg ik op rechter twee lnb's hotbird en astra 1. Links naast de houder krijg ik iedere keer de astra 2 en niet de astra drie. En de meest linkse krijgt geen signaal. Ik woon in eindhoven en elevatie 30 graden wat doe ik fout. Hoop dat iemand me kan helpenTen eerste staat je schotel te veel naar het oosten gedraaid.Je ontvangt daardoor astra 2 op de lnb van astra3. En daarna niks meer, want de lnb voor astra 2 staat in wezen op niks gericht. Ik adviseer je de astra 3 lnb links tegen de schotelarm te plaatsen en de schotel vervolgens op astra 3 zo zuiver mogelijk uit te richten. Daarbij moet de rail oostwaards zo 'n 5 cm schuin naar beneden staan. Let op dat je met de kanteling van de schotel zo maximaal mogelijk signaal krijgt. Zet de schotel goed vast op Astra 3. Vervolgens schuif je de lnb voor astra 1 rechts van de schotelarm tegen de arm aan. Daar zou je nu Astra 1 mee moeten ontvangen. Tenslotte schuif je rechts beneden de Hotbird lnb erbij tot je maximaal signaal hebt, en vervokgens aan de westkant de AStra 2 lnb. Stel de lnb's een voor een apart in. Niet tegelijk de diseqcschakelaar ertussen. Voor maximalisatie van de signalen de lnb's een paar tikjes met de klok meedraaien. Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
Rob873 Geplaatst: 3 april 2014 Auteur Geplaatst: 3 april 2014 Dank jullie voor jullie snelle reacties. Heb geprobeerdalleen astra drie uit te richten en de schotel te draaien echter geen signaal Gr rob
Moderator ceesv Geplaatst: 3 april 2014 Moderator Geplaatst: 3 april 2014 En wat voor satelliet finder meter gebruik je? Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Moderator ceesv Geplaatst: 3 april 2014 Moderator Geplaatst: 3 april 2014 Goed, voor de zekerheid verwissel je de LNB van de Astra 1 positie met die van de Astra 3 positie. Soms zijn nieuwe LNB's kapot en zo sluit je die mogelijkheid uit omdat je op de Astra 1 LNB al ontvangst hebt gehad. Je sluit de satfinder rechtstreeks aan op de Astra 3 Positie en je laat de diseqc schakelaar weg, de kabel rechtstreeks naar de ontvanger laten lopen vanaf de astfinder.. Je zorgt ervoor dat er in je ontvanger een Transponder geprogrammeerd is voor Astra 3 waar ook uitzendingen op zijn. Je hebt tot nu toe nog niet aangegeven wat voor ontvanger je hebt. Sommige ontvangers hebben een oude transponder database en kijken dan naar een frequentie waar niets op uitgezonden wordt. Wanneer je schotel op de andere posities al goed stond ga je nu in kleine stapjes naar links en rechts en daarna opnieuw terwijl je de schotel iets hoger of lager zet. Je hebt wel vrij zicht zonder obstakels richting Astra 3? Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Sprietje Geplaatst: 3 april 2014 Geplaatst: 3 april 2014 Beste Rob873Je schrijft: ik heb een Triax 88cm. Je bedoeld waarschijnlijk, ik hebt een Triax 88.Als dat zo is dan heb je de koppen van de Astra 19,2, 23,5 en 28,2 tegen elkaar aan staan als het goed is.Om te voorkomen dat er fouten gemaakt worden bij het uitrichten, is het het beste om de kabel rechtstreeks aan de lnb aan te sluiten en niet op de diseqc-switch. Het makkelijkste is om dat de Astra 19,2 voor te gebruiken. Heb je de richting eenmaal gevonden, dan zul je de Astra 23,5-lnb moeten gebruiken om de schotel precies uit te richten.
Mojo Geplaatst: 4 april 2014 Geplaatst: 4 april 2014 Sprietje het is toch echt "Ik heb een Triax 88cm". Dus geen t achter heb. You know when you've been shagged. I like receivers who give me pleasure.
Rob873 Geplaatst: 4 april 2014 Auteur Geplaatst: 4 april 2014 Ben weer begonnen. Heb de lnb,satfinder direct aan de ontvanger verbonden. Heb aleen lnb 3 aangesloten en zoek naar astra 3. Ik krijg bij het draaien alleen signaal op astra 1 en 2. Heb een xsarius igo hd ontvanger Gr en bedankt voor de reacties Rob
Eduard07 Geplaatst: 4 april 2014 Geplaatst: 4 april 2014 (aangepast) Vergeet niet bij het zoeken dat op een in gebruik zijnde Astra 3 frequentie te doen. Bijvoorbeeld de 11.914 / H / 27500 / 5/6 --> FTA regionale zenders Draai met kleine tikjes: hij zit pal naast de sterke Astra 1 en je draait er zo voorbij. Zo dicht zitten ze op elkaar. 4 april 2014 aangepast door Eduard07 Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
hotzenklotser Geplaatst: 4 april 2014 Geplaatst: 4 april 2014 Astra 1 en 3lnb staan tegen elkaar aan als je het goed doet , bij jou is de tussenafstand veel te groot .Kantel de rail ongeveer grofweg 10 graden en zet de astra 1 lnb boven de arm met de astra 3 er aan de andere kant tegenaan. tussen de hotbird en astra 2 zitten ongeveer een duimbreed tussenruimte maar dat kun je proef onder vinderlijk afstellen als je astra 1 en 3 eerst maar eens goed hebt. Heb je eerst maar eens goed beeld , daarna finetunen.
trust Geplaatst: 4 april 2014 Geplaatst: 4 april 2014 Sprietje het is toch echt "Ik heb een Triax 88cm". Dus geen t achter heb. In Rotterdam ken dat wel Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging . Octagon SF8008 4K Edision Primo IP S2 Dr.HD F16 1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ 1.2 m Echostar Offset aan schuur 53º E 34.5 W Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka
Moderator ceesv Geplaatst: 4 april 2014 Moderator Geplaatst: 4 april 2014 Goed, Je zorgt ervoor dat er in je ontvanger een Transponder geprogrammeerd is voor Astra 3 waar ook uitzendingen op zijn. Je hebt tot nu toe nog niet aangegeven wat voor ontvanger je hebt. Sommige ontvangers hebben een oude transponder database en kijken dan naar een frequentie waar niets op uitgezonden wordt. Je hebt wel vrij zicht zonder obstakels richting Astra 3? Op deze eerder gestelde vragen is nog steeds geen antwoord gegeven, Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen